۵۵۰۶۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مدعی های جشنواره فجر امسال

فیلم های شاخصی که ۶ ماه دیگر می بینیم!

هنوز شش ماه به برگزاری جشنواره فیلم فجر مانده است؛ اما همین حالا هم گزینه های زیادی برای شرکت در مهمترین اتفاق سینمایی سال آماده هستند. شاید خیلی زود باشد، اما این فیلم ها را با هم مرور می کنیم تا ببینیم که چه فیلم هایی در جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.

فیلم های شاخصی که 6 ماه دیگر می بینیم!

روزنامه تماشا: هنوز شش ماه به برگزاری جشنواره فیلم فجر مانده است؛ اما همین حالا هم گزینه های زیادی برای شرکت در مهمترین اتفاق سینمایی سال آماده هستند. شاید خیلی زود باشد، اما این فیلم ها را با هم مرور می کنیم تا ببینیم که چه فیلم هایی در جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.

فیلم های شاخصی که 6 ماه دیگر می بینیم!

چ

فیلم «چ» یکی از فیلم های شاخص سی و دومین چشنواره فیلم فجر خواهد بود. حاتمی کیا بعد از مدت ها به سراغ سوژه ای در حوزه دفاع مقدس رفته است و بسیاری در انتظار دیدن این فیلم هستند. این فیلم روایتی از دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران در جریان یکی از عملیات هایش را روایت می کند. در این فیلم فریبرز عرب نیا در نقش اصلی یا همان شهید چمران را بازی می کند و سعید راد، بابک حمیدیان، امیر دلاری و مریلا زارعی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلمبرداری این فیلم به اتمام رسیده است، اوایل اردیبهشت ماه بود که خبر رسید حاتمی کیا در حال پیشبرد ساخت جلوه های بصری برای فیلم است. همکاری سعید راد با حاتمی کیا از جنجال های بزرگ سینما در سال ۹۱ بود.

فیلم های شاخصی که 6 ماه دیگر می بینیم!


زندگی دوگانه فیروز

احتمالا یکی از فیلم های شاخص جشنواره فیلم فجر آخرین ساخته فریدون جیرانی با عنوان «زندگی دوگانه فیروز» است. فریدون جیرانی این بار به سراغ داستانی کمدی اجتماعی رفته است و داستان مرد میانسالی و روایت می کند و خیلی خسیس است و همین نکته باعث تغییر و تحولات اساسی در زندگی اش می شود.

فیلم های شاخصی که 6 ماه دیگر می بینیم!

در این فیلم فرهاد اصلانی، ساره بیات، صابر ابر، شقایق دهقان، ملیکا شریفی نیا و اکبر عبدی بازی کرده اند. فیلمبرداری به طور کامل تمام شده است و این روزها در مرحله تدوین قرار دارد.


آشغال های دوستی داشتنی

«آشغال های دوست داشتنی» یکی از فیلم هایی بود که از جشنواره سی و یکم فیلم فجر جا ماند و نسخه تکمیلش به جشنواره نرسید. این فیلم اگر تا قبل از سی و دومین جشنواره فیلم فجر اکران نشود، در سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. «آشغال های دوست داشتنی» سومین کار محسن امیر یوسفی بعد از «آتشکار» و «خواب تلخ» است.

در این فیلم شیرین یزدانبخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی بازی می کنند. «آشغال ها ...» داستان خانواده ای را روایت می کند که تنها یک شب فرصت دارند تا مشکل مادر خانواده را حل کنند.


بلوک ۹ خروجی ۲

بعد از «هفت دقیقه تا پاییز» و «انتهای خیابان هشتم»، نوبت به ساخت «بلوک ۹، خروجی ۲» رسیده است و با این فیلم سه گانه علیرضا امینی کامل می شود. این فیلم اواسط اردیبهشت ماه جلوی دوربین رفته است و به احتمال زیاد یکی از فیلم هایی است که شانس حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر را دارد.

علیرضا امینی در مورد شخصیت های فیلم می گوید: «در این فیلم ۹ شخصیت داریم که برای چهار شخصیت اصلی از بازیگران مطرح سینما بهره می بریم و برای ۵ شخصیت مکمل از چهره های جدید بهره خواهیم برد. حدود ۶۰ درصد فیلم در تهران و در لوکیشن های متعدد و بقیه صحنه های فیلم در شمال کشور جلوی دوربین خواهد رفت. فیلم در ژانر اجتماعی و در ارتباط با خانواده است، فیلمنامه را خودم نوشتم.» امیر جعفری، پانته آ بهرام و حمید رضا آذرنگ شیری از بازیگرانی هستند که حضور آنها در این فیلم قطعی شده است.


لاله

در گزارش های رسمی تولید، نام فیلم «لاله»، به «راننده» تغییر کرده است اما کارگردان آن اسدالله نیک نژاد می گوید نام فیلم تغییری نکرده است. در چند ماه اخیر این فیلم تبدیل به یکی از جنجالی ترین فیلم های سینمای ایران شده بود. اختصاص بودجه بالا برای تولید این فیلم و فیلمنامه یک فیلمنامه نویس آمریکایی، کار را تا جایی برد که پای کمیسیون فرهنگی مجلس به پروژه کشیده شد.

فیلم های شاخصی که 6 ماه دیگر می بینیم!

نیکی کریمی، آزیتا حاجیان، میترا حجار، لیلا اوتادی و همایون ارشادی از بازیگران این پروژه سینمایی هستند. منتقدان و اهل فن علاقمند به دیدن «لاله» یا «راننده» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر هستند. قرار است ببینیم نتیجه این همه ولخرجی و جنجال چه بوده است.


فیلم های شاخصی که 6 ماه دیگر می بینیم!

محمد (ص)

از دیگر فیلم های شاخص جشنواره فیلم فجر «محمد (ص)» است. فیلمبرداری این فیلم هفته گذشته تمام شد و به نظر می رسد که برای شرکت در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد شد. مجید مجیدی کارگردان این فیلم، اخیرا در اظهارنظری گفته است: «محمد (ص)» به لحاظ موضوع هیچ ربطی به فیلم مصطفی عقاد ندارد چون آن فیلم بیشتر به جنگ های صدر اسلام می پرداخت و حتی به کسانی که تفاسیر باطلی از اسلام دارند، کمک می کند.» علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، محسن تنابنده، مینا ساداتی، ساره بیات، پانته آ مهدی نیا و ... نقش آفرینی می کنند. مجیدی اوایل خرداد ماه برای گرفتن سکانس های پایانی به آفریقا رفت و فیلمبرداری این فیلم را در آفریقا به پایان رساند.


دیگران

فیلم های دیگری هم ممکن است در این لیست قرار بگیرند، فیلم هایی که هنوز شروع نشده اند اما برای ساخت، هفت یا هشت ماه فرصت دارند. یکی از آنها ساخت قسمت دوم «سن پطرزبورگ» است، هر چند که بهروز افخمی گفته که تا پایان سال امکان ساخت آن وجود ندارد. فیلم دیگری «فری کثیف» به کارگردانی تهمینه میلانی است. حدود دو سال است که میلانی در تلاش است پروانه ساخت این فیلم را به دست آورد. میلانی علاقه دارد و حمید فرخ نژاد نقش اول فیلمش را بازی کند. «مادرم آسیه» کمال تبریزی یکی دیگر از فیلم هایی است که هنوز وارد مرحله ساخت نشده است.

دو فیلم «خیابان های آرام» و «پاداش» هنوز به اکران عمومی درنیامده اند و شاید همین یکی از دلایلی باشد که کمال تبریزی فیلم جدیدی را شروع نمی کند. باید ببینیم در این چند ماه باقی مانده چه کسانی استارت می زنند تا خود را به روزهای داغ بهمن برسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج