۵۵۲۲۳۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

محبوبترین گوشی های بازار در یک دهه اخیر

در این مطلب به بررسی لیستی از محبوبترین گوشی های بازار در سالهای اخیر (از سال ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۶) خواهیم پرداخت. تحول بازار پس از ورود گوشی های لمسی و سپس خروج نوکیا از جمع بهترین ها جالب توجه است.

وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: در این مطلب به بررسی لیستی از محبوبترین گوشی های بازار در سالهای اخیر (از سال ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۶) خواهیم پرداخت. تحول بازار پس از ورود گوشی های لمسی و سپس خروج نوکیا از جمع بهترین ها جالب توجه است.
محبوبترین گوشی های بازار در یک دهه اخیر

طی سالیان اخیر، گوشی ها به حاشیه ‌های کمتر و نسبت ابعاد صفحه به بدنه بیشتر متمایل شده‌اند. این خیلی آسان است بگوییم که دیگر به جای تلفن های همراه ساده، گوشی هایی با نمایشگر لمسی سلطه دار بازار هستند. به همین بهانه جالب است که با محبوبترین گوشی های بازار در یک دهه اخیر آشنا شویم.

ما برای این لیست، به سال ۲۰۰۶ میلادی یعنی چیزی حدود ۱۱ سال پیش بازگشته‌ایم و سه مورد از محبوب‌ترین گوشی های بازار در هر سال را انتخاب کرده‌ایم. البته از آنجایی که هنوز نیمی از سال ۲۰۱۷ باقی‌مانده، به همین خاطر این لیست تا سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

در ابتدا این محبوبیت بر عهده نوکیا و سونی اریکسون بود. محبوب‌ترین های این کمپانی، دو گوشی نوکیا N۹۵ و ۵۸۰۰ XpressMusic بودند که به نوعی آیفون زمان خود تلقی می‌شدند. سرانجام نوکیا در سال ۲۰۰۹ جنگ را به آیفون ۳GS باخت و به رده دوم سقوط کرد، اما یک سال بعد دوباره با گوشی نوکیا N۸ که از قدرت شگفت انگیز دوربین خو وسد می‌برد به رده نخست رسید و آیفون ۴ اپل پشت سر آن در جایگاه دوم ایستاد.

محبوبترین گوشی های بازار در یک دهه اخیر
نوکیا N۹۵

حال بیایید کمی بیشتر به این جدول نگاه کنیم. مدل های سری S آیفون از محبوبیت به مراتب کمتری نسبت به مدل های غیر S برخوردار هستند. دلیل این محبوبیت کمتر زمانی که حتی از طراحی جدیدی برخوردار بودند چه بود؟ آن‌ها از مزیت‌های زیادی برخوردار نبودند و بیشتر ظاهرشان بود که نسبت به نسل گذشته خود کمی متفاوت شده بود.

محبوبترین گوشی های بازار در یک دهه اخیر
جدول محبوبترین گوشی های بازار در یک دهه اخیر

سال 2011 نوکیا از جدول محبوبترین گوشی های بازار خداحافظی کرد و با فاصله گرفتن از اندروید، سعی به ساخت گوشی های ویندوزفونی کرد. پس از آن بود که دیگر سامسونگ با گوشی های سری Galaxy S خود قدرتنمایی می‌کرد و تا سال 2015 نیز رده نخست را با محصولاتی همچون گلکسی اس 2، گلکسی اس 3، گلکسی اس 4، گلکسی اس 5 و گلکسی اس 6 حفظ کرده بود. با این حال نوکیا 6 که امسال معرفی شد، ورود رسمی کمپانی نوکیا به حیطه گوشی های اندرویدی است.

محبوبترین گوشی های بازار در یک دهه اخیر
سامسونگ گلکسی S7

سال ۲۰۱۵ تغییر بزرگ دیگری در بازار موبایل جهان به وجود آمد و گوشی های میان رده موفق شدند به جمع ۳ گوشی برتر سال وارد شوند. پس از آن، سال ۲۰۱۶ نوبت به یک گوشی چینی میان رده به نام شیائومی ردمی نوت ۳ رسید که رده نخست محبوبترین گوشی های سالهای اخیر را از آن خود کند. در همان سال، گلکسی اس ۷ به رده سوم سقوط کرد تا پس از ۵ سال، دیگر یک گوشی سری گلکسی اس سامسونگ در مقام نخست نباشد. امسال نیز گلکسی S۸ در جایگاه دوم و پس از گوشی اندرویدی نوکیا ۶ قرار گرفته است. این درحالیست که تنها ۶ ماه از زمان عرضه اس ۸ گذشته است.

در آخرین روزهایی که گوشی های هوشمند با انقلابی تازه روبرو نشده بودند به زمانی برمی‌گردد که نوکیا ۶۳۰۰ به عنوان آخرین سیمبیان حکمران بازار بود. البته آخرین گوشی غیرلمسی موجود در این لیست نبود، چرا که گوشی بلک بری Curve ۸۵۲۰ با ترک پد نوری و کیبورد QWERTY آخرین گوشی غیرلمسی محبوبترین گوشی های بازار محسوب میشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج