۵۵۲۴۹۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دردسر جدید اپل به خاطر شکایت یک شرکت کوچک

بر اساس اخبار منتشر شده سرویس اپل پِی متعلق به شرکت اپل برای استفاده از تکنولوژی ابداع شده توسط شرکت RSA SecureID بدون رعایت قوانین مربوط به ثبت اختراع از سوی دادگاه احضار شده است. این احضاریه بنابر طرح دعوی از سوی شرکت RSA SecureID صورت گرفته است.

وب سایت کلیک: بر اساس اخبار منتشر شده سرویس اپل پِی متعلق به شرکت اپل برای استفاده از تکنولوژی ابداع شده توسط شرکت RSA SecureID بدون رعایت قوانین مربوط به ثبت اختراع از سوی دادگاه احضار شده است. این احضاریه بنابر طرح دعوی از سوی شرکت RSA SecureID صورت گرفته است.
دردسر جدید اپل به خاطر شکایت یک شرکت کوچک

یکشنبه هفته گذشته شرکت RSA SecureID، یکی از شرکت های کوچک در بوستون که توسط مبدع یکی از تکنولوژی های پیشرفته رمز گذاری تأسیس شده است، از شرکت اپل و همچنین شرکت ویزا برای نقض قانون ثبت اختراع شکایت کرده است و دادخواست خود را تحویل دادگاه داده است. گفته می شود رییس این شرکت، ویس، دارای ۱۳ اختراع ثبت شده در زمینه سیستم های احراز هویت که در حال حاضر در گوشی های تلفن همراه هوشمند، و همچنین سیستم های احراز هویت بیومتریک از جمله اسکنرهای اثر انگشت و سیستم های ایجاد امنیت برای انجام کارهایی از جمله انتقال وجه از طریق گوشی تلفن همراه و پایانه های فروشگاهی استفاده می شوند، است.

ویس مدیر و ینیان گذار شرکت ابداع کننده تکنولوژی رمز نگاری RSA SecureID در دادگاه و در مصاحبه هایی که در این خصوص داشته است به ملاقات های خود با مقامات شرکت ویزا از جمله مدیر اجرایی این شرکت در آن زمان اشاره کرده است و خاطر نشان کرده است که در این ملاقات ها صحبت هایی در خصوص همکاری شرکت ویزا با آن ها برای کار بر روی تکنولوژی که وی ابداع کرده است، انجام شده است. وی همچنین در مصاحبه های مختلف خود تاکید کرده است که شرکت ویزا در توافق نامه ای ۱۰ ساله موافقت کرده است که تا ۱۰ سال حق ثبت این اختراع و استفاده از این تکنولوژی در اختیار شرکت آقای ویس خواهد بود اما متأسفانه بعد از گذشت مدتی شرکت ویزا بر خلاف این موافقت نامه اقدام کرده است و دسترسی به این تکنولوژی را بدون در نظر گرفتن مجوز امکان پذیر ساخته است.

همچنین ویس در خصوص نامه نگاری های انجام شده با شرکت اپل مبنی بر الزام این شرکت برای رعایت حق ثبت اختراع تکنولوژی ابداعی توسط ویس نیز توضیحاتی به خبر نگاران حاضر در مصاحبه های مختلف ارائه کرده است. .وی در ادامه توضیح داده است که شرکت اپل به هیچ یک از این نامه های ارسالی پاسخی نداده است.

۳ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۳ میلادی، شرکت ویزا همکاری خود را با سرویس اپل پِی، ویزا کارت و امریکن اکسپرس آغاز کرد. اپل در سال ۲۰۱۴ میلادی سرویس اپل پِی را برای کاربران گوشی های آیفون تأسیس کرد.

در واقع هدف اپل از تأسیس سرویس اپل پِی برای کاربران ایجاد جایگزینی برای پرداخت با کارت های اعتباری در فروشگاه های مختلف و همچنین انجام خرید های درون برنامه ای مختلف بوده است، اما متأسفانه نتوانست توجه کاربران زیادی را به این سرویس جلب نماید. اما اکثر کاربران ترجیح می دادند تا اطلاعات کارت های اعتباری خود را وارد گوشی های تلفن همراه خود کنند و از آن طریق خرید های آن لاین خود را چه برای پرداخت های درون برنامه ای باشد و چه پرداخت به فروشگاه های مختلف انجام دهند. همان طور که می دانید، عملیات انتقال وجه در فروشگاه های مختلف به غیر از فروشگاه های اینترنتی، از طریق تلفن همراه از طریق پایانه های دریافت در فروشگاه ها و تلفن های همراه مشتریان به صورت بی سیم و تبادل سیگنال انجام می شود.

در واقع به گفته ویس اپل و ویزا به هیچ عنوان حق ثبت اختراع تکنولوژی رمز نگاری را رعایت نکرده و به خصوص شرکت ویزا بر تعهدات مفاد توافق نامه این شرکت با شرکت ویس پایبند نبوده است. از این رو ویس ابتدا اقدام به طرح دادخواست علیه این دو شرکت کرده و از شرکت اپل و ویزا برای عدم رعایت حق ثبت اختراع شکایت کرده است.

شرکت اپل بعد از دریافت احضاریه در دادگاه مورد نظر حاضر شده ولی شرکت ویزا هیچ پاسخی به این احضاریه نداده و در دادگاه حاضر نشده است. اخیراً شرکت اپل از سوی شرکت های زیادی برای رعایت نکردن حق ثبت اختراع این شرکت ها و استفاده از تکنولوژی های ابداعی آن ها در محصولات خود از جمله آیفون و مک بوک به دادگاه احضار شده است. از طرفی شرکت اپل نیز از شرکت های نوکیا و کوآل کام برای در خواست این شرکت ها در خصوص مطالبه نا عادلانه حق استفاده از تکنولوژی های این شرکت ها، شکایت خود را به دادگاه های مربوطه ارائه داده است.

کویین امانوئل یکی از وکلای سامسونگ در طرح دعوی اپل بر علیه سامسونگ مبنی بر استفاده سامسونگ از۵ نرم افزار کاربردی اپل در گوشی های اندرویدی خود، که موفق شد جریمه ۲ میلیارد دلاری که اپل از سامسونگ در خواست کرده بود را به ۱۲۰ میلیون دلار کاهش دهد، از طرف اپل وکالت این شرکت را در این پرونده بر عهده گرفته است.

ویس به خبرنگاران گفته بود که چون شرکت وی در تلاش های خود برای بستن قرار داد با شرکت های بزرگ برای استفاده از تکنولوژی ابداعی این شرکت موفق نبوده است و تمام این شرکت های بزرگ به نوعی حق ثبت اختراع وی را رعایت نکرده اند، از این رو قصد دارد تا خود وارد میدان عمل شده و اقدام به طراحی و تولید ابزاری برای استفاده از تکنولوژی احراز هویت بی سیم مطمئن و ایمن کند.

ویس در سال ۱۹۸۴ میلادی شرکت Security Dynamics را تأسیس کرد که تا سال ۱۹۹۶ نیز به عنوان مدیر این شرکت فعالیت خود را ادامه داد. بعد از آن شرکت Security Dynamics شرکت RSA Data Security را در سال ۱۹۹۶ میلادی خرید و از آن پس این دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند و شرکت RSA SecureID از ادغام این دو شرکت تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر با ارگان های دولتی در زمینه تأمین امنیت سیستم های این ارگان ها همکاری می کند. در حال حاضر شرکت RSA بخش از شرکت بزرگ Dell EMC است.

اما ویس بعد از ترک شرکت Security Dynamics توجه خود را صرف تکنولوژی های مورد استفاده در پرداخت های اینترنتی و پایانه ای کرد وسعی کرد تا ابداعات خود رد این زمینه را به شرکت های بزرگ تر بفروشد. وی در مصاحبه های خود اشاره کرد است که امیدوار است روزی با شرکت های اپل و ویزا به توافق دلخواهش برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج