اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۵۲۷۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بوی غیر طبیعی، خاشی‌ ها را راهی بیمارستان‌ کرد

بوی غیر طبیعی کل شهر خاش را فرا گرفت. براساس اعلام روابط عمومی بیمارستان خاش، تاکنون ۵۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند.

خبرگزاری صدا و سیما: بوی غیر طبیعی کل شهر خاش را فرا گرفت.

تیمهای پزشکی درحال بررسی علت ماجرا هستند.
براساس اعلام روابط عمومی بیمارستان خاش، تاکنون 50 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند.
براساس اخبار منتشر شده احتمالا این بوی نامطبوع از آتش فشان نیمه فعال تفتان یا شهرک صنعتی این شهر باشد.
اطلاعیه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
بدنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر استشمام بوی شبیه به گوگرد در مناطق مختلف شهر خاش، بررسی های میدانی توسط کارکنان و کارشناسان مرکز فوریت های پزشکی، اورژانس ۱۱۵ و کارکنان بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

تاکنون بالغ بر ۵۰ نفر از ساکنان محترم شهر خاش که عموما مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند آسم بوده اند با علایمی از قبیل تنگی نفس و حالت تهوع به بیمارستان امام خمینی ره خاش مراجعه نموده اند که ۲۵ نفر از آنان به منظور دریافت خدمات طبی بیشتر بستری شده اند.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی به دنبال کاهش شدت بو در سطح شهر، روند کاهش مراجعین به بیمارستان شروع شده است.

در حال حاضر تیم بهداشتی به منظور بررسی های تخصصی بیشتر به سمت شهرستان خاش حرکت کرده و تا دقایقی دیگر تیم درمانی متشکل از جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص به منظور ارزیابی های بالینی و تدوین پروتکل درمانی به سمت خاش حرکت خواهد کرد.

علاوه بر این ارتباط مستمر با فرمانداری شهرستان و ستاد بحران این شهرستان به منظور شناسایی و کنترل منبع ایجاد آلودگی برقرار می باشد.

ستاد بحران دانشگاه از هموطنان عزیز درخواست می نماید تا ضمن حفظ خونسردی, اطلاعات صحیح و توصیه های بهداشتی را از طریق این ستاد و یا سایر مراجع ذیصلاح مانند فرمانداری خاش پی گیری نمایند.
کاهش شدت بوی استشمام شده در سطح شهر خاش
با وجود آغاز روند کاهش شدت بوی استشمام شده در سطح شهر خاش به استحضار شهروندان خاش می رساند تیم تخصصی درمان این دانشگاه نیز به خاش عزیمت نموده است.

بیمارستان امام خمینی (ره) خاش نیز در حالت آماده باش کامل بوده و کادر درمان در محل کار خود حضور دارند. همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز و از جمله دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان نیز در سرویس خدمت قرار دارد.

در شرایط حاضر توصیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به هموطنان عزیز خاشی و به خصوص افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری های ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان این است که حتی المقدور تا رفع کامل بوی نامطبوع از منزل خارج نشوند.

همچنین در صورت بروز هر گونه علائم تنفسی، گوارشی و پوستی به پزشکان مستقر در مراکز جامع خدمات سلامت (درمانگاه ها) و یا بیمارستان مراجعه نمایند.
بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی به دنبال کاهش شدت بو در سطح شهر، روند کاهش مراجعین به بیمارستان شروع شده است.

در حال حاضر تیم بهداشتی به منظور بررسی‌های تخصصی بیشتر به سمت شهرستان خاش حرکت کرده و تا دقایقی دیگر تیم درمانی متشکل از جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص به منظور ارزیابی‌های بالینی و تدوین پروتکل درمانی به سمت خاش حرکت خواهد کرد.

علاوه بر این ارتباط مستمر با فرمانداری شهرستان و ستاد بحران این شهرستان به منظور شناسایی و کنترل منبع ایجاد آلودگی برقرار است.
آغاز بررسی های پلیس برای مشخص شدن علت بوی تعفن در خاش/ 60 نفر مسموم شدند
رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان در مورد استشمام بوی تعفن در خاش گفت: در حال بررسی موضوع هستیم تا علت این بو و مسمومیت شهروندان مشخص شود.
سردار حسین رحیمی در مورد آخرین وضعیت مسمومیت اهالی شهرستان خاش در استان سیستان وبلوچستان به علت تنفس بوی تعفن، گفت: بعد از اینکه اعلام شد اهالی به علت استشمام بوی تعفن و تندی که در سطح شهر پیچیده است، مسموم شده اند پلیس وارد عمل شد.

وی ادامه داد: ۶۰ نفر از اهالی شهرستان دچار مسمومیت شده که ۱۹ نفر آنها در محل به صورت سرپایی مداوا و بقیه شهروندان به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس سیستان وبلوچستان، تاکید کرد: تحقیقات پلیس برای شناسایی منبع این بو و علت مسمومیت شهروندان آغاز شده و تیمی ویژه این موضوع را پیگیری می کنند.
فعالیت آتشفشان تفتان عامل انتشار بوی نامطبوع در شهرستان خاش
مدیر کل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت آتشفشان تفتان عامل انتشار بوی نامطبوع در شهرستان خاش است.

غلامرضا اربابی اظهار داشت: با توجه به بررسی های اولیه به نظر می رسد دلیل بوی نامطبوعی که از بامداد امروز در سطح شهرستان خاش استشمام شده فعالیت کوه آتشفشان تفتان بوده است.

وی افزود: به دنبال این حادثه ۵۲ نفر از ساکنان شهرستان خاش که عموما مبتلا به بیماری های زمینه ای همچون آسم بوده اند به مراکز درمانی شهرستان خاش مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط ۱۹ نفر بستری هستند، خاطر نشان کرد: مابقی افراد پس از انجام خدمات درمانی سرپایی مرخص شدند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر آرامش کامل در سطح خاش بر قرار است و هرگونه ای شایعه ای مبنب بر تخلیه شهر کذب است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تیم های مختلفی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محیط زیست و دانشگاه سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شده اند و در حال بررسی این موضوع هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج