۵۵۲۸۷۶
۱۵ نظر
۵۰۹۵
۱۵ نظر
۵۰۹۵
پ

بازیگران درخشان تاریخ سینما (۳۳): نیکول کیدمن

نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، بازیگر برندۀ اسکار، در طیف گسترده ای از فیلم ها همچون "آرامش قبرستانی"، "مولن روژ"، "ساعت ها" و "شیر" نقش آفرینی کرده است.

برترین ها: نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، بازیگر برندۀ اسکار، در طیف گسترده ای از فیلم ها همچون "آرامش قبرستانی"، "مولن روژ"، "ساعت ها" و "شیر" نقش آفرینی کرده است.

کیدمن که با نام اصلی نیکول مری کیدمن در 20 ژوئن 1967 در هونولولوی هاوایی به دنیا آمده است، یکی از زیبا ترین و معتبر ترین ستاره های زن هالیوود است. او در 4 سالگی به همراه خانواده اش به سیدنی استرالیا نقل مکان کرد. زمانی که شاگرد مدرسه ای بود عضو یک گروه تئاتر محلی شد و با تشویق جین کمپیون کارگردان برای اولین بار در فیلم سینمایی "درختچۀ کریسمس" (1983) حضوری موفق را تجربه کرد. کیدمن یکی از بهترین دوستانش یعنی نائومی واتس را نیز در همین دوران ملاقات کرد.
بازیگران درخشان تاریخ سینما (33): نیکول کیدمن

اولین فیلم موفق او در ایالات متحده "آرامش قبرستانی" (1989) بود و در ادامه با فیلم های "بیلی باتگیت" (1991)، "به خاطرش مردن" (1995)، "جادوی عملی" (1998) و "چشمان کاملاً بسته" (1999) که در آن با همسرش تام کروز هم بازی بود، مسیر موفقیت را پیمود. او و کروز در سال 2001، پس از 10 سال زندگی مشترک، از هم طلاق گرفتند. آنها دو کودک به نام های ایزابلا و کانر را به سرپرستی گرفتند.

کیدمن بعد از جدایی به موفقیت های جدیدی در حرفۀ خود رسید. او برای بازی در نقش خواننده ای پاریسی در اثر خیالی و موزیکال باز لورمن، "مولن روژ" (۲۰۰۱)، برندۀ جایزۀ گلدن گلوب شد. وی در همان سال، در نقش اول فیلم ترسناک "دیگران" ساختۀ الساندرو آمنابار را بازی کرد. فیلم چندین جایزۀ گویا دریافت کرد و کیدمن هم نامزد دریافت جایزۀ بهترین بازیگر زن شد. او همچنین برای دومین بار نامزد دریافت جایزۀ بفتا و برای بار پنجم نامزد دریافت گلدن گلوب شد. سال بعد، در فیلم "ساعت ها" (۲۰۰۲) با بازی در نقش ویرجینیا وولف، نویسندۀ مشهور، منتقدین و تماشاگران را شگفت زده کرد. وی برای این کار افتخارات بسیاری کسب کرد که از آن جمله می توان به دریافت اولین اسکار وی برای بهترین بازیگر زن نقش اول اشاره کرد.

کیدمن در فیم حماسی کارگردان تحسین شده، آنتونی مینگلا، دربارۀ جنگ داخلی آمریکا، با نام "کوهستان سرد" (2003) با جود لا و رنی زلوگر هم بازی شد. او در فیلم های کمتر مرسوم نیز حضور پیدا کرد، برای مثال با لارس فون تریه در فیلم سخت گیرانۀ "داگویل" (2004) همکاری کرد. وی با این که با کارهای دراماتیک خود بیشتر شناخته شده بود، بازی در کمدی را نیز آزمود و در نسخۀ بازسازی شدۀ "همسران مطیع" (2004) در کنار متیو برادریک و بت میدلر ظاهر شد و در "افسونگر" (2005) نیز با ویل فرل هم بازی شد. او همچنین در انیمیشن پر نشاط "رقصان" (2006) نیز صداپیشگی کرد.
بازیگران درخشان تاریخ سینما (33): نیکول کیدمن

کیدمن در ادامه نقش جدی تری گرفت و در فیلم "خز" (2006) در نقش دایان آربس، عکاس افسانه ای ظاهر شد. این فیلم نتوانست علاقمندان سینما را چندان جذب کند. اما زندگی شخصی کیدمن در آن سال توجه بسیاری را به خود جلب کرد. او مدتی بعد از آشنایی با کیث اربن، خوانندۀ سبک کانتری، اعلام کرد که در ماه مه 2006 با هم نامزد شده اند.

آنها در ماه ژوئن همان سال در استرالیا ازدواج کردند و در ژوئیۀ ۲۰۰۸ صاحب اولین فرزندشان ساندی رُز شدند.

کیدمن بار دیگر با لورمن همکاری کرد و در درام حماسی او با نام "استرالیا" (2008) در کنار هیو جکمن نقش آفرینی کرد. او در نقش یک ستارۀ جذاب سینما در فیلم موزیکال "نُه" (2009)، بر اساس نمایش موفق برادوی، در کنار بازیگرانی مثل دنیل دی لوییس، ماریون کوتیار، کیت هادسن، پنلوپه کروز و جودی دنچ ظاهر شد.

وی در ادامه به ترکیب جالبی از پروژه های سینمایی پرداخت. در درام مستقل "لانۀ خرگوش" در سال ۲۰۱۰ با آرون اکهارت هم بازی شد و تحسین های منتقدان و سومین نامزدی اسکار را به دست آورد. همان سال، او وهمسرش صاحب دومین فرزندشان، فِیث مارگارت، شدند.

در سال 2012، او با صحنه های غیر معمولی که در "پسر روزنامه فروش" در کنار زاک افرون و جان کیوزک به وجود آورد، باعث حیرت همگان شد. همان سال در فیلم تلویزیونی "همینگوی و گِلهورن" با کلایو اوون هم بازی شد. کیدمن نقش مارتا گلهورن روزنامه نگار، سومین همسر همینگوی، را بازی کرد. سپس در نقش یک شخصیت واقعی دیگر در "گریس موناکو" (2014)، فیلمی دربارۀ زندگی بازیگر مشهور، گریس کلی، که نامزد جایزۀ امی نیز شد، نقش اصلی را بر عهده گرفت. او در سال 2014 در دو فیلم دیگر نیز ظاهر شد؛ درام رمز آلود "پیش از آن که بخوابم" و کمدی خانوادگی "پدینگتون".
بازیگران درخشان تاریخ سینما (33): نیکول کیدمن

در سال 2015، کیدمن در چند فیلم سینمایی حضور داشت. او در فیلم استرالیایی "استرنجرلند" نقش آفرینی کرد؛ فیلم دربارۀ خانواده ای است که بعد از این که یک طوفان گرد و غبار شدید به شهر بیابانی آنها آسیب می زند، دچار بحران می شوند.
همان سال، در فیلم "ملکۀ صحرا" ساختۀ ورنر هرزوگ، در نقش شخصیت واقعی گرترود بِل، ماجراجو، روزنامه نگار، نقشه کش و جاسون انگلیسی، در کنار جیمز فرانکو و رابرت پتینسون ظاهر شد. کیدمن بعد از هم بازی شدن با جیسون بیتمن در "خانوادۀ فانگ" که در فستیول بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد، در بازسازی "راز در چشمانشان" نقش سرپرست یک تیم تحقیقاتی را بازی کرد. در این تریلر پلیسی مختصر و مفید، جولیا رابرتس و چوویتل اجیوفور هم بازی او بودند.

در سال ۲۰۱۵، کیدمن پس از سال ها به صحنۀ تئاتر بازگشت و در وست اِند بریتانیا در نمایش "عکس ۵۱" در نقش دانشمند انگلیسی رُزالیند فرانکلین بازی کرد. این تئاتر به کارگردانی مایکل گرندیج به نقش فرانکلین در کشف ساختار دی ان ای می پرداخت. نمایش نقدهای درخشان و کیدمن چندین جایزۀ بهترین بازیگر زن تئاتر را دریافت کردند.

در فیلم "شیر" (2016)، کیدمن در نقش زنی استرالیایی که یک پسر گم شدۀ هندی را به فرزندی می پذیرد، عملکردی تکان دهنده داشت. او برای این نقش آفرینی نامزد دریافت جایزۀ گلدن گلوب و اسکار شد.
کیدمن قرار است در فیلم برادران وارنر، "مرد آبی" (۲۰۱۸)، نقش ملکۀ آتلانتا یعنی مادر شخصیت اصلی را بازی کند.

او در سال 2017 با مینی سریال هفت قسمتی "دروغ های کوچک بزرگ"، با اقتباس از پرفروش ترین رمان لیان موریارتی، به تلویزیون بازگشت. او و هم بازی اش ریس ویثرسپون تهیه کنندۀ این کار نیز بودند. برای بازی وی در این سریال، نقد های خوبی نوشته شد. کیدمن در دو فیلم "فریب خورده" و "کشتن گوزن مقدس" با کالین فارل هم بازی شده است. این فیلم ها به ترتیب در ژوئن و نوامبر 2017 به نمایش در می آیند.
حقایقی در مورد نیکول کیدمن که شاید ندانید:

1. در سال 1996، 1999 و 2002، مجلۀ پیپل او را یکی از 50 نفر فهرست زیباترین افراد جهان اعلام کرد. ماهنامۀ FHM او را در رتبۀ 69 از میان 100 زن جذاب جهان در سال 2005 قرار داد و مجلۀ استرالیایی امپایر نیز در سال 2008، او را پنجمین بازیگر زن جذاب نامید.

۲. بعد از بازی در فیلم "تصویر یک زن" (۱۹۹۶) دو هفته در رختخواب ماند و علت آن تنش روحی تشخیص داده شد.

3. در مبارزه علیه کودک آزاری شرکت کرده است. «کودکان باید اجازه داشته باشند بدون ترس از خشونت رشد کنند.»
بازیگران درخشان تاریخ سینما (33): نیکول کیدمن

4. قرار بود نقش اول "اتاق پناهگاه" (2002) را بازی کند، اما در صحنه ای از در فیلم "مولن روژ!" (2001) آسیب دید. بنابراین فقط به جای همسر جدید شوهر سابق جودی فاستر صحبت کرد.

۵. با این که در اصل چپ دست است، برای بازی در "ساعت ها" (۲۰۰۲) در نقش ویرجینیا وولف راست دست، نوشتن با دست راست را یاد گرفت.

6. زمانی از اولین نامزدی برای اسکار با خبر شد که در سوئد مشغول فیلم برداری "داگویل" بودند. در حالی که یکی از صحنه های فیلم را بازی می کرد، یک نفر تابلویی را به او نشان داد که خبر روی آن نوشته شده بود.

۷. اولین بازیگر زن استرالیایی بود که برندۀ اسکار بهترین بازیگر شد.
8. ابتدا او برای نقش خانم اسمیث در "آقا و خانم اسمیث" (2005)انتخاب شده بود؛ و کسی بود که برد پیت را برای نقش مقابل پیشنهاد داد.

۹. ضریب هوشی او ۱۳۲ ثبت شده است.

10. در زمان بیکاری خود داستان های کوتاه می نویسد و امیدوار است روزی آنها را منتشر کند. در ژوئن 2014 نیز اعلام کرد که کار نوشتن اولین فیلم نامۀ سینمایی خود را نیز آغاز کرده است.

۱۱. نام او در پنجاهمین شمارۀ کتاب رکورد های گینس به عنوان بازیگر زن با بالاترین دستمزد برای فیلم تبلیغاتی ثبت شده است. او برای حضور در فیلم تبلیغاتی ۴ دقیقه ای به کارگردانی باز لورمن ۳.۷۱ میلیون دلار خالص دریافت کرد.

12. او پیانیست است و نواختن پیانو در کوهستان سرد را خودش انجام داده است.

۱۳. با همسر سابقش، تام کروز، سه فیلم بازی کردند: "روزهای تندر" (۱۹۹۰)، "چشمان کاملاً بسته" (۱۹۹۹) و "دور و دورتر" (۱۹۹۲). آنها در فیلم "روزهای تندر" با هم آشنا شدند.

14. در سال 2006 به عنوان سفیر حسن نیت صندوق توسعۀ سازمان ملل متحد برای زنان منصوب شد.

۱۵. در سال ۲۰۰۶، بازی او در نقش سوزان استون مارتو در "به خاطرش مردن" (۱۹۹۵) از سوی مجلۀ پریمیر در ردیف چهلم ۱۰۰ نقش آفرینی برتر تمام زمان ها قرار گرفت.

16. او از مهمانان جشن ازدواجش با کیث اربن خواست هدیه ای برای آنها نخرند و در عوض پولشان را به نهاد های بشر دوستانه اهدا کنند.

۱۷. فیلیپ پولمن از سال ۱۹۹۵ خواستار بازی کیدمن در نقش ماریسا کولتر در "قطب نمای طلایی" (۲۰۰۷)، اقتباس سینمایی از کتاب او با نام "نیرو های اهریمنی اش: سپیدۀ شمالی" بود. زمانی که تهیه کنندگانی از نیو لاین سینما این نقش را به کیدمن پیشنهاد دادند، او مطمئن نبود که آن را قبول کند. اما پولمن با نامه ای زیبا او را متقاعد کرد. کیدمن قبل از شروع فیلم برداری برای آماده سازی خود، دوباره کتاب های سه گانۀ نیرو های اهریمن اش را خواند و زمانی که نکته ای دربارۀ شخصیت مورد نظر می یافت از آن یادداشت کوچکی بر می داشت. فیلم به بزرگ ترین اثر حرفه ای او تبدیل شد، با بودجۀ ۱۸۰ میلیون دلار ساخته شد و ۳۷۲ میلیون دلار در گیشه های سراسر دنیا به فروش رسید.
بازیگران درخشان تاریخ سینما (33): نیکول کیدمن

۱۸. در استرالیا باله و نمایش فرا گرفت.

19. مقدمۀ کتاب "حقیقت: شخصیت، نیاز، و نقص در هنر بازیگر سازی و ایجاد شخصیت" نوشتۀ دوست و مشاور بازیگری اش سوزان باتسن را او نوشته است.

۲۰. در سال ۲۰۰۴، هالیوود ریپورتر او را پر درآمد ترین بازیگر زن هالیوود اعلام کرد.

21. از طرفداران آیشواریا رای باچان و فیلم او "عروس و تعصب" (2004) است. برای اولین بار در مراسم شام مجلۀ تایم برای 100 فرد تأثیرگذار دنیا در سال 2005 در نیویورک آیشواریا را ملاقات کرد.

۲۲. در سال ۲۰۰۷، مجلۀ فوربز اعلام کرد که فیلم های او به طور میانگین ۸ دلار به ازای هر دلاری که به او پرداخته می شود، درآمد دارند.

23. در طول فیلم برداری "مارگو در جشن عروسی" (2007)، او، جک بلک و جنیفر جیسن لی با هم به خانه ای اسباب کشی کردند تا نقش هایشان را به عنوان یک خانوادۀ غیر عادی به بهترین شکل ایفا کنند.
بازیگران درخشان تاریخ سینما (33): نیکول کیدمن

24. قبل از بازی در فیلم "ننگ بشری" (2003)، از پناهگاه زنان بازدید رفت و با قربانیان سوء استفاده گفتگو کرد تا الهام بگیرد.

۲۵. برای بازی در "دختر روز تولد" (۲۰۰۱) به سفارت روسیه در استرالیا رفت تا برای صحبت به زبان روسی از آنها کمک بگیرد. در طول فیلم برداری با هیچ مربی دیگری غیر از مربی سفارت کار نکرد.

26. در فیلم های "مولن روژ" (2001)، "رقصان" (2006) و "نُه" (2009) خودش آواز خواند.

۲۷. "بر باد رفته" (۱۹۳۹)، "شکستن امواج" (۱۹۹۶)، "جادوگر شهر آز" (۱۹۳۹)، "گریس" (۱۹۷۸)، "پنجرۀ عقبی" (۱۹۵۴) و "آنطور که بودیم" (۱۹۷۳) از فیلم های مورد علاقۀ او هستند.

28. بازی در "چشمان کاملاً بسته" (1999) را قبل از خواندن فیلم نامه قبول کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از بیانسه عکس بزار نه از دوستش.

    • شیما

      موهاش خیلی قشنگه...خودشم هنرررمنده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماهم دلمون خوشه سلبریتی داریم .نه هنری نه کلاسی یه مشت چش وزغی شدن سلبریتی نیملبریتیم نیستن

    • نیلا

      رنگ چشاش خیلی خاصه
      خدایا هرچی خوششششگلی بود به اروپاییا دادی

      پاسخ ها

      • شادم

        اروپایی؟!مگه نخوندی اهل کجاست؟

    • بدون نام

      چهره کلاسیک خاصی داره .رودستش نیومده

    • بدون نام

      عششششششششششششقمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • رضا

      جالبه این همه اثر قابل توجه هنری ازش گذاشتن اینجا و کارنامه حرفه ایش رو بررسی کردن اونوقت کامنتا راجع به چش و مو ... اون یکی که خیلی جالبه میگه خدا چیزای خوب رو داده به اروپایی ها.. این بنده خدا تو هاوایی به دنیا اومده و تو استرالیا بزرگ شده
      قشنگ جالبییییم

    • بدون نام

      از تحریمها چه خبر؟

    • رضا

      جالبه این همه اثر قابل توجه هنری ازش گذاشتن اینجا و کارنامه حرفه ایش رو بررسی کردن اونوقت کامنتا راجع به چش و مو ... اون یکی که خیلی جالبه میگه خدا چیزای خوب رو داده به اروپایی ها.. این بنده خدا تو هاوایی به دنیا اومده و تو استرالیا بزرگ شده
      قشنگ جالبییییم

    • رضا

      جالبه این همه اثر قابل توجه هنری ازش گذاشتن اینجا و کارنامه حرفه ایش رو بررسی کردن اونوقت کامنتا راجع به چش و مو ... اون یکی که خیلی جالبه میگه خدا چیزای خوب رو داده به اروپایی ها.. این بنده خدا تو هاوایی به دنیا اومده و تو استرالیا بزرگ شده
      قشنگ جالبییییم

    • مردادی

      رضا جان اینا مطلبو نمیخونن که بخوان درمورد چیز دیگه نظر بدن فقط عکساشو میبینن

    • بدون نام

      درسته رنگ چشماشون قشنگه وبینی های ظریفی دارن ولی پوستشون کک مکیه وایرانی ها جذاب ترن

    • بدون نام

      زاده ی هر کجا باشه این نوع چهره اروپایی حساب میشه ،حتی اگه تو ایران باشه

    • مریم

      وای عاشقشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج