۵۵۳۳۸۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیرمردها مقابل جوانگرایی

مهدی رجب‌زاده، حسین کعبی، مرتضی اسدی، رحمان احمدی، مهدی رحمتی و... بی‌خیال بازی کردن نمی‌شوند

شهروند: بازیکنانی که در این گزارش به نام آنها اشاره خواهیم کرد نفراتی هستند که میانگین سنی تیم خود را بالا می‌برند! به عبارتی ساده‌تر سن و سالی از آنها گذشته و به پایان فوتبال خود نزدیک می‌شوند. با این وجود آنها مدام در تلاش هستند تا ثابت کنند سن به معنای واقعی یک عدد است و داشتن سن ٣٥‌سال به بالا،‌ هیچ تاثیری در زندگی فوتبالی آنها نمی‌گذارد. فوتبالیست‌هایی که سال‌های‌ سال است در سطح اول فوتبال ایران حضور دارند و هنوز بازنشسته نشده‌اند.

پیرمردهایی که رفتند

رکورد پیرترین بازیکن فوتبال ایران سال‌های ‌سال در اختیار غلامرضا عنایتی بود که ‌سال گذشته رسما با پیراهن صبای قم بعد از سقوط به دسته دو خداحافظی کرد و کفش‌های خود را آویخت. عنایتی که اول مهر ١٣٥٥ زمان تولد‌ش است اگر می‌خواست از نظر بدنی یک‌سال دیگر هم می‌توانست در لیگ برتر بازی کند. اما خودش به خاطر فشارهای روحی و روانی تصمیم به خداحافظی گرفت. همچنین ابراهیم صادقی، کاپیتان کهنه‌کار سایپا که متولد ١٥ بهمن ١٣٥٧ بود با پایان فصل قبل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. قبل از آنها هم محرم نویدکیا به خاطر اختلافاتی که در سپاهان دچار آن شد از دنیای بازیگری کنار رفت. البته سرنوشت محرم برای ‌هادی عقیلی در سپاهان هم اتفاق افتاد و او هم همین چند ماه قبل رسما تصمیم گرفت که از دنیای فوتبال به صورت رسمی خداحافظی کند.

رجب‌زاده، پیرترین!

مهدی رجب‌زاده پیر‌ترین بازیکن حال حاضر لیگ است که فصل آینده ‌هم در ذوب‌آهن توپ خواهد زد. البته به نظر می‌رسد در پایان فصل ٩٧-٩٦ او به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. فوتبالیستی که بدون توجه به سن و ‌سال بسیار بالایی که دارد،‌ در کنار سایر جوان‌ها کار خود را دنبال می‌کند و خسته هم نمی‌شود. رجب‌زاده متولد اول تیر ١٣٥٧ است.

معمای حل‌نشدنی حسین کعبی

تنها بازیکن فوتبال ایران که درباره سن واقعی او هنوز بین اهالی فوتبال اختلاف وجود دارد کسی نیست جز حسین کعبی! او بارها و بارها تأکید کرده شناسنامه‌اش را عوض نکرده و متولد اول مهر ١٣٦٤ است! با این توضیحات الان باید بنویسیم که کعبی هنوز ٣٢‌سال تمام هم ندارد! در تمام این سال‌ها بارها و بارها اعلام شده کعبی از دو شناسنامه استفاده کرده است که خود او با شرکت در برنامه نود رسما این موضوع را تکذیب کرد. رسانه‌ها بارها نوشته‌اند کعبی بر خلاف شناسنامه‌ای که در دست دارد متولد ١٣٥٦ است. البته برخی دیگر می‌گویند تاریخ تولد واقعی او ١٣٥٨ است. به این ترتیب هیچ‌وقت در مورد سن و‌سال حسین به اطلاعات دقیقی نخواهیم رسید.

بنگر بدون تیم

محسن بنگر در تاریخ ١٥ تیر ١٣٥٨ به دنیا آمده است. او ‌سال گذشته وقتی فهمید در پرسپولیس دیگر جایی ندارد به تراکتورسازی رفت و در میانه فصل به خاطر اختلافات شدیدی که با امیر قلعه‌نوعی پیدا کرد از تیم کنار گذاشته شد. حالا کسی نمی‌داند آینده فوتبالی بنگر چه خواهد شد. نکته قابل تامل اینجاست که او هنوز به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی نکرده است.

اسدی خستگی‌ناپذیر

مرتضی اسدی کاپیتان سابق تراکتورسازی و مدافع فصل قبل گسترش فولاد تبریز با صنعت نفت آبادان قرارداد امضا کرد تا در ٣٦ سالگی فوتبال خود را در گرمای شدید آبادان دنبال کند. او در ١٥ اسفند ١٣٥٨ به دنیا آمده است و فعلا بدون این‌که فکری برای خداحافظی از فوتبال داشته باشد، به ادامه دوران بازیگری فکر می‌کند.

رحمتی و احمدی مسن‌ترین دروازه‌بان‌ها

سید مهدی رحمتی کاپیتان استقلال و یکی از بهترین‌ دروازه‌بان‌های حال حاضر فوتبال ایران از معدود بازیکنانی است که در دهه ٥٠ به دنیا آمده و هنوز دوران بازیگری خود را سپری می‌‌کند. او متولد ٧ تیر ١٣٥٩ است و تا پایان فصل ٩٨-٩٧ قطعا به فوتبال خود طبق قراردادی که دارد، ادامه خواهد داد. با توجه به این‌که او آمادگی بدنی خود را حفظ کرده با ادامه این روند حداقل دو فصل دیگر شاهد حضورش درون دروازه‌ خواهیم بود. دیگر بازیکن پیر متولد دهه ٥٠ فوتبال ایران هم یک دروازه‌بان است. رحمان احمدی با تاریخ تولد ٨ مرداد ١٣٥٩ در پیکان بازی می‌کند. رحمان هم با اینکه دیگر از تیم‌ملی فاصله گرفته اما همچنان شرایط آرمانی خود را حفظ کرده و در ‌سال آینده هم در لیگ برتر حضور خواهد داشت.

بهترین بازیکن ایران ٣٦ ساله است

بدون هیچ تردیدی بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر کسی نبود جز سید جلال حسینی که با عملکرد خیره‌‌کننده خود در دفاع پرسپولیس نقشی تعیین‌کننده در قهرمانی سرخپوشان داشت. سید جلال در ١٤ بهمن ١٣٦٠ به دنیا آمده است و همین حالا در آستانه ٣٦ سالگی جزو سه دفاع برتر فوتبال ایران است که در تیم‌ملی هم حضور دارد. او که قرارداد خود با پرسپولیس را تمدید کرده ‌سال بعد هم کاپیتان این تیم خواهد بود.

مهندس ایمان و بازگشت به فولاد

ایمان مبعلی در ١٢ آبان ١٣٦١ به دنیا آمده و هنوز خیال خداحافظی از فوتبال را ندارد. او ٣٥ سال به دور از هرگونه حاشیه، فوتبال خود را در سال‌های اخیر دنبال کرده و فصل پیش هم با نفت تهران به قهرمانی جام حذفی رسید. شرایط وخیم باشگاه البته باعث شد در فصل نقل و انتقالات تصمیم بگیرد به فولاد خوزستانی برگردد که در همان‌جا به فوتبال ایران معرفی شد.

آندو در مسیر پایان

آندرانیک تیموریان دارد همه چیز را در فوتبال ایران از دست می‌دهد. او که انتخاب‌های بسیار غلطی در تمام‌ سال‌های اخیر برای تیم باشگاهی خود داشته،‌ فقط به پول رسیده اما به مرور زمان جایگاه فوتبالی خود را هم از دست داده و تقریبا می‌توان گفت که در تیم کی‌روش هم دیگر جایی ندارد. او که فصل را با نفت تهران و قهرمانی جام حذفی به پایان رساند معلوم نیست ‌سال آینده در کدام تیم توپ خواهد زد. آندو متولد ١٥ اسفند ١٣٦١ است و دیگر قدرت گذشته را ندارد!

سایرین

امیر حسین صادقی مدافع پیکان، مجتبی روشنگر دروازه‌بان پدیده مشهد و غلامحسن بادامکی کاپیتان سیاه‌جامگان متولد ‌سال ١٣٦٠ هستند و جزو مسن‌ها به حساب می‌آیند. رضا نورمحمدی کاپیتان سابق پرسپولیس و مدافع فصل قبل صنعت نفت آبادان در همین‌ سال متولد شده اما تیمی ندارد. بازیکنانی مثل وحید طالب‌لو (بدون تیم) محمد نوری (تراکتورسازی)، محمد نصرتی( گسترش فولاد تبریز)، رضا نوروزی (صنعت نفت آبادان)‌، عباس مرداسی (سیاه‌جامگان) و بهادر عبدی در ‌سال ١٣٦١ متولد شده‌اند و می‌توان به آنها هم لقب فوتبالیست‌های مسن را داد. جلوی نام احمد آل‌نعمه مدافع نفت تهران هم تاریخ تولد ‌سال ١٣٦١ قید شده که البته او هم متولد ١٣٥٩ است ولی ما با توجه به تاریخ تولدهای سجلی مندرج در سازمان لیگ باور می‌‌کنیم که او در ٢٩ مهر ١٣٦١ به دنیا آمده است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج