3 میلیون مسافر شمال در راه سفر ریلی؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - f تبلت1111
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
دکتر نداف کرمانی 1
فرش مرتضوی_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
فرش مرتضوی_3
دکتر نداف کرمانی 3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
فرش مرتضوی_ 4
دکتر نداف کرمانی 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
فرش مرتضوی_2
دکتر نداف کرمانی 2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۵۵۷۳۸۲
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
۵۳۵۶
هر چند با فرهنگ سازی صورت گرفته سفرهای عید فطر امسال طوری مدیریت شد که فاجعه های ترافیکی سال‌های گذشته تکرار نشود، اما همچنان به نظر می رسد آنچه در جاده‌های شمالی کشور ظرفیت وجود دارد با تقاضا برای سفر به این استان‌ها فاصله‌ای طولانی دارد.‌
خبرگزاری ایسنا: هر چند با فرهنگ سازی صورت گرفته سفرهای عید فطر امسال طوری مدیریت شد که فاجعه های ترافیکی سال‌های گذشته تکرار نشود، اما همچنان به نظر می رسد آنچه در جاده‌های شمالی کشور ظرفیت وجود دارد با تقاضا برای سفر به این استان‌ها فاصله‌ای طولانی دارد.‌

برای عبور از این دشواری زیرساختی دو موضوع قابل پیگیری است. از یک طرف دولت تلاش کرده ظرفیت مسیرهای فعلی را افزایش دهد که چهار بانده شدن فیروزکوه و هراز بخشی از آن به شمار می آید و حتی استفاده از آزادراه – تهران شمال نیز می تواند در همین چارچوب مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر استفاده از دیگر ظرفیت‌های حمل و نقل نیز مطرح شده که باز هم در دو محور قابل بررسی خواهد بود. از سویی با ورود هواپیماهای برد کوتاه ای تی آر به ایران، امکان برقراری پرواز مستقیم میان تهران و شهرهایی مانند نوشهر و رامسر به وجود آمده که می تواند برای بخشی از مسافران شمال جذاب باشد، از سوی دیگر سفرهای ریلی نیز اهمیت بسیار بالایی دارند که با رسیدن آخرین خط ریلی باقی مانده در این زمینه می‌توان به آن دست یافت.

هر چند استان مازندران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین استان‌هایی شناخته می شود که از نعمت خطوط ریلی برخوردار شده اما همسایه غربی آن گیلان در طول تمام این دهه ها جامانده و حالا با پیگیری های دولت یازدهم تنها چند کیلومتر با اتصال به شبکه ریلی کشور فاصله دارد.

خط آهن قزوین – رشت که از سال ها پیش ساخت آن آغاز شده به پیشرفتی ۹۴ درصدی رسیده و تنها در حوزه روسازی به ریل گذاری حدودا ۴۰ کیلومتری احتیاج دارد تا به بهره برداری برسد.

این مسیر که قطعه پایانی کریدور ریلی جنوب به شمال کشور به حساب می آید در گام های بعدی نیز به انزلی و آستارا و سپس کشور آذربایجان متصل خواهد شد تا از نظر باری نیز امکان نقش آفرینی قابل توجهی پیدا کند.

طبق اعلام وزیر راه این مسیر در طول سال توانایی جابجایی نزدیک به ۳ میلیون مسافر را خواهد داشت و با توجه به زیبایی‌های مسیر و البته از بین بردن احتمال ترافیک و نامنی‌های جاده، باید دید تا چه میزان توان آن را خواهد داشت که مسافران شمال را از جاده به سمت ریل برگرداند، امکانی که در صورت اجرایی شدن می توان بخش قابل توجهی از گره های ترافیکی استان های شمالی را با استفاده از آن برطرف کرد.
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
فرش تارنگ_1
اپیلاسیون نانا 1
فرش ریحان 1
شیرآلات زمانی_1
فرش ریحان 3
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
فرش تارنگ_3
فرش ریحان 4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
فرش تارنگ_4
فرش تارنگ_2
شیرآلات زمانی_2
فرش ریحان 2
اپیلاسیون نانا 2
کالابرد_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
استیل رگال_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
بانک کتاب پایتخت_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
شفا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
کالابرد_فوتر
استیل رگال_فوتر
فنی آتل_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222