3 میلیون مسافر شمال در راه سفر ریلی؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
لایکو_1
کتاب لند_1
سمپاشی امحا_1
اپیلاسیون نانا 1
سمپاشی امحا_3
اپیلاسیون نانا 3
لایکو_3
کتاب لند_3
سمپاشی امحا_4
لایکو_4
اپیلاسیون نانا 4
کتاب لند_4
لایکو_2
سمپاشی امحا_2
کتاب لند_2
اپیلاسیون نانا 2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۵۵۷۳۸۲
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
۵۳۶۸
هر چند با فرهنگ سازی صورت گرفته سفرهای عید فطر امسال طوری مدیریت شد که فاجعه های ترافیکی سال‌های گذشته تکرار نشود، اما همچنان به نظر می رسد آنچه در جاده‌های شمالی کشور ظرفیت وجود دارد با تقاضا برای سفر به این استان‌ها فاصله‌ای طولانی دارد.‌
خبرگزاری ایسنا: هر چند با فرهنگ سازی صورت گرفته سفرهای عید فطر امسال طوری مدیریت شد که فاجعه های ترافیکی سال‌های گذشته تکرار نشود، اما همچنان به نظر می رسد آنچه در جاده‌های شمالی کشور ظرفیت وجود دارد با تقاضا برای سفر به این استان‌ها فاصله‌ای طولانی دارد.‌

برای عبور از این دشواری زیرساختی دو موضوع قابل پیگیری است. از یک طرف دولت تلاش کرده ظرفیت مسیرهای فعلی را افزایش دهد که چهار بانده شدن فیروزکوه و هراز بخشی از آن به شمار می آید و حتی استفاده از آزادراه – تهران شمال نیز می تواند در همین چارچوب مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر استفاده از دیگر ظرفیت‌های حمل و نقل نیز مطرح شده که باز هم در دو محور قابل بررسی خواهد بود. از سویی با ورود هواپیماهای برد کوتاه ای تی آر به ایران، امکان برقراری پرواز مستقیم میان تهران و شهرهایی مانند نوشهر و رامسر به وجود آمده که می تواند برای بخشی از مسافران شمال جذاب باشد، از سوی دیگر سفرهای ریلی نیز اهمیت بسیار بالایی دارند که با رسیدن آخرین خط ریلی باقی مانده در این زمینه می‌توان به آن دست یافت.

هر چند استان مازندران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین استان‌هایی شناخته می شود که از نعمت خطوط ریلی برخوردار شده اما همسایه غربی آن گیلان در طول تمام این دهه ها جامانده و حالا با پیگیری های دولت یازدهم تنها چند کیلومتر با اتصال به شبکه ریلی کشور فاصله دارد.

خط آهن قزوین – رشت که از سال ها پیش ساخت آن آغاز شده به پیشرفتی ۹۴ درصدی رسیده و تنها در حوزه روسازی به ریل گذاری حدودا ۴۰ کیلومتری احتیاج دارد تا به بهره برداری برسد.

این مسیر که قطعه پایانی کریدور ریلی جنوب به شمال کشور به حساب می آید در گام های بعدی نیز به انزلی و آستارا و سپس کشور آذربایجان متصل خواهد شد تا از نظر باری نیز امکان نقش آفرینی قابل توجهی پیدا کند.

طبق اعلام وزیر راه این مسیر در طول سال توانایی جابجایی نزدیک به ۳ میلیون مسافر را خواهد داشت و با توجه به زیبایی‌های مسیر و البته از بین بردن احتمال ترافیک و نامنی‌های جاده، باید دید تا چه میزان توان آن را خواهد داشت که مسافران شمال را از جاده به سمت ریل برگرداند، امکانی که در صورت اجرایی شدن می توان بخش قابل توجهی از گره های ترافیکی استان های شمالی را با استفاده از آن برطرف کرد.
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
بهمن پور_داخلی1
شیرآلات زمانی_3
بهمن پور_داخلی3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
استخدام_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
بهمن پور_داخلی4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
بهمن پور_داخلی2
استخدام_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
شیرآلات زمانی_2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
کیان برنا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
ایرانیان-فوتراصلی222
کیان برنا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
قالیشویی ادیب_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
دکتر عارفی - فوتر
فنی آتل_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان