۵۵۷۸۳
۱۱ نظر
۵۰۱۲
۱۱ نظر
۵۰۱۲
پ

سوال و جواب های رایج پیش از خرید تبلت

اگر قصد خرید یک تبلت را دارید، به احتمال زیاد با فهرست بلندی از سوالات و ابهامات روبرو خواهید بود. امروز قصدمان بررسی مجموعه عواملی است که شما قبل از دیدن مدل های مختلف باید در مورد آنها تصمیم بگیرید.

سوال و جواب های رایج پیش از خرید تبلت

روزنامه هفت صبح: اگر قصد خرید یک تبلت را دارید، به احتمال زیاد با فهرست بلندی از سوالات و ابهامات روبرو خواهید بود. امروز قصدمان بررسی مجموعه عواملی است که شما قبل از دیدن مدل های مختلف باید در مورد آنها تصمیم بگیرید. نمی شود دقیقا گفت کدامیک از این ویژگی ها بهتر هستند. این شمایید که با توجه به استفاده شخصی خودتان می توانید تعیین کنید کدامیک بهتر است.

سوال و جواب های رایج پیش از خرید تبلت

هفت اینچی بهتر است یا ۱۰ اینچی؟

تبلت ها در دو سایز ۷ اینچ و ۱۰ اینچ (۹.۷ تا ۱۰.۱ اینچ) ارائه می شوند. کسانی که بیشتر به کتابخوانی یا فیلم دیدن با تبلت علاقه دارند سراغ حدود ۱۰ اینچی ها می روند و آنهایی که بیشتر همیشه همراه بودن آن برایشان مهم است دسته هفت اینچی چون هم سبکتر هستند و هم حمل و نقل ساده تری خواهند داشت.


3G بخرم یا Wi-Fi؟

این هم بستگی به امکانات شما برای اتصال به شبکه دارد. برای مثال 3G قابل دسترس تر و در همه جا کاربرد دارد اما در ایران تا زمان عرضه رسمی سیم کارت های اپراتور سوم وضعیت مشخصی ندارد. در عوض اگر شما دسترسی به وای فای داشته باشید تجربه بهتری خواهید داشت.

سوال و جواب های رایج پیش از خرید تبلت


کدام سیستم عامل مناسبتر است؟

تبلت های ارزان قیمت تر، سیستم عامل هایی دارند که برای تلفن های هوشمند نوشته شده اند. مثلا آندرویدهای خیلی معمولی بدون رابط کاربردی ویژه. اگر نیاز شما در حد مرور صفحات وب، ویدیو نگاه کردن و بازی کردن خیلی محدود است همین ها کار شما را راه می اندازند اما برای اپلیکیشن های مدرنتر و قویتر به نسخه های بالاتری نیاز دارید. تبلت های ایده آل فعلی دست کم به آندروید نسخه 4 مجهز هستند.


انتخاب سیستم عامل

سوال و جواب های رایج پیش از خرید تبلت

آندروید: سیستم عامل متن باز گوگل. همین یک مزیت مهم است چون به شما اجازه می دهد به راحتی با ابزارهای گوگل هماهنگش کنید. نقطه قوتش این است که دست شما در استفاده از فایل ها باز است. به راحتی هر چیزی را می توانید روی آن نصب کنید.

سوال و جواب های رایج پیش از خرید تبلت
iOS: این سیستم عامل فقط روی iPad اپل نصب است. محصولات اپل هم خود به خود قیمتشان بالاست. این البته اصلا به این معنا نیست که کیفیت ندارد! در حقیقت اگر بتوانید حدود یک میلیون تومانب رای خرید تبلت هزینه کنید شاید بهترین انتخاب شما همین iPad باشد: اپل به جهت اینکه تمام سخت افزارهای iPad را خودش تهیه می کند سیستم عاملی کاملا منطبق با قدرت همان سخت افزارها می نویسید و اینجوری است که معمولا آی پد سریع تر و بهتر و با ماندگاری شارژ بالاتری نسبت به رقبایش به نظر می رسد.

سوال و جواب های رایج پیش از خرید تبلت

Windows: ویندوز یک سیستم عامل عالی برای PC است نظرسنجی ها نشان می دهد که بیشتر کاربران کامپیوتر از ویندوز استفاده می کنند. اگر شما یک سیستم عامل ویندوزی روی کامپیوتر شخصی و لپ تاپ دارید تبلت هایی با سیستم عامل ویندوزی در ابتدا یک گزینه عالی به حساب می آیند. چون حتما پیش خودتان فکر می کنید به راحتی اجازه خواهید داشت اطلاعات را میان این ابزارها همگام سازی کنید. ویندوز RT به عنوان تیر آخر مایکروسافت می توانست چنین تبلت هایی را از مهلکه نجات دهد اما حالا تقریبا می دانیم که داستان پایان خوشی نداشته است. چه کاری می توان انجام داد؟ خب روی آندروید یا iOS تمرکز کنید!

بقیه سیستم عامل ها: درصورتی که یک تبلت با سیستم عامل عجیب و غریب بخرید، خودتان را رسما وارد بحران بزرگی می کنید. در غیاب پشتیبانی فروش، نمایندگی های رسمی و حتی غیررسمی و نبود نرم افزارهای مناسب چرا باید تا این اندازه نسبت به موجودی حساب های بانکی تان بی تفاوت باشید؟

نمی شود دقیقا گفت کدامیک از این ویژگی ها بهتر هستند. این شمایید که با توجه به استفاده شخصی خودتان می توانید تعیین کنید کدامیک بهتر است. اگر قصد خرید یک تبلت را داشته باشید، به احتمال زیاد با فهرست بلندی از سوالات و ابهامات روبرو خواهید بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • yasaman

      من که بد تر گیج شدم :|

    • حسين

      سلام
      من تبلت لنوو دارم سيم كارت خوره امامكالمه نداره بايد جطور فعالش كنم
      لطفا جواب به ايميلم بديد البته زود

    • رضا

      سلام-ایا گلکسی تب3 هشت اینچیش قابلیت اینو داره که کتاب بریزی روش و ازش به عنوان کتاب خوان استفاده کنی؟ممنون.

    • ناشناس

      سلام گلگسی نوت 8 چه امکاناتی داره؟

    • narges

      سلام
      من تبلتمو 3بار فلش کردم بعد خودم نرم افزار تبلتمو گرفتم تا خودم فلشش کنم مدلشmtk m74b
      روشن میخوام کنم تا نصفه میاد یعنی تا مارکش بعد دیگه بالا نمیاد حالا هم میخوام فلش کنم usb بیاد بالا تا فلشش کنم نمیشه مشکلش چیه ؟؟؟؟؟؟؟

    • نجمه

      سلام.
      یه سوال
      آیا تبلتی تو ایران هست که روش نرم افزار هایی مثل اتوکد نصب بشه ؟؟
      میشه بهم معرفیش کنین
      ممنون میشم به ایمیلم بفرستین
      خیلی ممنون

    • حامد

      سلام یه سوال داشتم به نظر شما برای نسل بعدی گلکسی نوت پرو 12 اینچی چه قدر باید صبر کنیم؟

    • محمد

      سلام ترخدا جواب بدید من یک تبت اندروییدی دارم دیشب خوب بود امروز صبح که روشنش کردم علامت اندرویید اومده که وسطش باز شده و علامت خطر اومده تکون هم نمیخوره زیرش هم نوشته فرمانی موجود نیست تر امیرالمومنین بگید چیکار کنم به mohammad13803682@gmail.comجواب روبدید تمام زندگیم توی اون تبلته

    • حامد

      سلام بی زحمت اگه میشه اون پرچم امریکا رو که اشتباها رو نظرم ثبت شده رو به ایران تغییر بدید با تشکر

    • mohammad6851

      سلام ببخشید یه سوال داشتم
      میخواستم بدونم آیا تبلتی هست که بتونه دیتای بازی هایی رو که در کارت حافظه میریزیم بخونه و بازی اجرا بشه البته شرمنده شاید نباید اینجا سوال میکردم ولی خیلی دوست داشتم جوابش رو بدونم
      ممنون که پاسخ میدید

    • حامد زکی

      به نظر میرسه تبلت ها و گوشی های سامسونگ در مقایسه با رقبا اون کیفیت لازم رو ندارند به خصوص اون سیاهی های ضخیم دور نمایشگرهاش که می تونم بگم تو کمتر برندی همچین مشکل حادی دیدم به علاوه خود صفحاتش که یه تاری و گرفتگی خاصی دارن که اونم مخصوص خودشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج