۵۵۸۳۶۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تشخیص رمز عبور کاربران از روی امواج مغزی

رمز عبور شاید یکی از پیچیده ترین موضوعاتی باشد که مغز انسان با آن در ارتباط است. دانشمندان اما به نتایج جالبی در پیش‌بینی این رمز پیچیده با استفاده از امواج مغزی رسیده اند.

وب سایت کلیک: رمز عبور شاید یکی از پیچیده ترین موضوعاتی باشد که مغز انسان با آن در ارتباط است. دانشمندان اما به نتایج جالبی در پیش‌بینی این رمز پیچیده با استفاده از امواج مغزی رسیده اند.
تشخیص رمز عبور کاربران از روی امواج مغزی

بررسی امواج مغزی کاربران مختلف که از طریق قرار دادن هدست های EEG ثبت شده اند، نشان داده است که رمز عبور کاربران از روی امواج مغز آن ها قابل تشخیص است. بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه آلاباما در بیربنگام، با استفاده از قرار دادن هدست های EEG بر روی سر کاربران می توان به رمز های عبوری که این کاربران در ذهن خود طراحی و از آن ها استفاده می کنند دست یافت.

به گفته طراحان این هد ست ها، استفاده از این دستگاه ها برای خواندن امواج مغزی افراد می تواند فرصت های زیادی را پیش روی کاربران قرار دهد. از طرفی بروز چنین دستگاه هایی، شرکت های فعال در زمینه فناوری و امنیت سایبری را با چالش های جدید مواجه می سازد و آن ها را وادار به ساخت واسط های کاربری پیشرفته ترین برای کابر و رایانه می کند.

در بررسی انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه آلاباما، از یک گروه ۱۲ نفره افراد خواسته شد تا رمزهای عبور و پین کدهای تصادفی را ساخته و آن ها را در یک جعبه متنی تایپ کنند. این افراد در حالی که بر روی سر آن ها هدست های EEG قرار داده شده بود رمز های عبور خود را در این جعبه های متنی وارد می کردند.

این محققان در بررسی های خود دریافتند که بعد از وارد شدن ۲۰۰ کاراکتر توسط کاربران درون این جعبه های متنی، الگوریتم می تواند بر اساس داده های امواج مغز کاربران که توسط هدست دریافت کرده است، با دقت بالایی کاراکترهایی که کاربران به عنوان رمز عبور استفاده خواهند کرد را حدس بزند.

برای حفاظت از کاربران هدست های EEG محققان در این مطالعه شرکت سازنده این هدست ها را موظف به انجام یکسری تمهیدات امینتی برای کاربران خود کرده اند و برای مثال هنگامی که کاربر در حین اینکه این هدست ها را بر روی سر خود قرار داده است بخواهد رمز عبوری را وارد کند هدست می تواند نویزی را تولید کند که امواج مغز در هنگام تایپ رمز عبور توسط کاربر به صورت کامل و دقیق ثبت نشوند.

با توجه به افزایش استفاده کاربران از هدست های EEg و همچنین مصارف مختلف این هدست ها، استفاده روزانه از آن ها برای کارهای مختلف اجتناب ناپذیر خواهد بود و این هدست ها جزیی ثابت از ابزارهای مختلف خواهند شد.

همچنین به عقیده بسیاری از کارشناسان و کاربران مطالعه بر روی اثرات استفاده از این هدست ها بر روی سطح هوشیاری افراد و خطرات احتمالی آن بر روی مغز کاربران از جمله مسائل مهمی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج