۵۵۸۷۵۹
۸ نظر
۵۰۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
پ

اهواز در آستانه شکستن رکورد گرم‌ترین هوای تاریخ

بر اساس گزارش‌ها، شهروندان شهر اهواز، روز پنجشنبه دمای هوای ۵۳.۷ درجه‌ای (۱۲۸.۷ درجه فارنهایت) را تجربه کرده‌اند. گرمای اهواز روز پنجشنبه برای اولین بار توسط یک محقق فرانسوی اعلام شد.

وب سایت تکرا - فرید کریمی: ایران رکورد بالاترین دمای آسیا در ماه ژوئن را شکست. بر اساس گزارش‌ها، شهروندان شهر اهواز، روز پنجشنبه دمای هوای ۵۳.۷ درجه‌ای (۱۲۸.۷ درجه فارنهایت) را تجربه کرده‌اند. گرمای اهواز روز پنجشنبه برای اولین بار توسط یک محقق فرانسوی اعلام شد. پس از فرانسوی‌ها، یک شرکت بسیار معتبر آمریکایی درزمینهٔ هواشناسی اعلام کرد که گرمای هوای اهواز بیش از آن چیزی بوده که این متخصص هواشناسی فرانسه توییت کرده است.
اهواز در آستانه شکستن رکورد گرم‌ترین هوای تاریخ
اتییِن کاپیکیان یک متخصص در آژانس هواشناسی فرانسه، روز پنجشنبه در توییتر شخصی خود نوشت: اهواز دمای ۵۳.۷ درجه‌ای را تجربه کرده است و این قطعا یک رکوردشکنی در ایران و همچنین یک رکورد جدید دمای ماه ژوئن در آسیا است.

رکورد پیشین دمای هوا در ایران برای ماه ژوئن، ۱۲۴.۷ درجه فارنهایت بوده است. البته اگر بر اساس شاخص‌های رطوبتی این گرمای هوا سنجیده شود، گرمای واقعی این شهر ۱۴۸ درجه فارنهایت بوده است. از این جهت، در کمال شگفتی باید بگویم که شهر بندر ماشهر هم حتی از این لحاظ از اهواز هم گرم‌تر بوده که گرمای آن روز پنجشنبه به ۱۶۵ درجه فارنهایت رسید و دمای هوا واقعی هم ۱۱۵ درجه فارنهایت بود.

به گزارش USA Today، گرم‌ترین دمای هوای ثبت شده زمین، در سال ۱۹۱۳ در دره مرگ در کالیفرنیا بوده که دمای هوا در آنجا به ۱۳۴ درجه فارنهایت رسیده است. سال گذشته هم به عنوان گرم‌ترین سال سیاره زمین لقب گرفت. به گزارش ناسا و سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA)، سال ۲۰۱۶ گرم‌ترین سال تاریخ (از زمان ابزارهای سنجش و اندازه‌گیری آب و هوایی) لقب گرفت. سال پیش از آن‌هم به عنوان گرم‌ترین سال تاریخ به ثبت رسیده بود.

اهواز در آستانه شکستن رکورد گرم‌ترین هوای تاریخ
اتییِن کاپیکیان یک متخصص در آژانس هواشناسی فرانسه، روز پنجشنبه در توییتر شخصی خود نوشت: اهواز دمای ۵۳.۷ درجه‌ای را تجربه کرده است و این قطعا یک رکوردشکنی در ایران و همچنین یک رکورد جدید دمای ماه ژوئن در آسیا است

این سه سال افزایش دمای جهانی به این معناست که دمای کره زمین در حدود ۲ درجه فارنهایت (۱.۱ درجه سانتی‌گراد) نسبت به قرن نوزدهم گرم‌تر شده است. گزارش مشترک ناسا و سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا پیش از این توسط اداره هواشناسی بریتانیا تائید شده بود. به گفته گوین اشمیت از مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا: "انتظار نداشتیم، این رکورد سال به سال جابه‌جا شود. چراکه روند گرمایش زمین در بلندمدت چیز واضحی بود."

از سال ۲۰۰۱ تاکنون، کره زمین ۱۶ سال از گرم‌ترین سال‌های خود را سپری کرده است. باوجودی که پدیده ال نینو در اواخر سال ۲۰۱۵ و اوایل ۲۰۱۶ در روند گرمایش جهانی تأثیرگذار بوده است، محققان می‌گویند، تأثیر تولید بلندمدت دی‌اکسید کربن و انتشار گازهای گلخانه‌ای، مهم‌ترین عامل افزایش دمای جهانی در سال‌های اخیر بوده است. حال دانشمندان باوجود کاهش تأثیر پدیده ال نینو در پایان سال ۲۰۱۵، انتظار دارند، سال ۲۰۱۷ تا حد کمی نسبت به سال گذشته دمای کمتری را تجربه کند. اما به گزارش نیویورک‌تایمز، محققان باوجوداین مقایسه ثبت شده، نگران افزایش سرعت گرمایش جهانی در سال‌های آینده هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      خدایا به داد ما خوزستانیا برس الان یه عده میان میگن هوای شهر ما گرم تر از اهوازه عامو تو بیا اهواز میفهمی گرما یعنی چی !

    • صادق

      کاش یکی هم به فکر ما کارگرها بود نه مزایائی نه تعطیلی ونه رعایت حالی

    • بدون نام

      فقط دوست دارید رکورد بزنید.به این فکر نیستید که یه چاره ای به حال مردم خوزستان داشته باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله حق با شماست استاندارتان بره به امارات و ببینه تو شهرش برای هر خیابانی در فاصله هایی توربینهای بزرگی (پنکه بزرگ)گذاشته که تو آن گرما انگار هوای بهاری اردبیل میباشد

    • بدون نام

      خدا شاهده دولت خیلی گناهکاره در برابر خوزستانی ها..نه بسته تشویقی ونه بهشون روحیه میدن هیچ وهیچ..روزی میشه همه مسعولین کارای شخصیشون تموم شه به استانها برسن.. ....

    • بدون نام

      دارین صحبت از دمای هوا در شرایط سنجش ایستگاه هواشناسی و سایه میکنین نه در زندگی واقعی، زیرآفتاب، تووی خیابون
      قطعا در شرایط واقعی بالای 60 درجه هستش
      دمای واقعی اونه نه شرایط هواشناسی

    • امید

      خدا به دادتون برسه

    • بدون نام

      این واقعه یکشبه ایجاد نشده که یک روز اصلاح شود . یکی از عوامل مهم تغییر اقلیم تخریب محیط زیست شامل انتشار گازهای گلخانه ای، تخریب مراتع و نابودی تالاب ها است و احیاء و رفع این معظلات بسیار زمانبر و پرهزینه است و خزانه هم خالی. ریشه این مشکلات مربوط به سالیان گذشته است و اصلاح فوری امکان پذیر نیست. باید تاوان اشتباهات را داد. این اصل مسلم و تغییر ناپذیر طبیعت است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج