اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۵۹۰۳۲
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

جریمه ۲ میلیاردی در یکی از هایپرهای تهران

گشت تعزیرات حکومتی در بازرسی یکی از هایپرهای غرب تهران، پرونده ای به مبلغ ۲ میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال جریمه به دلیل گرانفروشی برنج تشکیل داد که میزان جریمه این فروشگاه در چارچوب قانون تا دو برابر افزایش می یابد.

خبرگزاری ایرنا: گشت تعزیرات حکومتی به صورت سرزده از یکی از فروشگاه های زنجیره ای غرب تهران بازدید کرد که در این بازرسی، تخلف های متعدد صنفی و بهداشتی در بخش های مختلف این فروشگاه محرز شد.
براساس بررسی های کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت که در این گشت مشترک حضور داشتند، تخلف گرانفروشی برنج کاملا مشخص بود به طوری که برنجی که نهایت باید مبلغ ١٤ هزار و ٥٠٠ تومان به فروش برسد به قیمت ١٨ هزار و ٥٠٠ تومان عرضه می شد.
همچنین در غرفه ماهی این فروشگاه، همه ماهی ها به طور متوسط ١٠ هزار تومان گران تر بود به عنوان نمونه، ماهی کپور که در بازار قیمت آن هر کیلو ۱۰ هزار تومان است، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برچسب خورده بود، ماهی سفید پرورشی، ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در بازار قیمت آن ۱۲ هزار تومان است همچنین شیرماهی ۴۸ هزار تومان قیمت خورده بود که در بازار ۳۸ هزار تومان قیمت دارد.

هایپرها مجوز فروش میوه خرد شده ندارند
در بازرسی این فروشگاه زنجیره ای، هندوانه، طالبی، خربزه، آناناس به صورت خرد شده در ظروفی که روی آن سلفون کشیده شده بود، به فروش می رسید و همچنین هندوانه دو نیم شده هم در قسمت میوه و تره بار ، روی هندوانه ها برای فروش قرار داده شده بود این در حالی اسست که اجازه چنین کاری را ندارند و از نظر قانون، این کار تخلف است.
کارشناس بهداشت در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: فروش میوه خرد شده تخلف بهداشتی محسوب می شود و این در حالی است که هایپرها مجوز فروش میوه خرد شده ندارند.
وی همچنین به بخش عرضه سبزی خردشده ایراد گرفت و اظهار کرد: فروشگاه های بزرگ در صورتی می توانند سبزی خردشده عرضه کنند که سرویس بهداشتی، اتاقک ظرفشویی و شرایط شست و شو داشته باشند اما در این فروشگاه این شرایط فراهم نیست و عرضه سبزی پاک نشده در کنار دستگاه سبزی خردکنی از نظر بهداشتی ایراد دارد و باید جمع شود.
در بخش عرضه خشکبار فله نیز تخلف بهداشتی وجود داشت و آجیل های فرآوری شده فله، عرضه می شد که از نظر کارشناس بهداشت، باید همه خشکبار فله ، در می داشت که اینگونه نبود و در معرض آلودگی قرار داشتند.
بهمن حسن بیگی، رئیس گشت و قاضی تعزیرات، درباره تخلفات بهداشتی و صنفی این فروشگاه زنجیره ای به خبرنگار ایرنا، گفت: با توجه به بررسی های کارشناسان و بازرسان، دو پرونده برای این فروشگاه در بخش ماهی و برنج تشکیل شد که به دلیل تخلف گرانفروشی برنج و عدم ارائه فاکتور، پرونده ای به مبلغ دو میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال جریمه تشکیل شد همچنین برای بخش ماهی نیز پرونده ای به ارزش ۶۸ میلیون ریال تشکیل شد.
در این بازدید، میوه های بسته بندی خرد شده توسط کارشناس بهداشت و مامور اجرای احکام تعزیرات، معدوم شد و قیمت های بالا و غیر واقعی محصولات به قیمت عادی بر گردانده شد.
به گزارش ایرنا، شهروندان می توانند از طریق سامانه ١٣٧ سازمان تعزیرات حکومتی و یا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را برای رسیدگی اعلام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این فروشگاهی که ازش صحبت میکنین مالکین با نفوذ و قدرتمندی داری که شرکای کویتی و کره ای دارن، نگران نباشین همه چیز رفع و رجوع میشه

    • محمد

      یه طوری جریمه میکنند انگار چقدر سود کرده رو میدونند ملت دارند مریض میشند اینها دارند سودشو نصف میکنند

    • بدون نام

      یکبار توسط دامپزشکی گوشت های این فروشگاه معدوم شد

    • سیمین

      باسلام ما گران خریدیم و غیر بهداشتی ووو اما جریمه ای که از هایپر گرفته شد تو جیب ما که نرفت

    • علیرضا

      جریمه یک گران‌فروش هیچ سودی برای خریداران ندارد.

    • فری

      والا من هر چی فکر کردم متوجه نشدم ، یعنی این موارد برای هایپرها تخلف محسوب میشه و شامل جریمه است ؟
      زیرا موارد ذکر شده در همه میوه و سبزی فروشی و سوپرمارکتها دیده میشه ، یعنی برای مغازه داران تخلف نیست ؟
      حالا بگذریم مگر دویست میلیون تومان برای این هایپر ها رقم زیادیه ؟
      .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج