جاباما
۵۶۰۰۱۰
۲ نظر
۵۳۷۳
۲ نظر
۵۳۷۳
پ

۱۳ سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

امروزه به لحاظ تکنولوژیکی ارتش چین دیگر رقیبی نیست که آن را دست کم گرفت و این کشور دیگر صرفا کپی کننده تسلیحات روسی نیست.

وب‌سایت گجت نیوز - سپهر فاتحی: امروزه به لحاظ تکنولوژیکی ارتش چین دیگر رقیبی نیست که آن را دست کم گرفت و این کشور دیگر صرفا کپی کننده تسلیحات روسی نیست. در اینجا قصد داریم به معرفی مختصر ۱۳ محصول نوین صنایع نظامی چین که در نمایشگاه هوایی این کشور در سال های گذشته به نمایش گذاشته شده بپردازیم.

پهپاد CH-۵

این پهپاد میان برد با مداومت پروازی بالا توسط گروه صنایع هوایی چنگدو توسعه یافته و اولین پروازش را در سال ۲۰۰۹ انجام داد. از آن زمان این پهپاد توسط چندین کشور به خدمت درآمده است. برای مثال نیروی هوایی مصر از این پرنده برای نبرد در مقابل داعش استفاده می کند. مداومت پروازی این پهپاد ۶۰ ساعت است و بردی در حدود ۷۰۰۰ کیلومتر دارد.
13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

ربات جنگی ساخت نورینکو

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

شرکت صنایع شمال چین که با نام نورینکو شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۴ و در جریان نمایشگاه هوایی چین، از خودروی زمینی بدون سرنشین جدید خود با نام ربات جنگی رونمایی کرد. این ربات کوچک به یک شاتگان ۱۲ گیج (واحد اندازه گیری قطر لوله شاتگان) با گلوله گذاری خودکار مجهز است.

بمب افکن H-6

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

بمب افکن H-۶ چندین دهه است که در خدمت ارتش چین بوده و هنوز هم در این کشور خدمت می‌کند. این بمب افکن قدرتمند توانایی انجام عملیات‌های دوربرد و طولانی مدت در برابر دشمنان را دارد. ارتش چین ۱۴۰ فروند از انواع این بمب افکن را در اختیار دارد.

جنگنده رادارگریز J-20

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

از زمان انجام اولین پروازش در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۱، که تنها ۱۵ دقیقه طول کشید، J-۲۰ به سلاحی توانمند در ارتش چین و در سطح دنیا بدل گشته است. بر اساس گزارش‌ها این جنگنده رادارگریز در ماه مارس همین سال وارد خدمت شده، و کارشناسان معتقدند که می‌تواند رقیبی برای F-۲۲ آمریکایی باشد.

جنگنده J-11

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

این جنگنده بر اساس جنگنده سوخوی ۲۷ روسی طراحی شده و توان حمل مهمات چینی و روسی را دارد. J-۱۱ پرنده ای نیست که بخواهید بر فراز آسمان کشورتان ببینید. این جنگنده مجهز به یک توپ ۳۰ میلی متری دقیق است و توانایی حمل انواع بمب‌های سقوط آزاد را نیز دارد.

هوئیتزر PLZ-45

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

این هوئیتزر خودکششی ۱۵۵ میلی متری علاوه بر ارتش چین، در خدمت کشورهای الجزیره، کویت و عربستان سعودی نیز هست. این وسیله ۵ خدمه شامل مسلسلچی، فرمانده، راننده و دو بارگذار گلوله دارد. PLZ-۴۵ به یک توپ کالیبر ۴۵ (همانطور که گفته شد ۱۵۵ میلی متری) با بارگذار نیمه خودکار مجهز است. برای دفاع از خود نیز یک مسلسل سنگین W-۸۵ بر روی سقف و ۴ لوله پرتاب نارنجک دودزا در کناره‌های برجک دارد.

پهپاد SW-6

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

عصر پرنده‌های بدون سرنشین تقریبا به اوج خود رسیده است. اکنون ارتش چین با پهپاد SW-۶ پا به عرصه گذاشته است. این پرنده در نمایشگاه هوایی چین در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت صنایع هوایی چین رو نمایی شد و یک پهپاد فوق‌سبک است. این پهپاد را می‌توان به راحتی به دلیل وزن سبکش از هر هواگرد بزرگی پرتاب کرد.

پهپاد CH-500

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

این وسیله یک هلیکوپتر اسباب بازی نیست. CH-۵۰۰ دو موشک ضد تانک HJ-۱۰ را با خود حمل می‌کند و می‌تواند هدفش را به آسانی از بین ببرد. این پهپاد را می‌توان هر زمانی برای حمله به اهداف مختلف به پرواز درآورد.

پهپاد بال پرنده CH-805

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

این پهپاد توسط شرکت دانش و فناوری هوافضای چین توسعه یافته و بسیار به بمب افکن رادارگریز B-۲ آمریکایی شباهت دارد. به گفته سازندگان، سطح مقطع این پهپاد برابر با ۰.۰۱ متر مربع، یعنی به اندازه یک پرنده است.

بالگرد Harbin Z-19

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

با سرعت حداکثر ۲۸۰ کیلومتر در ساعت، بالگرد Z-۱۹ می‌تواند به سرعت بر فراز هدف پرواز کند و آن را مورد هدف قرار دهد. این بالگرد دو جایگاه برای حمل پرتابگر راکت، غلاف توپ و ۸ موشک ضد تانک HJ-۸ دارد. همچنین می‌تواند ۸ موشک هوا به هوا TY-۹۰ نیز حمل کند.

سلاح لیزری Silent Hunter

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

این سامانه لیزری ما را یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد. این محصول که Silent Hunter نام دارد، به اندازه ای قدرت دارد که بدنه خودرو‌های زرهی سبک یا پهپاد‌ها را از فاصله یک کیلومتر بشکافد. این سلاح با سرمایه گذاری مشترک آکادمی مهندسی فیزیک چین و شرکت فناوری‌های نوین جیویوان ساخته شده است. می‌توان گفت این دستگاه مشابه نمونه‌های ساخته شده توسط کمپانی‌های بزرگ آمریکایی مانند لاکهید مارتین است.

تفنگ اخلالگر پهپاد

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

این اسلحه ۱۹۰۰۰ دلاری در حال حاضر توسط پلیس یوهان برای شکار پهپاد‌ها در فاصله ۱ کیلومتر استفاده می‌شود. این سلاح برای اولین بار زمانی که یک پلیس متوجه عبور یک پهپاد از نزدیکی استادیوم فوتبال در حین بازی شد مورد استفاده قرار گرفت. این تفنگ‌ها گلوله شلیک نمی‌کنند بلکه صرفا با اخلال بر روی امواج دریافتی پهپادها را در هنگام پرواز از کار می‌اندازند.

پهپادهای زنبوری

13 سلاح پیشرفته و حیرت انگیز ارتش چین

چین در نمایشگاه هوایی این کشور در سال ۲۰۱۶ رکورد به پرواز دراوردن بیشترین تعداد پرواز به صورت همزمان را با به پرواز درآوردن ۶۷ پهپاد شکست. در آینده این پهپادها مانند دسته ای زنبور با سرعتی ثابت به سمت هدف مشخص شده پرواز ‌می‌کنند با این تفاوت که می‌توانند به سمت هدفشان شلیک کنند!

در نهایت می‌توان گفت ارتش چین مانند گذشته تنها به استفاده از طرح‌های کشورها بسنده نمی‌کند، بلکه در حال کم کردن فاصله تکنولوژیکی خود در زمینه نظامی با کشورهای قدرتمندی مانند آمریکا است. هر چند هنوز هم فاصله زیادی با پیشگامان تکنولوژی نظامی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      کپی ناقص از ادوات نظامی ایالات متحده ادمین اگر چینی نیستی بچاب لطفا

    • بدون نام

      آمریکا، سوءد ، ژاپن و آلمان صاحبان دانش الکترونیک هستن بقیه کشورا کپی کارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج