۵۶۱۷۲۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

مذاکره دولت سوریه با تروریست ها

منابع خبری معارض می‌گویند که دولت سوریه با تروریست‌ها در حال مذاکره است و قصد دارند به توافق آتش بس در مناطق شرقی قلمون مانند «رحیبة، جیرود، الناصریة، منطقة الجبل و منطقة البترا» دست پیدا کنند.

خبرگزاری فارس: منابع خبری از مذاکره میان گروههای تروریستی حاضر در قلمون شرقی با نیروهای سوری خبر میدهند.

به گفته این منابع، دو طرف در پی دستیبابی به آتش بس در مناطق شرقی قلمون مانند «رحیبة، جیرود، الناصریة، منطقة الجبل و منطقة البترا» هستند.

گفته میشود که طرف سوری از تروریستها خواسته است که در نزدیکی لوله گاز این منطقه یک مرکز نظامی داشته باشد، ولی تا کنون مورد پذیرش تروریستها قرار نگرفته است.

گفته میشود که شهر الرحیبه و منطقه جیرود در محاصره ارتش سوریه قرار دارد و نیروهای مقاومت همه راههای منتهی به این شهر را بسته اند.

وبگاه خبری «العربی الجدید» نیز گزارش داد که دولت سوریه از تروریستها و ساکنان منطقه قلمون شرقی خواسته است که کمیته ای را برای مصالحه و یا خروج از این منطقه تشکیل دهند.

«سعد الحاج» سخنگوی گروه تروریستی «جیش أسود الشرقیة» -وابسته به ارتش آزاد- خبر داد که جنگنده های سوریه روز پنجشنبه مواصع تروریستهای ارتش آزاد را در منطقه الضبعه هدف قرار داده اند.

الحاج میگوید که تروریستها «مصمم هستند که شروط نظام و همیپمانانش را رد کرده و آماده اند که در صورت پیشروی نظام [سوریه] و آغاز عملیات نظامی در این منطقه بجنگند».

به گزارش این وبگاه، شورای محلی جیرود با طرف مذاکره کننده دولت سوریه تماس گرفته و توافق کرده اند که وضعیت را آرام کرده و کمیته ای را برای مذاکره تشکیل دهند که همه منطقه را شامل شود نه فقط جیرود.

دولت سوریه برای تروریستها و ساکنان جیرود و الرحیبه شروط مصالحه را مطرح کرده که بر اساس آن افرادی که تمایل به خروج دارند، از این منطقه به شمال سوریه اعزام خواهند شد.

در پی توافق مصالحه ای که در دسامبر سال گذشته انجام شد، تروریستها از شهر «التل» در غرب قلمون خارج شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکباره خودتونو راحت کنید و بشار اسد را پیغمبر و مخالفان وی را دشمنان خدا و پیامبر معرفی کنید ، بالاخره مردم دنیا مسبب پانصد هزار کشته در سوریه را کدام شخص یا گروهی معرفی میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج