۵۶۳۱۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

برق بعضی مناطق تهران قطع شد

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: امروز و دیروز به دلیل افزایش مصرف برق شهر تهران و اطراف آن در ساعت اوج بار، محدودیت هایی در تامین شبکه به وجود آمد که این امر به خاموشی هایی کوتاه مدت، مقطعی و پراکنده منجر شد.

خبرگزاری ایرنا: معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: امروز و دیروز به دلیل افزایش مصرف برق شهر تهران و اطراف آن در ساعت اوج بار، محدودیت هایی در تامین شبکه به وجود آمد که این امر به خاموشی هایی کوتاه مدت، مقطعی و پراکنده منجر شد.

«کامبیز ناظریان» عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان سیستم های سرمایشی وارد مدار می شوند، مصرف به اوج خود می رسد.
به گفته وی، این سیستم ها 2 هزار تا 2 هزار و 500 مگاوات به بار شهر تهران اضافه می کند.

وی ادامه داد: وقتی مصرف این سیستم های سرمایشی به بار شبکه برق تهران اضافه می شود، یک سری محدودیت ها و مشکلاتی برای تامین و توزیع برق، ایجاد می شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: با آغاز فصل گرم سال، تلاش شد خاموشی متوجه مشترکان شهر تهران نشود و تامین پایدار برق را داشته باشیم؛ با این همه امروز و دیروز به دلیل افزایش مصرف در شهر تهران و اطراف آن، محدودیت در تامین برق شهر تهران به وجود آمد.

ناظریان در مورد دلایل بروز این خاموشی ها گفت: محدودیت ها ناشی از کمبود تولید نیست؛ بلکه به سبب پرباری خطوط تامین کننده شبکه برق شهر تهران بوده است.

وی اضافه کرد: زمانی که بار در خطوط انتقال برق از یک میزان تجاوز می کند، سیستم های حفاظتی محدودیت هایی را اعمال می کنند؛ با این همه تلاش شد کمترین خاموشی برای شهروندان شهر تهران رخ دهد

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در مورد میزان مصرف برق دیروز در تهران بزرگ گفت: دیروز اوج مصرف برق تهران بزرگ چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات بود که نسبت به پیک پارسال ۲.۵ درصد و نسبت به مدت زمان مشابه پارسال چهار درصد رشد داشت.

** اطلاع رسانی برای قطع برق نداشتیم

این مسوول در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره اینکه آیا مشترکان پیش از اعمال خاموشی نسبت به قطع برق خود مطلع می شوند؟ گفت: برنامه از پیش تعیین شده ای برای اعمال خاموشی در شهر تهران نداریم اما در زمان افزایش بار شبکه برق، محدودیت ها به صورت موردی توسط شبکه بالادستی اعمال می شود؛ به همین دلیل اطلاع رسانی در این زمینه نداشتیم اما اگر این مساله بخواهد تکرار شود، حتما آن را اطلاع رسانی می کنیم.

وی تاکید کرد اکنون تامین برق در حالت «سر به سر» و با «ریسک بالا» انجام می شود و گفت: تا به این لحظه برنامه ریزی ای برای نوبت بندی برق وجود ندارد؛ همه تلاش صنعت برق این است که این اتفاق در شهر تهران و سراسر کشور رخ ندهد و فکر نمی کنم به این مرحله برسیم.

ناظریان ابراز امیدواری کرد امسال نیز مانند سال های گذشته با همکاری مشترکان شهر تهران پایداری خوبی را در شبکه برق رسانی پایتخت صورت گیرد.

وی گفت: در تهران بزرگ ظرفیت مدیریت مصرف به میزان ۳۰۰ تا ۳۵۰ مگاوات وجود دارد و مشترکان می توانند با مدیریت بهره برداری از سیستم های سرمایشی، هم به اقتصاد خانواده و هم به پایداری شبکه برق کمک کنند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تاکید کرد اگر مشترکان روزانه 10 درصد در بهره برداری از سیستم سرمایشی مدیریت مصرف داشته باشند، به خاموشی دوره ای نیز نیاز نمی شود.

به گزارش ایرنا، امروز وزیر نیرو اعلام کرد ایران چهاردهمین شبکه بزرگ جهان را دارد. با این همه، پارسال پانزدهمین سال بدون خاموشی سراسری را پشت سر گذاشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی امروز با اشاره به رکورد مصرف 55 هزار و 400 مگاواتی هفته گذشته گفت: این حجم از تولید، انتقال و توزیع برق، حداکثر توان صنعت برق برای تامین برق کشور است و اگر مردم پنج تا 10 درصد صرفه‌جویی را در برنامه خود نداشته باشند، شبکه‌های برق در شرایط ریسک کامل قرار گرفته و ممکن است دچار آسیب شود.

هوشنگ فلاحتیان اعلام کرد: میانگین مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد بیشتر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      خب هوا گرمه مردم باید کولر روشن کنن .تمام اداره های دولتی کولرهای گازی دارن و از اول صبح تا آخر وقت روشنه .بهتر نیست توی اداره ها کمتر مصرف کنن تا مردم عادی ؟
      اتاق یه مدیر ۳ تا کولر گازی روشنه بعد میگن مردم صرفه جویی کنن

    • بدون نام

      بیچاره مردم تو این گرما واییییییب

    • بدون نام

      اون انرژی هسته ای که بابتش ملت کلی هزینه دادن، نهایتا نتونست یک وات برق هم تولید بکنه؟!!!

    • عسل

      شما هم هر نظری رو به نفعت باشه میذاری .خوشت هم نیاد حذف میکنی

    • بدون نام

      امروز دومین روزه که برقمون از ساعت 12 رفته و الان ساعت 6 بعدازظهر هنوز نیومده
      با چه افتخاری هم دروغ میگه ما قطعی برق نداریم

    • مهدي

      چرا اينقدر دروغ به مردم ميگين برق شهرك ژاندارمري از ساعت١٢ ظهر تا حالا كه ساعت ٤٠٥ هست قطعه به خدا بي عرضه تر از مديران ما تو دنيا پيدا نميشه برق خونه وزير هم قطع ميشه چقدر اين مردم بدبختن

    • بدون نام

      برق منطقه خلیج فارس تهران برای روز سوم قطع شد . که تقریبا هر روز حدود پنج یا شش ساعت قطعی برق داریم.در قرن 21 تجهیزات زمان عهد بوق رو داریم .این همه پول واسه چی خرج میشه پس؟ هیچی درست نیست

    • بی نام

      ظرفیت نیروگاهاتون خب ببرین بالا همه چیزتون ماله عهد بوقه هر سال به جمعیت شهر تهران اضافه میشه و خونه سازی روبه افزایشه معلومه هر سال نسبت به سال پیشش افزایش مصرف برق خواهیم داشت.یکمم به فکر مردم باشین جایه پر کردن جیبتون

    • ریحانه

      لطفا برق رو بفرستید بیاد ما گر ممونه تو کارگاهیم . ممنون میشیم .

    • بدون نام

      نارمگ تهران روزی ۴ ساعت قطعی برق داره تو این هوا با بچه نوزاد مادر شیرده و سن بالا باید چیکار کنیم؟؟؟ برق میره ساختمانهای ما آب هم‌میره الهی خدا لعنتتون کنه سر ظهر بچه هامون هلاکن، خدا نابودتون کنه الهی

    • بدون نام

      الان یکی دو هفته اس برق مجیدیه میره ما واقعا نمیدونیم چکار کنیم همه کارها مون میمونه من خیاط هستم اتو و چرخ خیاطی هم با برق کار میکنه الان کی جواب کارهای مونده منو میده

    • بدون نام

      ببخشید امروزم برق قطع میشه عایا؟
      منقطع توپ خونه سعدی جنوبی

    • بدون نام

      ببخشید امروزم برق قطع میشه عایا؟
      منقطع توپ خونه سعدی جنوبی

    • محمد

      برق شهر ری امروز سه ساعت صبح و یک ساعتم الان قطع شده
      خدایا به دادمون برس با این مدیریت

    • مصطفی

      فقط فکر خودشونن هیچ اهمیتی نمیدن به مردم امروز منطقه ما دو بار رفت هر بار ۲ ساعت ... یک بچه ۶ ساله تو اسانسور تا دم مرگ رفت انقدر گریه کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج