۵۶۳۳۶۴
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

قیمت آب پلکانی افزایش می یابد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب لازم است که وضعیت قیمت سروسامان پیدا کند؛ به همین دلیل پیشنهاد وزارت نیرو پلکانی شدن قیمت آب است.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب لازم است که وضعیت قیمت سروسامان پیدا کند؛ به همین دلیل پیشنهاد وزارت نیرو پلکانی شدن قیمت آب است.

رحیم میدانی با بیان اینکه برای صرفه‌جویی در آب سه اهرم وجود دارد، اظهار کرد: مسائل فرهنگی، تعرفه و تجهیزات مواردی است که اگر به آنها توجه ویژه شود، می‌توان در مصرف آب صرفه‌جویی کافی را داشت.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از لوازم کاهنده مصرف در صرفه‌جویی آب عنوان کرد: تنها نصب سردوش مناسب می‌تواند میزان مصرف آب یک خانواده را تا یک سوم کاهش دهد اما به دلیل قیمت آب مشترکان انگیزه‌ای برای استفاده از لوازم کاهنده مصرف ندارند.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا قانون برنامه ششم این اجازه را داده تا به تدریج به قیمت تمام شده آب نزدیک شویم که مجوز این مسئله نیز در اختیار دولت قرار دارد. لذا باید تدریجا به قیمت تمام شده آب برسیم.

میدانی برنامه دولت دوازدهم برای افزایش قیمت آب را پلکانی کردن تعرفه‌های آب دانست و افزود: باید به طور متوسط به قیمت تمام شده برسیم. بدین معنا که به صورت پلکانی در هر پنج مترمکعب قیمت افزایش یابد و این مسئله به گونه‌ای باشد که پرمصرف‌ها تنبیه و کم‌مصرف‌ها تشویق شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز تعرفه‌های آب به صورت پلکانی است، گفت: متاسفانه وضعیت فعلی بازدهی کافی را ندارد و باید برای این مسئله برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شود که امیدواریم در دولت دوازدهم به این مهم توجه و این امر اجرایی شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اجرایی شدن این مسئله را منوط به تصمیم شورای اقتصاد دانست و اظهار کرد: وزارت نیرو به دنبال واقعی شدن قیمت آب است چرا که اعتقاد داریم اگر بخواهیم خدمات مناسبی را در اختیار مشترکان قرار دهیم باید به اقتصاد آب سامان ببخشیم.

میدانی با اشاره به مزایای واقعی شدن قیمت آب گفت: اگر این معضل حل شود، دست دولت در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز باز خواهد شد و می‌توان آب را به عنوان یک کالا در اختیار مشترکان قرار داد و در همین راستا مشکلات این حوزه نیز تا بخش زیادی برطرف خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Arash

      یعنی قراره ارزون بشه؟ تا به حال که موشکی افزایش میدادین، اگر بشه پله ای خب باید ارزونش کنید دیگه

      پاسخ ها

      • غــــــــــــــــــــــز ل

        آب رو همچون کالا ه مردم بدید اون هم با سازمانهایی که فردیند؟؟همین مونده واسه یه چکه آب هزار بی بند و باری و در بدری به مردم داده بشه همین مونده آب رو بسته بندی بخریم تا ما مردمی که دستمون به دهنمون نمی رسه همچون گرستگان آفریقا آلوده و تشنه برای آب بال بال بزنیم!!!
        بحران آب چیزیه که باید براش چاره ای اندیشید با بازگرداندن آب به چرخه و نیز بدست آوردن آب از راههای گوناگون نه اینکه تا این مرزی که می خواین پیش برین مردم رو برای چیزی که خدا آفریده دربدر و چشم براه کنید!!!

        کاست این دیرین دیرین تا وزگا رمردم رو در این آب را کالا کردن درست کنه همین مونده کالا آب داشته باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        فریاد از این پایان !!!!

    • بدون نام

      همه این کم آبی و بحران آب متوجه مسایل مدیریته بعد یهو این وسط از آب گل آلود ماهی گرفته میشه!!!!

    • علی

      طبق آمار خودتون 90 درصد هدر رفت آب در بخش صنعت و کشاورزی هستش که اونم نتیجه سال ها مدیریت غلط شماست . چطور میشه ضرر ناشی از سوء مدیریت وزارت نیرو را مردم پرداخت کنند

    • حابری

      تبلیغات کم آبی وامنیتی شدن آن توجیهی برای افزایش قیمت آب

    • ناشناس

      مگه نمیگویند 96%آب شرب درکشاورزی مصرف میشه و چون کشاورزی مکانیزه نیست هدررفت آب دارد پس چرا به ما فشار میارید چرا آسانترین راه را عمل میکنید

    • بدون نام

      یعنی این دولت نه انگیزه داره نه هیچ...دولت فقط یاد گرفته پول مردم رو غارت کنه در صورتی که از صبح تا شب پشت میز بیکار نشستن هیچ انگیزه ای ندارن....اگه نمیتونید برید کنار ما بیاییم همچی رو درست کنیم..کشور بد بد بد

      پاسخ ها

      • حامد

        احسنت

    • عسل

      وااای چه اتفاق عجیبی !
      تابستان مشکل برق زمستون مشکل گاز داریم .یه ذره اگر به کشورهای دیگه کمتر برسین وضع خودمون خوب میشه

    • بدون نام

      کمتر آب و برق و گاز مفت بدید کشور های دیگه و جلوی کشاورزی رو بگیرید تا درست بشه

    • بدون نام

      شما بروید کشاورزی قرون وستابی رادرست کنید نه فشار به مردم مضلوم وشریف ایران

    • بدون نام

      بهترین راه را انتخاب کنید تا نسل حال و اینده به بهترین وجه از این نعمت الهی باستفاده کنند.

    • بدون نام

      متاسفانه بعضی ازخانمها وسواس دارندوآب زیادی مصرف میکنند،وهرچه قیمت اب بالارودهیچ تاثیری برایشان ندارد.به نظرمن بایدبادرنظرگرفتن تعدادنفرات وقتی مصرف ازحدمتعارف بالاتررفت بایداقدام به بستن انشعاب گردد.برای مدت معین ودرصورت تکراراین مدت برای هربارافزایش یابد.

    • مشتی ممدلی

      والا به پیر به پیغمبر این کشاورزان آب مملکت را به غارت بردند.مثلا بنده که در ملایر زندگی میکنم برای آب شرب شهر 35 حلقه چاه آب حفر شده در حالیکه 1000 حلقه چاه غیر مجاز در ملایر وجود دارد که متعلق به کشاورزان است. خب بازم بگید قیمت آب شهری را افزایش می دهیم!!!!بابا چرا پالان را چسبیدید؟؟

    • بدون نام

      من استرالیا زندگی می کنم تو فصل کم آبی بعضی روزا حتی اگر به درختای خونه آب بدید همسایه ها به شهرداری زنگ می زنن ویه جریمه حسابی داره چرا این کار را برای تنبیه مصرفها نمی کنید

    • حسنعلی ابراهیمی سعید

      این همه تنبه ملت بس است
      چرا همیشه به ضرر ملت تصمیم می گیرند؟؟؟
      این رفتارها مثل خوره داره از داخل خودمان را می خوره
      بس اسن بس

    • سید محمد

      باسلام لازم مندانم به کارگران شهرداری مسوول پارکهاودرختان آموزش داده شود که والف آب را بازمی کنند ومی روند دنبال کار خودشان تاجایی که آب وارد خیابان می شود وباعث تصادهای زیادی می گرددچندین مرتبه خودم به شهرداری تماس گرفتم واطلاع داده ام آموزش وفرهنگ سازی لازم است گران نمودن فقط کارساز نیست بهانه دست دشمن دادن است یاعلی مدد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج