جاباما
۵۶۳۴۲۳
۱ نظر
۵۳۸۸
۱ نظر
۵۳۸۸
پ

۵ ربات نظامی برتر و پیشرفته‌ی جهان

روسیه در نمایشگاه بین‌المللی «ارتش ۲۰۱۶»، از جدید‌ترین تکنولوژی های نظامی خود رونمایی کرد. در این نمایشگاه ۵ ربات نظامی جنگجو، بیشتر از سایر تجهیزات نظامی مورد توجه عموم بود.

وب‌سایت گجت نیوز - جمشید اللهویردی‌پور: روسیه در نمایشگاه بین‌المللی «ارتش ۲۰۱۶»، از جدید‌ترین تکنولوژی های نظامی خود رونمایی کرد. در این نمایشگاه ۵ ربات نظامی جنگجو، بیشتر از سایر تجهیزات نظامی مورد توجه عموم بود.
5 ربات نظامی برتر و پیشرفته‌ی جهان

یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا مربوط به بخش نظامی است. گرچه بعضی از این فناوری‌ها در ظاهر ترسناک به‌نظر می‌رسند اما بسیاری از ربات های نظامی جهان انسان‌ها را نجات داده و ایمنی سربازان را بالا می‌برند. با اینکه اغلب کشورهای جهان پروژه‌های نظامی خود را به صورت مخفیانه انجام می‌دهند اما در مقابل برخی از فناوری‌های رباتیک را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. در ادامه شما را با 5 ربات نظامی برتر جهان آشنا خواهیم کرد.

ربات Recon Scout

5 ربات نظامی برتر و پیشرفته‌ی جهان

ربات نظامی داگو کاملا از راه دور کنترل می‌شود و تنها ۷۰۰ گرم وزن دارد. این ربات از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ربات های جاسوسی دنیا به شمار می‌رود. ربات Recon Scout به‌علت سیستم تصویربرداری حرارتی که دارد در عملیات مخفیانه بسیار حائز اهمیت است. این ربات هنوز به‌طور رسمی از سوی ارتش روسیه پذیرفته نشده است.

ربات Soratnik

5 ربات نظامی برتر و پیشرفته‌ی جهان

ربات Soratnik از قابلیت حرکت خودران نیز بهره می‌برد طوری که می‌تواند تا ۱۰ روز را در حالت استندبای فعال بماند و آماده‌ی حمله باشد. همچنین، با اعمال تغییرات، این ربات نظامی می‌تواند ۸ موشک ضد تانک لیزری Kornet-EM و یک مسلسل ۳۰ میلی‌متری را حمل کند. ربات سوراتنیک قادر است با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآید.
ارتش روسیه ترجیح می‌دهد برای رقابت هرچه بیشتر با ارتش آمریکا، در عملیات‌هایی که سلاح‌های مرگبار درگیر هستند از نیروی انسانی استفاده نکند و سلاح‌های هوشمند را جایگزین آن نماید. به همین دلیل روبات Soratnik می‌تواند در ماموریت‌های نظامی جدید برای ارتش روسیه سود فراوانی به همراه داشته باشد.

جنگ‌افزار استانداردی که برای Soratnik در نظر گرفته شده است مسلسل «کلاشنیکف PKTM» نام دارد که با کالیبر ۷.۶۲ میلی‌متری شلیک می‌کند و همچنین می‌تواند با مسلسل سنگین ۱۲.۷ میلی‌متری، سیستم نارنجک‌انداز‌ یا موشک‌های ضدتانک هم سازگار شود. این تانک رباتیک می‌تواند به انواع مختلف سلاح‌ها مجهز شود و با سایر تجهیزات نظامی هوشمند که بدون سرنشین وارد عملیات می‌شوند، ارتباط برقرار کند. این ربات نظامی هوشمند به ۸ موشک Kornet با برد ۴.۸۲ کیلومتر و همچنین انواع حسگرهای هوشمند مخصوص روز و شب و سیستم‌های ارتباطی کاملا ایمن و رمزگذاری شده، مجهز شده است.

ربات Uran-9

5 ربات نظامی برتر و پیشرفته‌ی جهان

شرکت مستقل اسلحه‌سازی "Rosoboronexport" این ربات نظامی را براساس قراردادی با سازمان دفاع کشور روسیه، طراحی و تولید کرده است. ربات اوران ۹، شامل موشک اندازهای آتاکا و مسلسل ۷.۶۲ میلی‌متری و همچنین یک شاسی چرخدار با یک توپ ۳۰ میلیمتری و ۶ موشک ضدتانک است. این تانک رباتیک می‌تواند به‌جای موشک انداز آتاکا سامانه‌های دیگری همچون ایگلا و موشک‌های سالم را حمل و مورد شلیک قرار دهد.

تانک رباتیک Uran-۹ قادر است دشمنانی بزرگ‌تر از خود را از پای دربیاورد. این تانک به یک سیستم شلیک ۲A۷۲ با قابلیت شلیک کردن گلوله‌هایی با کالیبر ۳۰ میلی‌متری مجهز است و نرخ نواخت گلوله آن نیز برابر با ۳۵۰ تا ۴۰۰ بار در یک دقیقه است. علاوه بر این نیز این تفنگ مخوف را می‌توان با گلوله‌های انفجاری و گلوله‌هایی که قابلیت نفوذ به زره‌های حفاظتی دارند نیز مورد استفاده قرار داد. در کنار این سلاح، یک تیربار ۷.۶۲ میلی‌متری به‌صورت موازی نصب‌ شده است که می‌تواند قدرت تخریب آن را چند برابر کند.

این تانک به موشک‌های ضدتانک ۹M۱۲۰ مجهز بوده که می‌تواند قدرت آن‌ را در برابر تانک‌های بزرگ نیز افزایش دهد. ۴ عدد از این موشک‌اندازها بر روی این تانک نصب‌شده‌اند که هر یک قابلیت مورد اصابت قرار دادن اهداف در فاصله‌ی ۴ کیلومتری را دارند. این موشک‌اندازها می‌توانند به احتمال ۹۰ درصد در اصابت به اهداف، موفق شوند. بدنه این دستگاه از فناوری مخصوص به‌نام reactive armor استفاده می‌کند و می‌تواند ضربات بسیار سنگین وارده از دشمنان را نیز تحمل کند. اوران ۹ همچنین به موشک‌های زمین به هوا مجهز بوده که می‌تواند هواپیماهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند را هدف قرار دهند. این موشک‌ها از نوع Igla-S بوده و می‌توانند اهدافی را تا ارتفاع ۳ کیلومتر از زمین، سرنگون سازند.

ربات نظامی DOGO

5 ربات نظامی برتر و پیشرفته‌ی جهان

شرکت جنرال روباتیکس (General Robotics) ربات کوچکی به نام Dogo را معرفی کرده است که می‌تواند روی زنجیرهای خود حرکت کرده و با توسط اسحله‌ی مخصوص خود تیراندازی کند. این ربات به دوربینی مجهز است که به آن امکان می‌دهد مناطق مختلف را شناسایی کند. داگو می‌تواند فید ویدیویی زنده را برای کاربرانش ارسال کرده و با استفاده از رابط لمسی، به سوی هدف تعیین شده شلیک نماید. استفاده از ربات هایی مانند Dogo در بخش اعمال قانون، نشان می‌دهد دیگر از مرز تجهیز ربات‌ها به سلاح گرم و کشنده عبور کرده‌‌ایم.

اکنون باید پرسش مهم‌‌تری را مطرح کنیم: آیا ربات های مسلح می‌توانند مستقل و خودمختار عمل کنند؟ ربات Dogo می‌تواند تجهیزات بازدارنده مثل اسپری فلفل با قابلیت نابینا‌کردن موقت اهداف از فاصله ۵ تا ۱۰ متری را با خود حمل کند. تانک رباتیک Dogo با ظاهر و اندازه‌ای شبیه مودم در حالی این روزها مورد توجه علاقه‌مندان به صنایع نظامی قرار گرفته است که این ربات نظامی نابودگر مجهز به ۸ دوربین با کیفیت برای دید ۳۶۰ درجه است و می‌تواند دشمن را هم در وضعیت ایستاده و سینه‌‌خیز مورد هدف قرار دهد.

ربات TALON

5 ربات نظامی برتر و پیشرفته‌ی جهان

ربات تالون TALON یک ربات کوچک نظامی است که برای عملیات‌های نظامی از قبیل شناسایی و حتی نبرد با دشمن کارایی دارد زیرا می‌توان انواع مختلفی از سیستم‌هایی دفاعی، شناسایی، جاسوسی و… را روی آن نصب کرد. براساس ادعای شرکت Foster-Miller ربات تالون از سریع‌ترین ربات‌های موجود در بازار است.

ربات نظامی تالون توانایی حرکت روی ماسه، برف، آب و حتی بالا رفتن از پله را دارد. این ربات تصاویر ویدئویی خود را به صورت سیاه و سفید و مادون قرمز مخابره می‌کند و دارای دید شبانه و شعاع عملیاتی ۱۰۰۰ متر است. ربات تالون از باتری‌های لیتیوم بهره‌مند است که می‌تواند ۷ روز در بدون نیاز به شارژ کردن روی حالت Stand by، بماند. این ربات دارای ۲ باتری است که هر کدام نیاز ۲ ساعت انرژی را برطرف می‌کنند و باتری لیتیومی دیگری نیز وجود دارد که به صورت اختیاری فعال می‌‌شود و نیاز ۴.۵ ساعت انرژی را برطرف می‌کند؛ باتری‌ها در کل توانایی کارکرد ۸.۵ ساعت را دارند.

وزن این روبات ۲۷ تا ۴۵ کیلوگرم است که با توجه به سیستم‌های نصب شده روی آن متغیر است. ربات به وسیله‌ی کانال رادیویی دو طرفه و یا فیبر نوری هدایت شده که این امر باعث می‌شود تا اپراتور بتواند همراه روبات در حرکت باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج