۵۶۳۵۳۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ترامپ و پوتین؛ گودزیلا علیه مگاگودزیلا

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهورهای آمریکا و روسیه برای اولین بار با یکدیگر دیداری رسمی داشته و در باره سوریه، اوکراین و برخی مسائل دو جانبه گفتگو کردند.

روزنامه تماشاگران امروز - علی مسعودی نیا: دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهورهای آمریکا و روسیه برای اولین بار با یکدیگر دیداری رسمی داشته و در باره سوریه، اوکراین و برخی مسائل دو جانبه گفتگو کردند.
دیدار این دو غول دنیای سیاست در حالی صورت گرفت که پیش از آن درباره روابط این دو حدس و گمان ها و شایعات بسیاری جاری بود. اصل ماجرا از زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا آغاز شد. یعنی وقتی که روسیه متهم شد به دخالت های سیاسی و سایبری در کمپین تبلیغاتی و نیز نتایج انتخابات. هر چه دموکرات های آمریکا این ادعا را با صدای رساتری اعلام کردند، جمهوری خواهان با شدت و حدت بیشتری آن را تکذیب نمودند. موضع روسیه در این مورد بسیار مشکوک بود. پوتین نقش کشورش در انتخابات آمریکا را انکار می کرد اما رفتارتش طوری بود که انگار بدش هم نمی آید چنین قدرت و نفوذی را به او نسبت بدهند.
ترامپ و پوتین؛ گودزیلا علیه مگاگودزیلا

ملاقات ترامپ و پوتین در حاشیه اجلاس رهبران گروه 20، در هامبورگ آلمان و در حالی برگزار شد که هامبورگ تحت تدابیر امنیتی شدید 20 هزار مامور پلیسی است که برای کنترل ده ها هزار معترض در این شهر به کار گرفته شده اند. شدت اعتراضات به حدی بود که ملانیا ترامپ ناچار شد در هتل بماند. گروه 20 شامل 19 کشور جهان و اتحادیه اروپا است. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه (7 ژوئیه) در حاشیه نشست سران کشورهای گروه 20 در هامبورگ آلمان گفت آتش بس در سوریه که اردن نیز در آن شرکت دارد، قرار است از روز یکشنبه آغاز شود.

تیلرسون افزود که این آتش بس شامل منطقه بسیار مهمی در سوریه می شود و نخستین موفقیت در این زمینه است. وی ابراز امیدواری کرد که این آتش بس ادامه و به دیگر مناطق سوریه نیز گسترش یابد. تیلرسون تصریح کرد که رویکرد ایالات متحده آمریکا نسبت به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تغییری نکرده و ایالات متحده آمریکا برای خاندان اسد در آینده سوریه جایی نمی بیند.

عصر روز جمعه 16 تیر ماه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. محور صحبت های این دو در مورد دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده آمریکا و کاهش خشونت در سوریه بود. بعد از دیدار این دو شخصیت مهم سیاسی، سرگئی لاروف، وزیر خارجه روسیه گفت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تضمین پوتین مبنی بر دخالت نکردن آنها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 را پذیرفته است. تنها اختلافی که برجسته به نظر می رسد چالشی است که در روابط آمریکا و روسیه باقی مانده است.»

تیلرسون در جلسه خصوصی که بعد از دیدار پوتین و ترامپ بدون دوربین برگزار نمود، گفت: «دونالد ترامپ از افزایش نگرانی های مردم آمریکا در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 سخن گفت.» همچنین روسیه درخواست مدارک و شواهدی که در این مورد باشد را کرده بود که آمریکا در این جلسه چیزی ارائه نکرده بود.

تیلرسون گفت: «در این ملاقات طولانی آنها در مورد مسائل مهمی به تبادل اطلاعات پرداختند. پرزیدنت دونالد ترامپ مطالبی را در مورد دخالت های بیش از حد روسیه در بسیاری از مسائل سخن گفت و رئیس جمهور پوتین نیز چنین اظهارات و دخالت هایی را رد کرد.»
ترامپ و پوتین؛ گودزیلا علیه مگاگودزیلا

محور اصلی صحبت های ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رسیدن به یک تعهد از سمت روسیه بود که دولت این کشور هیچ گونه فعالیت و دخالتی در انتخابات آینده آمریکا نخواهد داشت. تیلرسون گفته است که مباحث روی این مسئله تمرکز داشت که ما چگونه می توانیم یک چارچوب برای این کار داشته و قادر باشیم تا در مورد رخدادهایی که در دنیای سایبری می گذرد آگاه شویم.»

سرگئی لاوروف اما نظر دیگری داشت: «ترامپ اظهارات پوتین را شفاف ارزیابی کرده و ادعای پوتین را در مورد صحت نداشتن دخالت دولت روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات آمریکا پذیرفته است.»

در این ملاقات وزیر امور خارجه هر دو کشور در اتاق گفتگو حضور داشتند اما یک مقام ارشد آمریکایی پذیرفتن ادعاهای پوتین توسط دونالد ترامپ را رد کرد. تیلرسون گفت: «من فکر می کنم نظر هر دو رئیس جمهور، گذار از این دوران بود. هم پوتین و هم ترامپ قصد داشتند تا از این فرصت برای عبور از این مرحله به سمت جلو سود ببرند.»

چنان که گفته شد یکی از مسائل اصلی مورد جدل میان آمریکا و روسیه وضعیت خاورمیانه و مشخصا سوریه است. آمریکا به تازگی کوشیده تا با اتخاذ سیاست های خصمانه علیه ایران و اتحاد نظامی با عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج فارس، پادزهری در برابر نفوذ روز افزون روسیه در منطقه تولید کند هر چند خبرها حاکی از آن است که غول ها بر سر مسئله سوریه به توافق هایی دست یافته اند اما ثبات و اراده آنان به انجام این توافق ها منحل تردید است.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا هنوز معلوم نیست که کناره گیری اسد از قدرت چگونه باید طرح ریزی شود. گفتنی است که توافق های پیشین درباره آتش بس در سوریه همواره نقض شده و بی نتیجه مانده اند. از آغاز سال آتش بسی رسمی در سوریه با توافق و تضمین های روسیه و ترکیه و ایران به تصویب رسیده و مناطقی ایجاد شده که غیرنظامیان آواره می توانند به شکل موقت به آنجا پناه ببرند.

در آستانه اجلاس رهبران گروه ۲۰ در شهر هامبورگ آلمان، ماموران پلیس ضد شورش آلمان با معترضان به گروه ۲۰ درگیر شدند. پلیس آلمان می گوید پس از برخوردهای پیش آمده میان ماموران و معترضان، برگزار کنندگان تظاهرات هامبورگ آن را لغو کردند. پلیس علیه معترضان از اسپری فلفل و ماشین آب پاش استفاده کرده است و معترضان هم بطری و اشیاء دیگر به سمت ماموران پرت کردند. درگیری بین پلیس و معترضان آنجایی شدید شد که عده ای از معترضان سیاه پوش حاضر نشدند مطابق دستور پلیس نقاب های شان را بردارند. آمریکا در حالی به این اجلاس آمده که در نشست پیشینش با رهبران اروپایی، با تصمیم عجیب ترامپ درباره سیاست های زیست محیطی، کل اروپا را شوکه کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارک

      حالا دیگه پوتین شد گودزیلا نه؟

    • فهیمه

      چی بگم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج