۵۶۳۸۳
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

نور بازی با دوربین هم عالمی دارد

نقاشی با دوربین دیجیتال و حرفه ای

Lapp، شاخه ای از هنر عکاسی است که به واسطه آن تصاویر دلخواه خود را با نور نقاشی می کنید. برای این هنرنمایی فرقی نمی کند دوربین شما چیست. با همه انواع دوربین های حرفه ای و دیجیتال می توانید سرگرمی جدیدی برای خود ایجاد کنید.

نقاشی با دوربین دیجیتال و حرفه ای






برترین ها:

Lapp، شاخه ای از هنر عکاسی است که به واسطه آن تصاویر دلخواه خود را با نور نقاشی می کنید. برای این هنرنمایی فرقی نمی کند دوربین شما چیست. با همه انواع دوربین های حرفه ای و دیجیتال می توانید سرگرمی جدیدی برای خود ایجاد کنید. زیباترین بخش این هنرنمایی نیز این است که فقط با یک دوربین انجام می شود و فتوشاپ و ویرایشی در کار نیست. با یک چراغ قوه نقاشی های زیبا خلق و ثبت می کنید.

نقاشی با دوربین دیجیتال و حرفه ای

وسایل مورد نیاز

• دوربین های DSLR یا هر نوع دوربینی که سرعت شاتر کمتر از ۵ ثانیه دارد
• سه پایه
• کابل کلید شاتر (یا سلف‌تایمر دوربین)
• چراغ قوه

در اینجا به شما آموزش می دهیم چگونه با نور نقاشی کنید. ابتدا باید دوربین را متناسب با منظره ای که می خواهید عکاسی کنید، تنظیم کنید. شاید تنظیم نور ابتدا کمی گیج کننده و سخت به نظر برسد اما پس از گرفتن چندین عکس از نقاشی های نوری روش کار را متوجه می شوید.

ابتدا باید تصویری که می خواهید خلق کنید همچون یک جمله، کلمه یا ... را برای خود مشخص کنید. وقتی قرار است سرعت شاتر پایین باشد و دیافراگم برای مدت طولانی باز بماند، باید به میزان نوری که وارد حسگر می شود نیز توجه داشته باشید. سوژه های نوری بزرگ همچون توپی از نور به حجم بالایی از نور نیاز دارد حتی اگر شما بتوانید عکس را در کمتر از 60 ثانیه بگیرید.

توصیه ما به آماتورها این است که این هنر را از اتاق های تاریک آغاز کنند زیرا حتی نورهای خفیفی همچون صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایل نیز می تواند نقاشی شما را خراب کند. وقتی به خوبی هنر نقاشی با نور به کمک دوربین را یاد گرفتید، بیرون بروید و در میان نورهای محیطی که وجود دارند، نقاشی های نوری زیبایی خلق کنید.

برخی از تنظیمات دوربین برای این هنرنمایی را در پایین برایتان توضیح داده ایم.

• تنظیم دیافراگم

تنظیم دیافراگم در واقع تنظیم میزان نوری است که وارد حسگر دوربین می شود. برای اینکه نور زیادی وارد شود باید سرعت شاتر پایین باشد. سرعت شاتر به مدت زمان باز بودن دریچه دیافراگم گفته می شود. هر چه بیشتر باز باشد، نور بیشتری وارد می شود. معمولا دیافراگم های بالای f/8 برای هنر نقاشی با نور مناسب هستند. حتما تعجب می کنید این نوردهی برای عکاسی در اتاقی کاملا تاریک چطور ممکن است، اما به ما اطمینان کنید. در ضمن، می توانید عکس نور را بعدها نیز با نرم افزارهای مرتبط ویرایش کنید.

نقاشی با دوربین دیجیتال و حرفه ای

• ISO (حساسیت نوری)

برای نقاشی با نور، میزان حساسیت نوری دوربین هرچقدر کمتر باشد، بهتر است. تا جایی که می توانید ISO را کاهش دهید تا عکس های زیباتری خلق کنید.

• سرعت شاتر

برای نخستین تمرینات خود در ثبت نقاشی های نوری بهتر است سرعت شاتر را روی دو ثانیه تنظیم کنید و با نور چراغ قوه تصاویر در هم برهم بکشید. سپس می توانید ISO و اندازه دیافراگم را بر اساس نقشی که می خواهید با نور خلق کنید، تنظیم کنید. هنگامی که عکس های شما بهتر شدند و مشکلات کم و کمتر شدند، می توانید زمان بیشتری را برای نقاشی نوری صرف کنید و حتی نقاشی ها را با فلاش دوربین های DSLR نیز ترسیم کنید.

دو ترفند دیگر نیز هست که بسیار در این امر به شما کمک می کنند.

همیشه سعی کنید باریکه انتهای نور چراغ را رو به لنز تمام کنید. اگر دستان خود را می چرخانید و آنها را به کناره ها می کشانید (برای اینکه به تصویر عمق بدهید) باید بدانید که دوربین آن را به خوبی ثبت نمی کند.

همیشه سعی کنید نور به گونه ای در جلوی شما باشد که سایه ای از خودتان ایجاد نشود. یعنی خیلی به منبع نور نزدیک نباشید.

همیشه همه چیز را برعکس بنویسید. درست مثل اینکه قرار است از آینه به آن نگاه کنید. اگر کلمات را درست بنویسید، در عکس وارونه دیده خواهند شد. بنابراین، حتما از چپ به راست بنویسید. در نظر داشته باشید این نقاشی نیز نوعی هنرنمایی است و می تواند بیانگر شخصیت و علایق شما باشد. بنابراین برای اختصاصی بودن آن تلاش کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج