اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۶۴۲۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نگاهی به لیگ برتر ایران؛ ترش و شیرین

کمتر از ۲۰ روز دیگر به شروع لیگ برتر باقی مانده و تیم‌ها با توجه به امکانات و سرمایه خود به دنبال موفقیت در فصل هفدهم فوتبال ایران هستند.

ورزش سه: لیگ برتر این فصل با سقوط صبای قم و ماشین سازی تبریز و با اضافه شدن پارس جنوبی و سپیدرود رشت از کمتر از ۵ مرداد آغاز خواهد شد و در این گزارش کوتاه نگاهی اجمالی به شرایط تیم‌ها در فصل آینده خواهیم انداخت.

۰ - تجربه حضور سپیدرود رشت و پارس جنوبی جم در لیگ برتر فوتبال ایران. دو تیمی که در اتفاقی عجیب فصل گذشته از لیگ دسته دوم به آزادگان صعود کردند و در میان مدعیان توانستند به لیگ برتر نیز صعود کنند.

۱ - سایپا در جمع تیم‌هایی که به عنوان قهرمانی در لیگ برتر رسیده‌اند، تنها تیمی است که یکبار این تجربه را داشته و در این فصل به همراه علی دایی در سودای افزایش آن خواهد بود.

۲ - علی کریمی و علی نظرمحمدی دو مربی‌ای هستند که در فصل هفدهم اولین تجربه حضور خود روی نیمکت تیم لیگ برتری را تجربه خواهند کرد. کریمی با تیم نفت تهران در لیگ حاضر خواهد شد و نظرمحمدی نیز بعد از صعود سپیدرود این تیم را در لیگ برتر هم همراهی خواهد کرد.

۳ - امسال سه مربی خارجی در لیگ برتر فعالیت می‌کنند که از قضا هر سه نفر آنها کروات هستند. برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس، لوکا بوناچیچ در گسترش فولاد و زلاتکو کرانچار در سپاهان.

۴ - تیم‌های فولاد خوزستان، تراکتورسازی، پیکان و صنعت نفت آبادان، چهار باشگاهی هستند که سابقه سقوط به لیگ دسته اول و بازگشت مجدد به لیگ برتر را دارند.

۵ - سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس با ۵ بار عنوان قهرمانی پرافتخارترین بازیکن فصل هفدهم فوتبال ایران محسوب می‌شود. محرم نویدکیا نیز همین تعداد قهرمانی را به خود اختصاص داده که البته از فوتبال خداحافظی کرده است.

۶ - مجید جلالی، برانکو ایوانکوویچ، علی دایی، امیر قلعه نویی، عبدالله ویسی و زلاتکو کرانچار شش مربی شاغل در فصل هفدهم فوتبال ایران هستند که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه دارند.

۷ - در فصل هفدهم هفت استان از ۳۱ استان نماینده در لیگ برتر دارند، تهران با ۵ نماینده بیشترین و بوشهر و گیلان با یک نماینده کمترین سهمیه را به خود اختصاص داده‌اند. خوزستان با ۳ نماینده، تبریز، اصفهان، مشهد با ۲ نماینده دیگر نمایندگان حاضر در لیگ هفدهم خواهند بود.

۸ - در فصل جدید تنها هشت تیم دست به تغییر در نیمکت مربیگری خود نزدند؛ پرسپولیس با برانکو، استقلال با منصوریان، پیکان با مجید جلالی، سیاه جامگان با اکبر میثاقیان، پارس جنوبی با مهدی تارتار، سپاهان با کرانچار، پدیده با رضا مهاجری و در نهایت سپیدرود با نظرمحمدی تنها مربیانی هستند که در فصل گذشته نیز این تیم‌ها را در اختیار داشته‌اند.

۹ - با حضور سپیدرود رشت در لیگ برتر می‌توان جمع تیم‌هایی که از حداقل طرفدار در فوتبال ایران و در سطح اول برخوردار هستند را نه تیم عنوان کرد. با این حال در این فصل نیز کری طرفداری بین تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی و سپیدرود رشت خواهد بود.

۱۰ - با حضور پارس جنوبی اکنون تیم‌های صنعتی فوتبال ایران به ۱۰ تیم رسیده است. ( سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، پیکان تهران، نفت تهران، سایپا تهران، تراکتورسازی تبریز، گسترش فولاد تبریز، فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، پارس جنوبی جم)

۱۱- پرسپولیس با حفظ اسکلت اصلی ابتدای فصل گذشته‌اش برای فصل آینده، بهترین عملکرد را در جمع تیم‌های حال حاضر به خود اختصاص داده است. تنها بازیکن جدا شده در جمع ستاره‌های این تیم سروش رفیعی است که البته در نیم فصل دوم به جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ اضافه شده بود.

۱۲ - در سه فصل اخیر دوازده تیم موفق شده‌اند به ثبات حضور در لیگ برتر دست یابند و سیاه جامگان، سپیدرود، پیکان و نفت آبادان چهار تیم تازه وارد در طول این فصول هستند.

۱۳ - طبق آخرین لیست اعلام از سوی کارلوس کی‌روش تنها ۱۳ بازیکن از لیگ سهمیه لیست تیم ملی را به خود اختصاص داده‌اند. باید دید کیفیت فصل آینده لیگ برتر این سهمیه را افزایش خواهد داد یا خیر.

۱۴ - مهدی رجب زاده، کاپیتان باتجربه ذوب آهن در فصل هفدهم، چهاردهمین تجربه حضورش در لیگ برتر را پشت سر خواهد گذاشت تا به رکوردی دور از دسترس برای دیگر بازیکنان دست یابد.

۱۵ - امیر قلعه نویی با حضوری ۱۵ ساله در لیگ برتر و هدایت تیم‌های مس کرمان، سپاهان، استقلال تهران، استقلال اهواز، ملوان انزلی، تراکتورسازی و اکنون ذوب آهن باسابقه ترین مربی فصل جدید محسوب می‌شود. قلعه نویی از لیگ دوم با قبول هدایت استقلال اهواز رسما به عنوان سرمربی لیگ برتری کار خود را شروع کرد.

۱۶- لیگ با شانزده تیم از ابتدای حرفه‌ای شدن کار خود را آغاز کرد و در ادامه با توجه به اتفاقات رخ داده این لیگ هجده تیمی شد. در ادامه اکنون پنجمین فصل بازگشت لیگ برتر به شانزده تیمی شدن را پشت سر خواهیم گذاشت.

۱۷ - استقلال تهران، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و سایپا تنها تیم‌هایی هستند که در تمام شانزده دوره قبلی لیگ برتر حاضر بوده‌اند و در فصل جدید نیز هفدهمین حضور خود را تجربه می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج