۵۶۵۲۹۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نقش والورده بر جان بارسلونا

از روز ۲۷ می که بارسلونا در فینال کوپا‌دل‌ری آلاوز را شکست داد، اتفاقات زیادی رخ داده است.

آی اسپورت: از روز ۲۷ می که بارسلونا در فینال کوپا‌دل‌ری آلاوز را شکست داد، اتفاقات زیادی رخ داده است. لیونل مسی ازدواج کرده، نیمار به تور آمریکا رفت تا بازی‌های فینال NBA را ببیند و جرارد دلوفو با ۱۲ میلیون یورو از اورتون به بارسلونا بازگشت. مهمتر از همه اینها آمدن یک مربی جدید روی نیمکت بارسلونا بود. ارنستو والورده به عنوان جانشین لوئیز انریکه دو روز پس از پیروزی بر آلاوز معرفی شد و حالا یک پیش فصل داغ را سپری می‌کند.

خریدها

روز سه‌شنبه والورده با مدیرکل جدید پپ سگورا و مدیر ورزشی باشگاه رابرت فرناندز ملاقات داشت و درباره پتانسیل بارسا درباره خرید بازیکنان جدید بحث کرد. پس از واگذار کردن قهرمانی لاللیگا در فصل گذشته به رئال مادرید و حذف از لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم نهایی برای دومین سال متوالی، نظر کلی باشگاه بر ایجاد تغییرات اساسی در ترکیب تیم است. خرید یک مدافع راست و یک هافبک میانی اولویت‌های باشگاه هستند. به گزارش دیاریو والورده به سرعت نقش خود را در این میان نشان داده و به باشگاه گفته که از خرید هکتور بیرین دست بکشند و به دنبال بازیکن دیگری باشند. رسانه‌ها پرتغالی مدعی هستند که والورده و بارسا علاقه خود را به خرید نلسون سمدو از بنفیکا نشان داده‌اند.

در خط میانی اوضاع کمی پیچیده‌تر است. بارتومئو علاقه بارسا به جذب مارکو وراتی را تایید کرده اما آنها برای خرید این بازیکن حاضر نیستند رکورد نقل و انتقالات فوتبال دنیا را جابجا کنند؛ قیمتی که پاریسی‌ها روی بازیکن ایتالیایی خود گذاشته‌اند. این یعنی سرمایه‌گذاری روی بازیکنانی چون پائولینیو و لوکاس لیما از چند جهت می‌تواند برای بارسا و والورده موثرتر باشد. اما آیا بارسلونا با آنها می‌تواند در خط میانی خود پیشرفت محسوسی داشته باشد؟ بارتومئو اخیرا گفته بود که باشگاه برای وراتی تا پایان ماه آگوست منتظر می‌ماند اما والورده تمایل دارد که تمام نیازهایش در نقاط مختلف زمین را خیلی قبل‌تر از این تاریخ برطرف کند.

به‌درد نخورها

با توجه به وفور بازیکن در خط میانی بارسلونا، شاید برخی از آنها مازاد نیاز باشند به همین دلیل توران و رافینیا دو گزینه اصلی برای ترک باشگاه هستند. البته بازیکنان دیگری هم هستند که می‌تواند باشگاه در مورد آنها نیز تا همین اندازه بی‌رحم باشد. منابع خبری از توماس فرمالن، داگلاس و مونیر الحدادی به عنوان بازیکنان مازاد بارسا نام می‌برند. اگرچه آنها هنوز در باشگاه هستند اما طی روزهای آینده آزاد می‌شوند. به بازیکنانی همچون جرمی متئو، یوردی ماسیپ و کریستین تیو هم در خروجی باشگاه نشان داده شده اما پیدا کردن بازیکنان جانشین آنها به همین راحتی بیرون کردن‌شان نیست.

سبک و فلسفه

تابستان همیشه با صحبت درباره نقل و انتقالات پر می‌شود اما والورده می‌داند که فلسفه و سبکی که می‌خواهد در تیمش اعمال کند، برای این تیم بارسلونا از هر چیزی مهمتر است. او اگرچه نمی‌خواهد چیزیهای خیلی زیادی را تغییر دهد اما یکی از چیزهایی که در نظر دارد، بازگرداندن لیونل مسی به میانه میدان است. در این تئوری بارسا می‌تواند بر مرکز زمین کنترل داشته باشد؛ کاری آنها قبل از اینکه انریکه از سیستم ۳-۴-۳ استفاده کند، آن را انجام می‌دادند. هنوز آغاز رسمی مسابقات فصل جدید لالیگا تایید نشده اما والورده می‌داند که حدود یک ماه فرصت دارد تا با نشان دادن ایده‌ها و فلسفه خود به بازیکنان، اثر خودش را بر تیم و باشگاه بگذارد. همچون یورگن کلوپ سرمربی لیورپول، والورده تمرکز در تمرینات را مهمتر از خریدهای درخشان می‌داند.

جوانان

والورده اعلام کرده که برنامه خاصی برای استفاده از جوانان آکادمی لاماسیا دارد؛ موضوعی که انریکه همیشه به خاطر آن تحت فشار انتقادات بود اما حالا هواداران بارسا امیدوار هستند تا بازیکنان پرشماری از این آکادمی ی سالهای آینده بتوانند به ترکیب تیم اصلی راه پیدا کنند. در بین ۱۸ بازیکن اولین روز تمرین پیش فصل، مارلون سانتوس، مارک کوکورلا، آدرین اورتولا، کارلس آلنا و سرجی پالنسیا از لاماسیا بودند. ایننها بازیکنانی بودند که کمک کردند تیم دوم بارسلونا باردیگر به دسته دوم لیگ اسپانیا صعود کند. همه آنها پیش فصل را با والورده و تیم اصلی بارسلونا پشت سر می‌گذارند؛ مردی که رکورد رشد بازیکنان تیم‌های جوانان را در کارنامه خود دارد و احتمال دارد در این فصل او مارلون را به تیم اصلی بیاورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج