۵۶۶۹۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

صحبت های خواندنی همسر افشین قطبی

نویسنده این کتاب ۱۳۰ صفحه‌ای معتقد است خواندن سرگذشت قطبی می تواند برای نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند وارد بازیگری و مربیگری حرفه‌ای فوتبال شوند جالب توجه باشد.

خبرآنلاین: نویسنده این کتاب ۱۳۰ صفحه‌ای معتقد است خواندن سرگذشت قطبی می تواند برای نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند وارد بازیگری و مربیگری حرفه‌ای فوتبال شوند جالب توجه باشد.

کتاب «مردی با دل شیر» با زیر عنوان «بررسی سوابق حرفه‌ای سید افشین قطبی» که در مورد زندگینامه کامل افشین قطبی، سرمربی باشگاه فوتبال شیمیزو اس پالس ژاپن است، به همت سید شاهو احمدی منتشر شده است. کتابی که نویسنده‌اش درباره آن گفته است: در این کتاب از ۲۱ منبع فارسی و انگلیسی و همچنین مصاحبه با افشین قطبی استفاده وسعی شده تا شایعاتی که بعضی از اهالی فوتبال ایران علیه قطبی به راه انداخته‌اند پاسخ داده شود.

احمدی اضافه کرده که یکی از بارزترین شایعات بر علیه قطبی این بود که قطبی آنالیزور بوده که در این کتاب با آوردن دلایل و اسناد مربوطه، این موضوع اثبات شده که قطبی هیچوقت آنالیزور نبوده و مربیگری را از سن ۱۴ سالگی در یک مدرسه فوتبال در لس آنجلس آغاز کرده است.

در ادامه بخشی از کتاب را که شامل گفتگویی با همسر افشین قطبی است، می‌خوانیم:

افشین قطبی متاهل بوده و صاحب دو دختر در لس آنجلس است. همسر افشین، خانم «یوروم بیک من» (yorum beekman) دو رگه‌ای هلندی- کره ای می‌باشد. او در این باره می‌گوید: «من در ۱۷ مه سال ۱۹۸۱ در سئول (کره جنوبی) متولد شدم و پس از شش ماه زندگی در یکی از یتیم‌خانه‌های مرکز خدمات اجتماعی کره جنوبی توسط خانواده‌ای هلندی به فرزند‌خواندگی پذیرفته شدم و زندگی را در آمستردام هلند ادامه دادم. مادرم هلندی و پدرم اهل کره شمالی بود. اولین سفر مجددم به کره جنوبی، در سن ۱۸ سالگی بود که برای حدود یک سال و نیم به کره جنوبی رفتم و مجددا به هلند بازگشتم.

همسر افشین، یوروم بیک من، در اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ نمایشگاهی را که حاوی نقاشی‌هایش از فوتبال تیم‌های استقلال و پرسپولیس بود در محل دفتر تصویرگران پویا اندیش در تهران برگزار کرد. در نمایشگاه مزبور، مصاحبه‌ای در خصوص این نقاشی‌ها با خانم بیک من صورت گرفت که در اینجا قسمتی از مصاحبه آورده شده است:

- به نظر می‌رسد به فوتبال علاقه ویژه‌ای دارید که آن را به عنوان موضوع نقاشی‌هایتان انتخاب کرده‌اید؟

بله، من از بچگی فوتبال را دوست داشتم؛ البته علاقه من به فوتبال به مراتب کمتر از افشین است؛ اما از همان دوران کودکی که همراه خانواده‌ام در هلند بودم، طرفدار تیم آژاکس بودم. در چند سال اخیر هم که همراه افشین در کره جنوبی بودیم، تقریباً تمام سفر‌ها را همراه تیم ملی کره جنوبی می‌رفتم.

- چطور شد که تصمیم گرفتید از فوتبال نقاشی کنید؟

علاقه من به نقاشی مربوط به سال‌های قبل است. من، از ۱۱ سالگی نقاشی کردن را شروع کردم و نقاشی را به عنوان یک رشته در دبیرستان و دانشگاه دنبال کردم. تا پیش از این، بیشتر کار‌های من موضوعات مختلفی مثل نقاشی چهره و موضوعات اجتماعی بود؛ اما این اولین بار است که تصمیم گرفتم ورزش را به عنوان موضوع نقاشی‌هایم انتخاب کنم. تقریبا، بعد از بازی دور رفت استقلال و پرسپولیس بود که تصمیم گرفتم، فوتبال را نقاشی کنم. فکر کردم می‌توانم هیجان تماشاگران فراوان علاقه‌مند به دو تیم را نشان دهم. خواستم یک کار جدید انجام دهم.

- ازنقاشی‌های شما معلوم است که علاقه‌ی ویژه‌ای به سبک امپرسیون دارید، چون بیشتر کار‌های شما با رنگ و نور است و شبیه‌سازی کمتری در آن دیده می‌شود.

دقیقاً کار‌های من در سبک امپرسیون است؛ اما سعی کردم شبیه‌سازی چهره‌ها را هم تا حدودی رعایت کنم چون نقاشی‌های من از روی عکس‌های آقای ریاضتی کشیده‌شده است.

- آیا برای انتخاب چهره‌هایی که از آن نقاشی کردید، معیاری هم داشتید؟ چون چهره‌هایی مثل کریم باقری و آقایی و نیکبخت بیشتر از همه به چشم می‌آیند.

به نظر من کریم باقری چهره بسیار خوبی است، برای اینکه می‌تواند مدل نقاشی باشد. برای همین در بیشتر کار‌های من تصویر او را می‌بینید.

- در پس زمینه بعضی ازکا‌رهایتان تلاش کرده اید تا تبلیغات را با خط ایرانی بنویسید. با زبان ایرانی هم آشنا هستید؟

درمورد تبلیغات سعی کردم تا عین خط‌ها را ننویسم که تبلیغ نشود؛ اما کاری کردم که خط‌ها به فارسی نزدیک باشد. زبان فارسی را هم تا حدی، متوجه می‌شوم؛ اما بیشتر به زبان هلندی و انگلیسی مسلط هستم. تا حدودی آلمانی را می‌فهمم، کره‌ای هم که زبان مادری‌ام است.

- تفاوت زیادی میان نقاشی شما از افشین قطبی و فیروز کریمی وجود دارد، چرا؟

چون افشین خیلی آدم آرامی است؛ اما فیروز کریمی خیلی مربی پرهیجان و با احساسی است و معمولا کنار خط با بازیکنانش صحبت می‌کند.

- در یکی از نقاشی‌های شما ناصر حجازی و افشین قطبی، لب خط مشغول صحبت‌کردن با بازیکنانشان هستند. نظر شما در مورد ناصر حجازی چیست؟

ناصر حجازی یک جنتلمن واقعی است. من خیلی از رفتار او خوشم می‌آید و در دور رفت از اینکه او مربی تیم حریف ما بود خوشحال بودم.

- به نظر می‌رسد برای به تصویر کشیدن افشین قطبی وقت بیشتری گذاشته‌اید. درسته؟

خیلی‌ها این حرف را به من زده‌اند. به هر‌حال سعی کردم که افشین را با توجه به شناختی که از او دارم و با توجه به روحیاتش به تصویر بکشم.

- روی این تابلو چقدر قیمت گذاشتید؟

۲۰۰۰ یورو.

- با توجه به اینکه این تصویر همسرتان است شاید بهتر بود قیمت بیشتری روی آن بگذارید. درسته؟

شاید، اما من بر اساس طرح‌هایم قیمت گذاشته‌ام. تصویر فیروز کریمی هم همین قیمت است؛ اما از اینکه فکر می‌کنم کسی تصویر افشین را بخرد و دائما به آن نگاه کند، احساس خوبی ندارم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیطون

      چرا خانومش اگه کسی تصویر افشین رو بخرد و دائما به آن نگاه کند احساس خوبی ندارد ؟!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج