۵۶۹۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نحوه ثبت‌ نام در برنامه پزشک خانواده تهران

معاون فنی مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت چگونگی ثبت‌نام مردم و پزشکان را در برنامه پزشک خانواده تهران اعلام و تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون فنی مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت چگونگی ثبت‌نام مردم و پزشکان را در برنامه پزشک خانواده تهران اعلام و تشریح کرد.

دکتر سیدرضا مظهری در نشست خبری که روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت درباره برنامه پزشک خانواده تهران در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: سامانه برنامه پزشک خانواده چند سالی است که ایجاد شده و بر اساس نظرات سازمان‌های بیمه‌گر اصلاحات لازم بر روی آن صورت گرفته است. هم اکنون ۴۶۰ سامانه به هم پیوسته در کشور فعالند و پرداخت‌های پزشکان خانواده استان‌های فارس و مازندران با استفاده از اطلاعات این سامانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون اطلاعات مربوط به ۳۱ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۱۸۸ نفر از ایرانیان توسط ارائه‌دهندگان خدمات به این سامانه وارد شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه از حدود یک سال گذشته سرعت بیشتری گرفته است، ادامه داد: تاکنون ۹ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۷۰۳ نفر ، پزشک خانواده خود را در این سامانه انتخاب کرده‌اند.

معاون فنی مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت اولین اقدام پس از انتخاب پزشک خانواده را انجام ویزیت پایه عنوان کرد و گفت: ویزیت پایه یک اقدام درمانی نیست، چرا که تمام مردم اعم از بیمار و سالم باید تحت انجام ویزیت پایه کامل قرار گیرند و بر اساس آن شناسنامه سلامت برای افراد پر می‌شود.

وی با بیان اینکه ویزیت پایه در هفت سرفصل باید انجام شود، افزود: تاکنون ویزیت پایه برای ۵۰۰ هزار نفر در کشور انجام شده است و طی آن ۲۱ میلیون دیتای اطلاعاتی مربوط به سلامت افراد وارد سامانه شده است.

مظهری افزود: تاکنون بیش از ۵۴ هزار پزشک عمومی با ارائه مدارک و اسناد برای اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند که ۲۷۴۴ نفر از آنها مربوط به شهر تهران است.

وی درباره چگونگی ثبت‌نام مردم در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در تهران، گفت: مطب‌ها و مراکز مجری پزشک خانواده با نصب تابلو یا پارچه نوشته بر سر در مطب یا پایگاه مجری پزشک خانواده، برای ثبت‌نام از جمعیت مورد نظر اعلام آمادگی می‌کنند. همچنین اطلاع‌رسانی در زمینه اینکه چه مراکزی مشمول ارائه خدمات پزشک خانواده هستند را از طریق سایت www.۱۵۹۰.ir خواهیم داشت. پزشکان عمومی نیز می‌توانند با مراجعه به همین سایت در برنامه پزشک خانواده ثبت‌نام کنند.

در ادامه مهندس میردامادی که پیش از این طراحی سامانه هدفمندی یارانه‌ها را بر عهده داشت، درباره تدابیر اتخاذ شده برای طراحی سامانه پزشک خانواده تهران نیز گفت: قرار نیست معجزه‌ای اتفاق افتد، تنها می‌خواهیم پول مردم به راحتی در اختیار آنها قرار گیرد. نباید مردم معطل اقدامات ادارات بمانند. این موضوع کار سختی نخواهد بود، فرمول آن هم سخت نیست‌.

وی افزود: در این زمینه تنها شماره حساب پزشکان را می‌گیریم و حق آنها مستقیما به خودشان پرداخت خواهد شد و پس از حصول نتایج این روش، اقدامات مربوط به پرداختی‌ها به پاراکلینیک‌ها را نیز از طریق این سامانه پیگیری خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج