۵۶۹۹۰۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز؛ آنتیگوآ و باربودا ما دقیقا کجای جهانیم؟!

اولین مشکلی که مردم کشور «آنتیگوآ و باربودا» با آن مواجه است، بحث آدرس دادن است. متاسفانه این کشور در یک نقطه جغرافیایی واقع شده که شبیه مسکن مهر خودمان است و نمی‌توان به راحتی آدرس این کشور را به کسی داد.

فریور خراباتی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

اولین مشکلی که مردم کشور «آنتیگوآ و باربودا» با آن مواجه است، بحث آدرس دادن است. متاسفانه این کشور در یک نقطه جغرافیایی واقع شده که شبیه مسکن مهر خودمان است و نمی‌توان به راحتی آدرس این کشور را به کسی داد. جزیره آنتیگوآ و باربودا جزیره‌ای است در شرق دریای کارائیب و شرق جزایر سنت کیتس ونویس كه در شمال جزیره مونتسرات قرار دارد (الان فهمیدید کجاست؟!). پایتخت این کشورشهر «سنت جانز» است و شهرهای دیگر این کشور عبارتند از: سنت جورج، سنت جان، سنت ماری و سنت پل. یعنی «سنت» در این کشور حکم «نیو فولدر!» را دارد و دوستان در این کشور به قدری خسته هستند که حوصله انتخاب اسم ندارند.

آنتیگوآ و باربودا برخلاف میل باطنی‌اش توسط کریستوف کلمب کشف شد. مردم این کشور روزی از او پرسیدند: «هی کریستوف کلمب، برایمان از فرنگ چه آورده‌ای؟» کریستوف کلمب نگاه به آن‌ها انداخت و گفت: «یعنی خاک بر سرتون! اون مارکوپولوئه، من کریستوف کلمبم، حداقل منو با رابینسون کروزوئه اشتباه بگیرین!». کریستف کلمب مدتی این کشور را تحت حاکمیت اسپانیا قرار داد. پس از آن اسپانیا این کشور را به انگلستان پاس داد و در سال ۱۹۸۱ این کشور استقلال خود را شوت کرد. چرا شوت کرد؟ زیرا پس از استقلال، ملکه انگلستان ملکه این کشور شد! پس از این نوع استقلال،گاندی خطاب به اهالی آنتیگوآ و باربودا گفت: «یه ذره حیثیت واسه اسم استقلال می‌ذاشتید، کاری که شما با استقلال کردید، عمر‌عبدالرحمان با استقلال نکرد!».
نخست وزیر این کشور هم «وره کورن وال برد» شد و از او به عنوان کسی که استقلال را برای این کشور و دیگر کشورهای منطقه کارائیب به دست آورده یاد می‌شود، که البته گاندی در مورد او گفته:«لااقل اجازه می‌دادید من یه تیر توی پای این نامرد بزنم!». در حال حاضر ملکه انگلستان حکمران این کشور است و تک دل او را کسی نمی‌تواند ببرد. همچنین وی برای آنتیگوآ و باربودا فرماندار کل انتخاب می‌کند که البته در ابتدا قصد داشت «دهیار» انتخاب کند اما با وساطت ریش‌سفیدان آنتیگوآ و باربودا بی‌خیال قضیه شد. قوه قانونگذاری در این کشور از دو مجلس سنا و خانه نمایندگان تشکیل شده، «خانه نمایندگان» به این صورت است که نمایندگان با پیژامه از داخل خانه قانون‌ها را تصویب کرده و برای مجلس می‌فرستند.
بالدوین اسپنسر از سال ۲۰۰۴ به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد، اما به اندازه خیار هم حرفش در این کشور برش ندارد. جمعیت این کشور حدود ۸۵ هزار نفر است که در آنتیگوآ و باربودا عدد مهمی محسوب می‌شود. به گفته ویکی‌پدیا آنتیگوآ و باربودا شهر مهمی ندارد و یک سری شهر الکی دور هم جمع شده و تشکیل کشور داده‌اند. واحد پول این کشور دلار کارائیب شرقی است که باعث شده دلار اعلام کند:«داداچیا این تشابه اسم به ما آسیب می‌رسونه‌ها!» و برای اینکه ریا نشود، مردم این کشور اغلب به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند تا حداقل یک انتقامی در حد توان از بریتانیا گرفته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج