۵۷۰۷۴۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ولیعهد سعودی سه گام تا پادشاهی عربستان

سایمون هندرسون در تحلیلی با عنوان &#۰۳۹;سیاست کاخ سعودی با گام های قاطع مسیر خود را در پیش گرفته است &#۰۳۹;، فاش کرد که تا اعلام محمد بن سلمان به عنوان پادشاه عربستان سه گام باقی مانده است.

خبرگزاری ایرنا: سایمون هندرسون در تحلیلی با عنوان 'سیاست کاخ سعودی با گام های قاطع مسیر خود را در پیش گرفته است '، فاش کرد که تا اعلام محمد بن سلمان به عنوان پادشاه عربستان سه گام باقی مانده است.

هندرسون کارشناس و مدیر برنامه خلیج فارس و سیاست انرژی در مرکز پژوهشی واشنگتن گفت : ولیعهد ۳۱ ساله جوان با سرعتی بسیار در حال بالا رفتن به سمت تصدی پست پادشاهی در عربستان است.
وی افزود: بن سلمان برای رسیدن به هدف خود می بایست سه گام مهم بردارد و هم اکنون می تواند هر سه گام را در یک گام ادغام کند به ویژه با توجه به اینکه فقط دو گام فراروی او باقی مانده است.
هندرسون در گفت وگو با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال تاکید کرد: سلمان ظرف چند هفته گذشته یک نوار ویدیویی جهت انتقال حکومت به فرزندش ضبط کرده اما مقامات سعودی ضمن تکذیب این خبر تاکید کردند که ' حال عمومی سلمان بن عبدالعزیز عالی است.'

هندرسون سه گام یاد شده را به ترتیب ذیل برشمرد:
گام اول : پادشاه سعودی فرزندش محمد بن سلمان را به جای پست کنونی اش یعنی معاون نخست وزیر به پست نخست وزیری برگزیند و بدین ترتیب او خواهد توانست تا مسئولیت نهاد جدید امنیت کشور را برعهده بگیرد. این نهاد که به تازگی شکل گرفته پس از گرفتن تمامی اختیارات اصلی امنیتی کشور از وزارت کشور عهده دار اختیارات مزبور شده است.

گام دوم : برکناری شاهزاده متعب بن عبدالله فرزند شاه سابق سعودی و فرمانده گارد ملی و ادغام گارد ملی در ارتش سعودی که تحت فرماندهی ولیعهد به عنوان وزیر دفاع قرار دارد.

گام سوم : کناره گیری ملک سلمان از کرسی پادشاهی به نفع فرزندش محمد بن سلمان به دلایل پزشکی که بر اساس قانون هیات بیعت سعودی مجاز شمرده شده است.
هندرسون گفت: آنچه که گام سوم را تقویت می کند اینکه سلمان بن عبدالعزیز ۸۱ ساله در اکثر اوقات به نظر می رسد دچار حواس پرتی و مدت زمان هوشیاری وی اندک است و به همین دلیل در دیدارهاش مرتکب اشتباهات بسیاری می شود و برای تمرکز یافتن بر نکات موردنظر خویش در گفت وگو با طرف های دیدار کننده نیازمند صفحه مانیتور است.
هیات همراه ملک سلمان در آخرین سفرش به واشنگتن اثاثیه ویژه وی را به همراه آورد تا وی در هتل دچار تشویش ذهنی نشود.
این کارشناس آمریکایی درباره 'اپوزسیون خاموش' در عربستان نیز هشدار داد و افزود: وجود این اپوزسیون زمینه را برای تصدی پست پادشاهی از سوی محمد بن سلمان کاملا مهیا می کند.
وی ادامه داد: مطالب فاش شده نشان می دهد که سه شاهزاده یعنی احمد بن عبدالعزیز وزیر کشور سابق و شاهزاده عبدالعزیز بن عبدالله نماینده خاندان ملک عبدالله شاه سابق سعودی و محمد بن سعد معاون امیر ریاض از مجموع ۳۴ عضو هیات بیعت کننده حاضر نشدند با محمد بن سلمان بیعت کنند. این سه نفر نماینده سه جریان مهم در خاندان آل سعود هستند و عامل فشار و مانع بزرگی بر سر راهیابی محمد بن سلمان به کرسی پادشاهی هستند.

با این اوصاف باید منتظر روزهای آینده بود تا مشخص شود که ولیعهد عربستان می تواند این سه گام را برای نشستن بر کرسی پادشاهی بردارد یا تحولات عربستان به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد که خلاف این فرضیه را نشان خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج