۵۷۲۶۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برنده ها و بازنده های دنیای تکنولوژی

برنده‌ها با استقبال روبه‌رو شده و پرفروش مي‌شوند اما وضع براي بازنده‌ها فرق مي‌كند؛ آنها ابتدا پرسروصدا ظاهر مي‌شوند و با قيمت بالاي خود سوداي تسخير بازار را دارند اما اين فرمول ساده شكست است

برنده ها و بازنده های دنیای تکنولوژی

روزنامه هفت صبح: برنده‌ها با استقبال روبه‌رو شده و پرفروش مي‌شوند اما وضع براي بازنده‌ها فرق مي‌كند؛ آنها ابتدا پرسروصدا ظاهر مي‌شوند و با قيمت بالاي خود سوداي تسخير بازار را دارند اما اين فرمول ساده شكست است

تنها کاری که در جهان هیجان‌انگیز تکنولوژی‌ها از برنده بودن ساده‌تر به نظر می‌رسد، بازی کردن نقش بازنده‌هاست. می‌توانید سرتان را بالا بگیرید و به دنبال برآورده کردن نیازهای بازار باشید یا اینکه تمام زمان‌تان را صرف تولید و عرضه محصولاتی تجملاتی، کم‌کاربرد و گران کنید.

در چند وقت اخير شاهد عرضه تکنولوژی‌های جدیدی بودیم که خودشان انتظار داشتند زندگی کاربران را متحول کنند. بعضی از آنها در ابتدا دور از دسترس به نظر می‌رسیدند اما با گذشت زمان ورق برگشت و همین حالا می‌توان برای خریدشان دست به جیب شد. ما یک فهرست هشت تایی از این تکنولوژی‌ها تهیه کرده‌ايم و عملکردشان را در یک سال گذشته زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم تا در نهایت بدانیم کدامیک از آنها در دسته برنده‌ها و کدام‌شان در دسته بازنده‌ها قرار می‌گیرند.

برنده ها و بازنده های دنیای تکنولوژی

تلویزیون‌های مجهز به گیرنده دیجیتال

برنده

زمان زیادی از شروع پخش شبکه‌های تلویزیونی ایران به شکل دیجیتال می‌گذرد. این یک روش عالی برای تماشای تصاویر تلویزیونی با کیفیت چشم‌نوازتر است و اصلا منطقی نیست که خودتان را از چنین نعمتی محروم کنید. حالا تولیدکننده‌ها هم خودشان را با الهه مهربان تکنولوژی وفق داده‌اند و محصولاتی عرضه می‌کنند که به گیرنده مجهز است. با اینکه گیرنده‌های دیجیتال قیمت خیلی زیادی ندارند اما خرید یک تلویزیون جدید بدون DVB کار عاقلانه‌ای نیست. خودتان را به انجام کارهای شسته و رفته عادت دهید و مطمئن شوید که تلویزیون صفحه باریک جدیدتان به گیرنده دیجیتال مجهز است.


برنده ها و بازنده های دنیای تکنولوژی

تلویزیون‌های هوشمند

بازنده

ما همچنان به سه‌بعدی‌ها بدگمانیم و تلویزیون‌های هوشمند هم نتوانسته‌اند نظرمان را تغییر دهند. در حالی که تمرکز آنها بیشتر روی شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب یا فیس‌بوک است و سرعت اینترنت موجود هم برای باز کردن Gmail به صورت استاندارد جوابگو نیست، خرید Smart TV هیچ توجیه عقلانی ندارد. برای داشتن یک سینمای شخصی نیازی به خرید تلویزیون‌های گران قیمت نیست.


برنده ها و بازنده های دنیای تکنولوژی

تکنولوژی NFC

برنده

NFC یکی از پرسروصداترین دستاوردهای الهه مهربان تکنولوژی در چند سال اخیر بوده است. بیشتر مردم فکر می‌کنند NFC فقط در سیستم‌های پرداخت موبایلی کار می‌کند اما این، همه توانمندی‌های NFC نیست. با استفاده از این تکنولوژی احتمالا روزی فرا خواهد رسید که شما دیگر به کلید خانه خود نیازی پیدا نکنید. NFC یک تکنولوژی بیسیم است که از فعالیت میدان‌های الکترومغناطیسی رادیویی برای انتقال بیت‌های کوچک اطلاعات بین یک وسیله اولیه و یک وسیله هدف تشکیل شده است.

پس از این نظر کاملا شبیه بلوتوث عمل می‌کند؛ چون هردو برای بردهای کوتاه طراحی شده‌اند. با این حال NFC اطلاعات را در فاصله‌های کوتاه‌تری نسبت به بلوتوث منتقل می‌کند. با NFC گوشی هوشمند شما تبدیل به کیف پول‌تان خواهد شد و دیگر نیازی به حمل کیف پول، اسکناس و سکه‌های پر‌سروصدا و سنگین نخواهید داشت.

NFC جایگزین خوبی برای کارت‌های اعتباری شما می‌شود و دیگر از روش‌های پرداخت طاقت‌فرسا و وقت‌گیر خبری نخواهد بود. حمل و نقل عمومی ‌هم یکی از اهداف NFC است. با استفاده از آن می‌توانید به جای کارت اتوبوس و حمل و نقل شهری یا پول، از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.


پخش کننده‌های مجهز به پورت USB

برنده

پیش از آشنایی با فایل‌های MKV و SRT داشتن یک سینمای شخصی ایده‌آل رویای گران قیمتی بود. مردم از خودشان می‌پرسند چطور بهترین امکانات را برای تماشای فیلم‌های سینمایی فراهم کنند. آنها جست‌و‌جو می‌کنند و دست آخر به سراغ موجودی حساب‌های بانکی‌شان می‌روند. راه‌حل ساده این است که یک دستگاه تلویزیون جدید بخرید؛ از همین تلویزیون‌های جدید که کف تکنولوژی را شخم زده‌اند.

در کنار آن لابد باید یک مجموعه سینمای خانگی هم موجود باشد که از بلو-‌ری پشتیبانی کند. ما به بازار رفتیم و متوجه شدیم خرید چنین تجهیزاتی حدود چهار تا پنج میلیون تومان خرج روی دست‌تان می‌گذارد! در عوض تلویزیون‌ها و پخش‌کننده‌های جدید به پورت USB مجهز هستند که تقریبا می‌توانند هر فرمت فایلی تصویری یا صوتی را اجرا کنند. این برای قرار گرفتن در فهرست ابزارهای برنده کافی به نظر می‌رسد.


برنده ها و بازنده های دنیای تکنولوژی


UltraBook

بازنده

در نمایشگاه CES 2012 برای اولین بار به نظر رسید آینده‌ای مبهم و غبار آلود در انتظار UltraBookها است. محصولاتی که قصد داشتند لطف و مهربانی الهه تکنولوژی را به رخ بکشند ناگهان تغییر کردند. انگار از UltraBookها همان ایده اصلی باقی مانده و در سایر موارد آنها محصولاتی هستند که با سایزهای 14 و 15 اینچی و قیمت‌هایی کنترل نشده‌ که می‌خواهند بازار را قبضه کنند. در اکثر مواقع مشتریان‌شان به جای آنکه با دستگاهی بسیار سبک، نازک، با تکیه بر حافظه SSD، سرعت بالای بوت و زمان طولانی کار آشنا شوند، تلاش دارند وسیله ای تجملاتی و باکلاس بخرند.


شبکه‌های نسل سوم

برنده

امسال بالاخره انتظارها برای ملاقات با نسل جدید سیمکارت‌های تلفن همراه به پایان رسید. فعالیت اپراتور سوم ابتدا در کرج و تهران آغاز شد اما خیلی سریع توسعه پیدا کرد تا مشترکان در ۹۰ شهر ایران به یکی از سریع‌ترین و مفیدترین تکنولوژی‌های تاریخ بشر دسترسی داشته باشند. ما برای رسیدن چنین روزی لحظه شماری می‌کردیم. در اين تكنولوژي ارتباط صوتي به تماس تلفني دو كاربر خلاصه نمي‌شود بلكه مي‌توان كنفرانس‌هاي صوتي برگزار كرد يا ايميل و پيغام صوتي نيز ارسال كرد. انتقال پيام‌هاي مختلف از ديگر توانايي‌هاي تكنولوژي ۳G است. اينگونه كه شما مي‌توانيد پيام‌هاي چند ‌رسانه‌اي يا MMS ارسال و دريافت كنيد.

به‌عنوان مثال شما در ورزشگاه تصوير گل تيم مورد علاقه‌تان را ضبط كرده و در كمتر از چند لحظه به دوست خود در نقطه‌اي ديگر، خارج از ورزشگاه ارسال کنید. در تمام دنیا ۳G را به عنوان یک تکنولوژی گران می‌شناسند. با این حال اپراتور سوم تلفن همراه تلاش کرده تعرفه‌هایی را برای مشترکانش در نظر بگیرد که صرفه اقتصادی داشته باشند.


برنده ها و بازنده های دنیای تکنولوژی

تبلت همراه با Duck

بازنده

علاقه ما به تبلت‌ها روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. ما با آنها راحتیم و لذت بیشتری از گشت‌و‌گذار در اینترنت می‌بریم. دلیل این کار ساده است: تبلت‌ها محصولاتی سریع و سبک هستند که فضای چندانی اشغال نمی‌کنند. با این حال از یک جایی به بعد چند تولیدکننده ساخت صفحه کلید برای تبلت‌ها را امتحان کردند.

جنون‌آمیزتر اینکه صفحه کلیدهای سنگین و بدهیبت‌شان را داخل جعبه دستگاه گذاشتند و پولش را هم از مشتری مطالبه می‌کنند. تبلت با صفحه کلید؟ مدت‌ها پیش ما به لپ‌تاپ‌ها و نت‌بوک‌ها دسترسی داشتیم که مشخصاتی مشابه داشتند. از آن زمان مدت زیادی می‌گذرد. انسان‌ها اول یاد گرفتند کباب کردن، طعم بهتری به گوشت می‌دهد و در ادامه نوبت به حذف صفحه کلید رسید. چرا باید با یک Transformer + Dock به گذشته برگردیم؟


کارت مجازی بانکی

برنده

موقع خرید اینترنتی، حتی اگر تمام دستورالعمل‌های امنیتی را رعایت کنید باز هم احتمال دارد کسی، جایی در کمین‌تان نشسته باشد.

هر چقدر موجودی حساب بانکی‌تان بیشتر باشد، شما طعمه لذیذتری برای کلاهبرداران خواهید بود. آنها ساده عمل می‌کنند. تنها کافی است یک درگاه اینترنتی کاملا مشابه آنچه در واقعیت وجود دارد بسازند ‌ تا شما تمام اطلاعات بانکی‌تان را در آن وارد کنید. بعد می‌توانند خودشان به سایت اصلی سر بزنند و با اطلاعات شما، حساب‌تان را جارو بزنند.

کارت‌های مجازی خرید اینترنتی یک راه‌حل ساده و مطمئن برای در امان ماندن شماست. به خصوص وقتی پای خریدهای کوچک در میان باشد. با مراجعه به سایت بانک پاسارگاد می‌توان یک کارت مجازی با مبلغ مشخص و تاریخ اعتبار محدود تهیه کرد که مشخصات آن با کارت اصلی متفاوت است. از این کارت موقع خرید از سایت‌هایی که ریسک‌شان بالاست استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج