۵۷۳۹۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

استراتژی عجیب ویسی در بستن تیم استقلال صنعتی

استقلال صنعتی؛ مدرسه پیرمردها!

ویسی جوان که تمام اعتبار خود در فوتبال را از کشف بازیکنان جوان و گمنام لیگ یک و ارزان به دست آورده بود، بعد از یک شکست «عبرت آموز» همرنگ جماعت شد و به خرید ستاره های بعضا تاریخ مصرف گذشته روی آورد.

استقلال صنعتی؛ مدرسه پیرمردها!

روزنامه تماشا: «اشتباهم در پیکان این بود که فکر می کردم باید کاری که در صبا کردم را آنجا تکرار کنم. در صبا چند بازیکن جوان به تیم اضافه کردم و نتیجه گرفتم اما پیکان چون از لیگ یک آمده بود، با اضافه کردن بازیکنان جوان و گمنام، ضریب تجربه تیم ایین آمد. همین مسئله باعث شکستم در پیکان شد. شکست پیکان از پیروزی صبا برای من ارزشمندتر بود. در استقلال خوزستان از تجربیاتم در پیکان استفاده خواهم کرد.»

زمانی که عبدالله ویسی این جملات را رو به خبرنگاران می گفت، دو سه روز از قطعی شدن حضور او در باشگاه تازه لیگ برتری شده اهوازی می گذشت. آن زمان کسی حدس نمی زد منظور ویسی از درس گرفتن از تجربیات پیکان، انقلاب در نگرش او نسبت به تیم بستن باشد.

ویسی جوان که تمام اعتبار خود در فوتبال را از کشف بازیکنان جوان و گمنام لیگ یک و ارزان به دست آورده بود، بعد از یک شکست «عبرت آموز» همرنگ جماعت شد و به خرید ستاره های بعضا تاریخ مصرف گذشته روی آورد.

لیست خرید پر و پیمان گواردیولا در باشگاه استقلال خوزستان، هیچ شباهتی به لیست خریدهایی که او در دو سال گذشته انجام داده بود نداشت. چند ملی پوش فولادی سابق، یکی دو بازیکن سابق استقلال اهواز در زمانی که این تیم در لیگ برتر حاضر بود، دو خرید لیگ یکی از ایرانجوان و سه بازیکن خارجی. خریدهایی که به استثنای دو ایرانجوانی، نه جوان بودند، نه گمنام، نه لیگ یکی و نه ارزان.

استقلال صنعتی؛ مدرسه پیرمردها!

موزه فولاد در باشگاه رقیب!

فولاد باشگاهی که از ۱۶ سال قبل به سطح اول فوتبال راه یافت و تمام افتخارات خود را از زمان شروع لیگ برتر تجربه کرد. حالا ویسی که خودش از بازیکنان سابق فولاد بوده، موزه مشاهیر و افتخارات فولاد را در باشگاه همشهری راه اندازی کرده است!

سهراب بختیاری زاده که در لیگ های سوم و هشتم کاپیتان فولاد بود. حسین کعبی که تا پیش از لیگ ششم نماینده همیشگی فولاد در تیم ملی بود. ایمان مبعلی، ستاره درخشان باشگاه قرمزپوش اهوازی تا پیش از سقوط این تیم به لیگ پایین تر. عادل کلاه کج که تا لیگ ششم در فولاد بود و کریم شاهوردی، مدافع میانی این تیم در هفت دوره متوالی لیگ برتر.

البته تمام اعضای این موزه را بازیکنان مسن تشکیل نداده اند. میثم کریمی، هافبک جوان فصل گذشته فولاد هم که به او فرصت بازی کردن نرسید، به صورت قرضی لباس آبی را بر تن کرد. درست مثل علی آهکی، دروازه بان بیست و یکساله تیم امید فولاد.

تیمی که ویسی در باشگاه استقلال خوزستان تشکیل داده، روایت کننده تاریخ دودهه ای رقیب همشهری، یعنی فولاد تیمی که هیچ وقت مورد توجه آبی های اهواز قرار نگرفت. آبی هایی که با میلاد میداوودی و هادی خنیفر، دو نماینده در تیم عبدالله دارند.


ویسی واقعا عبرت گرفته؟

با توجه به فهرست خریدهای ویسی و داشته های استقلال خوزستان، می توان حدس زد این تیم با این ترکیب غالب وارد لیگ خواهد شد:

فابیو کاروالیو (34 ساله)، حسین کعبی (حداقل 29 ساله)، سهراب بختیاری زاده (39 ساله)، کریم شاهوردی (30 ساله)، منصور نعامی (29 ساله)، میثم کریمی (23 ساله)، عادل کلاه کج (28 ساله)، ایمان مبعلی (31 ساله)، میلاد میداوودی (28 ساله)، مهدی خیری (30 ساله)، هادی خنیفر (27 ساله)

ترکیب اصلی استقلال خوزستان به این ترتیب میانگین سنی 29.8 سال را خواهد داشت. پیرتر از پیکان و همه تیم های لیگ گذشته و احتمالا همه تیم هایی که لیگ برتر را تاکنون به خود دیده است. تیم پیر و احتمالا گرانقیمت ویسی، نشانه بدی برای همه آنهایی است که ویسی را یک «قهرمان با دل و جرأت» در این فوتبال می دانستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج