اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۷۵۸۶۴
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

مشخصات موشک بالستیکی که آمریکا آزمایش کرد

مقام‌های آمریکا که آزمایش موشک قاره‌پیمای کره شمالی را به شدت محکوم کرده‌اند امروز ۱۱ مرداد خودشان دست به آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما از ایالت کالیفرنیا زده‌اند.

خبرآنلاین: مقام‌های آمریکا که آزمایش موشک قاره‌پیمای کره شمالی را به شدت محکوم کرده‌اند امروز ۱۱ مرداد خودشان دست به آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما از ایالت کالیفرنیا زده‌اند.


مشخصات موشک بالستیکی که آمریکا آزمایش کرد
به گفته مقام‌های آمریکایی پرتاب موشک « مینوتمن 3» ساعت 2 بامداد از پایگاه نیروی هوایی «وندنبرگ» در شهر «لامپوک»، ایالت کالیفرنیا صورت گرفت. نیروی هوایی ارتش آمریکا در طول تاریخ اقدام به آزمایش 299 فروند موشک بالستیک « مینوتمن 3» کرده است. وزارت دفاع اعلام کرده این موشک به هدف در نظر گرفته شده در نزدیکی جزایر مارشال برخورد کرده است.

موشک 20 متری و 38 تنی مینوتمن3 که از سوخت جامد استفاده می‌کند، بردی بیش از ده‌هزار کیلومتر دارد و می‌تواند به سرعت 24هزار کیلومتر در ساعت یا 23 ماخ (23 برابر سرعت صوت در هوا) برسد. امروزه ایالات متحده ۴۵۰ موشک قاره‌پیما در اختیار دارد که آنها را در سه پایگاه نیروی هوایی نگهداری می‌کند و همه آنها از نوع LGM-30G Minuteman-III هستند.


مشخصات موشک بالستیکی که آمریکا آزمایش کرد

پروژه مینوتمن که یکی از بزرگترین قرارداد های شرکت پیمانکار یعنی بویینگ است در سال ۱۹۵۸ آغاز شد. سپس ۸ سال بعد یعنی در سال ۱۹۶۶ طراحی موشک مینوتمن ۳ به عنوان ارتقای نسل های گذشته شروع شد. اولین شلیک این موشک مربوط به سال ۱۹۶۸ است که با دقت و برد بیشتر همراه بود و اولین استفاده عملیاتی آن در سال ۱۹۷۰ آغاز شد. در نهایت در سال ۱۹۷۵ تعداد این موشک به همراه برادران خود به تعداد شگفت انگیز بیش از ۱۰۰۰ فروند رسید. با گذشت سال ها روند تولید ادامه داشت و تعداد این موشک به ۵۵۰ فروند رسید تا زمانی که در سال ۱۹۸۶ پروژه موشک LGM-۱۱۸ Peacemaker آغاز شد.

در سال ۱۹۹۳، ۵۲۹ فروند از این موشک باقی مانده بود که ۴۵ فروند از این تعداد نیز غیر عملیاتی گزارش شده بودند. در سال ۲۰۰۷ نیروی هوایی آمریکا این تعداد را به ۴۵۰ کاهش داد و حدود ۵۰-۷۵ فروند را نیز در ذخیره نگه داشت. این ۴۵۰ فروند مینوتمن ۳ تا سال ۲۰۳۰ در خدمت هستند.
موشک مینوتمن ۳ همزمان توان حمل سه سر جنگی به صورت جداگانه را داراست. این موشک به طور معمول از سامانه های بازگشتی Mark ۱۲ RV که مجهز به سرجنگی W۶۲ هستند استفاده میکند. اما طبق برخی گزارشات این موشک به سامانه های Mark ۲۱ RV با قدرت ۳۰۰-۴۷۵ کیلوتن مجهز شده است.

سیستم هدایت اینرسیایی اصلی موشک خطایی در حدود ۲۰۰ CEP متر دارد اما بروزرسانی ها این خطا را تا ۱۲۰ CEP متر کاهش داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام2244

      این امریکا و ترامپ خودش احمق هستند.به دیکزان میکند موشک علمی نفرستید. ولی خودشون موشک هسته ی ازمایش میکنن. واقعا دنیا دنیای قلدری هست.ادم حرص میخوره .کاش ما هم خیلی قوی باشیم تا جرات نکنن نظراتشون را بر ما دیکته بکنن. سپا و ارتش باید به ازمایش های موشکی خود با قدرت ادامه بدن.این ها همیشه دنبال بهانه خواهند بود چه ازمایش بکنیم چه نکنیم. حتی به نفس کشیدنمان نیر ایراد خواهند گرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج