۵۷۶۴۵۴
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

تحلیف رئیس جمهور باید آبرومندانه برگزار شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مدیران باید توجه داشته باشند که در برخی از مسئولیت‌ها باید نباید نگاه سیاسی داشت بلکه باید فراجناحی عمل کرد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مدیران باید توجه داشته باشند که در برخی از مسئولیت‌ها باید نباید نگاه سیاسی داشت بلکه باید فراجناحی عمل کرد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با اشاره به تنفیذ حکم رئیس جمهور از سوی مقام مظعم رهبری اظهار کرد: رهبر انقلاب بر اساس احترام به آراء مردم حکم ریاست جمهوری را تنفیذ کردند و در متن و سخنرانی مهم ایشان مسائل بسیار مهمی مطرح شده است که باید به آن توجه و عمل شود.

وی افزود: انتظارات و توصیه‌هایی که رهبر فرزانه انقلاب داشتند علاوه بر رئیس جمهور، متوجه همه مسئولان، دست‌اندرکاران و کسانی است که با قوه مجریه همکاری می‌کنند، وقتی رئیس جمهور سوگند یاد می‌کند در واقع به نمایندگی از وزرا، مدیران کل، استانداران و فرمانداران، متعهد می‌شود به متن سوگند وفادار بماند لذا انتظار داریم در استقرار عدالت کوشا باشند.

امام جمعه قزوین یادآورشد: اگر عدالت در جامعه برقرار شود دیگر شاهد بیکاری و گرسنگی عده‌ای و شکم سیری برخی افراد خاص نخواهیم بود که در این میان از رئیس جمهور توقع داریم در اجرای احکام اسلامی و تقویت وحدت و عزت ملی هم بکوشند.

وی اضافه کرد: کسی که رئیس جمهور می‌شود، رئیس جمهور همه آحاد ملت است و ضمن توجه به تقویت وحدت و انسجام ملی، نباید در عزل و نصب‌ها نگاه حزبی و جناحی داشته باشد؛ برخی جایگاه‌ها از جمله ائمه جمعه، استانداران، وزرا و روسای دانشگاه‌ها نباید با رویکرد سیاسی کار کنند بلکه باید فراجناحی باشند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر توصیه‌های رهبری است و باید رئیس جمهور و کابینه انتخابی برای تحقق این امر مهم برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به برجام خاطرنشان کرد: امروز با آشکار شدن چهره واقعی آمریکا همه کسانی که با تعصب از برجام دفاع می‌کردند هم متوجه شده‌اند که آمریکا دروغ گفته و به هیچ تعهدی پایبند نیست و برجام نیز هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است و باید روی پای خود بایستیم و کاری کنیم تا به بیگانگان محتاج نباشیم.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: رئیس جمهور باید از محرومان و مستضعفان و فقرا دفاع کند نه این که حامی رانت خواران، زمین خواران، حقوق بگیران نجومی و رفاه طلبان باشد، همچنین دولت‌مردان باید ضمن حمایت از تولید داخل به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار باشند و نگذارند کالاهایی که توان تولید آن را داریم از خارج وارد شود.

وی تصریح کرد: توجه به توانمندیها و منابع خدادادی مانند معادن، منابع طبیعی، نیروی انسانی اگر درست استفاده شود می‌تواند نیازهای داخلی را برطرف کرده و به اشتغال و اقتصاد کمک کند.

آیت الله عابدینی با اشاره به رهنمود رهبری در تعامل با جهان یادآورشد: هر چه خشم داریم از آمریکا، اسرائیل و امثال آن است اما ما با دنیا دعوا نداریم و باید ارتباط گسترده با دنیا برقرار کنیم، به گفته رهبری هزینه ایستادگی در برابر استکبار جهانی کمتر از مقابله با آنهاست و ما باید روحیه مقاومت را در مردم و مسئولان تقویت کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ، مسئولیت را «امانت» معرفی کرده و بر «کسب رضای الهی و ذخیره‌ای برای هنگامه‌ لقاء پروردگار» تأکید کرده‌اند که این دو نیز جزو نکات مهمی است که توجه به آن‌ها از سوی مسئولان ضروری است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تأکید کرد: مراسم تحلیف ریاست جمهوری که فردا شنبه با حضور نمایندگان برجسته کشورهای جهان در تهران برگزار خواهد شد موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی می‌شود و امیدواریم با این اقتدار شاهد تحول اساسی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سیاست رضوی گفت: امام رضا(ع) مذاکرات ذلت پذیرانه نداشت و مأمون تلاش می‌کرد تا به پیروان امام رضا(ع) بگوید که ایشان کسی نیست و به همین خاطر ایشان را مجبور به هجرت کرد.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: هجرت امام رضا (ع) و اقداماتی که ایشان انجام دادند، تحکیم پایه‌های ولایت و امامت دینی در برابر ولایت شیطانی، نمایش قدرت، عظمت و وحدت امت اسلام با اقامه نماز باشکوه عید فطر و نشان دادن جلوه‌های دیگری از «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» در ادبیات مناظره و گفتگو را در پی داشت.

وی با اشاره به این که داعش در سوریه و عراق پیاده نظام امریکا بود، افزود: داعشی‌ها از طرف امریکا مأمور به کشتار مردم بودند اما اهداف آن‌ها شکست خورد و امروز نوبت خود امریکایی‌ها است که از بلاد مسلمین عقب نشینی کنند و جز این راه دیگری برای آن‌ها باقی نمانده است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: نقض آشکار برجام از سوی امریکایی‌ها بی حرمتی است، نباید بی حرمتی به دستگاه دیپلماسی، دولت و ملت ایران بدون پاسخ بماند و مسئولان در این خصوص باید اقدام جدی انجام دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه برگزار نشد..یعنی چی نمیفهمم..واضح بگید خو

    • محمد سلطان

      معلوم نیست این کشورها رو از کجاپیدا کردند! پونز نقشه رو هم برداری زیر پونز نیستند! اینها همان کشورهایی هستند که ما به اونها کمک میکنیم در حالیکه کشور خودمان پر از بیکار و بی پول هست! برای رییس جمهوری که محتوا را کسی دیگر تعیین میکند چه تنفیذی؟

    • بدون نام

      مگر کسی گفته با بی آبرویی برگزار بشه؟

    • بدون نام

      ما حرف خوب میزنم‌اما عمل زیر صفر است

    • Amir

      با کدام هزینه

    • بدون نام

      خودشماعدالت داری.که حرف ازعدالت میزنی.شماازبرجام چی میدونی.داداش.واینکه بروازمسئولین استان بپرس.شرایط کارخانه چقدربهترشد.ولی بازکم هست.وجوان بیکارزیاد.وبایدجوانان عزیزدنبال کارهای فنی ودانشتن مهارت فنی باشند.نه فقط مدرک خالی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج