۵۷۷۲۰۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

تحليف رئيس‌ جمهور، کانون ديپلماسي جهان

بهرام قاسمي . سخنگوي وزارت خارجه در روزنامه شرق نوشت: برگزاري مراسم شکوهمند و عزت‌آفرين تحليف رياست‌جمهوري اسلامي ايران در روز شنبه ١٤ مرداد ١٣٩٦، نقطه اوج روندي است که با برگزاري انتخاباتي شکوهمند و غرورآفرين در ٢٩ ارديبهشت آغاز شد.

بهرام قاسمي . سخنگوي وزارت خارجه در روزنامه شرق نوشت: برگزاري مراسم شکوهمند و عزت‌آفرين تحليف رياست‌جمهوري اسلامي ايران در روز شنبه ١٤ مرداد ١٣٩٦، نقطه اوج روندي است که با برگزاري انتخاباتي شکوهمند و غرورآفرين در ٢٩ ارديبهشت آغاز شد.
انتخابات رياست‌جمهوري اسلامي در کشورمان، فرايندي بي‌بديل يا حداقل کم‌نظير در جهان در سه گام و با سه پيام متفاوت است: گام نخست انتخاب رئيس‌جمهور با رأي مستقيم ملت که اين همان تبلور و تجلي مردم‌سالاري است. گام دوم تأييد انتخاب ِمردم و تنفيذ منتخب ملت از سوي رهبري اسلامي که اين همان تجلي و تبلورِ اسلاميت نظام است و گام سوم سوگند رئيس‌جمهور در پيشگاه نمايندگان ملت و با حضور نمايندگان قاطبه دولت‌ها، افکار عمومي مردم و نهادهاي بين‌المللي است که به منزله تأييد و پذيرش جهاني نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
اگر فرداي انتخابات رياست‌جمهوري، پاياني بود بر رقابت‌هاي جدي و سخت ميان رقباي انتخاباتي و آغاز تعامل و همکاري ميان همه گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي؛ اما مراسم تحليف رئيس‌جمهور که با حضور نمايندگان کشورها، دولت‌ها، پارلمان‌ها و سازمان‌هاي مختلف جنبه و بعدي جهاني و بين‌المللي مي‌يابد؛ به مفهوم تثبيت و تحکيم روند تعامل سازنده با دنيا و تأييدي دوباره بر رويکرد ايران‌دوستي و ايران‌پذيري به جاي ايران‌هراسي و ايران‌ستيزي از سوي جامعه جهاني است.

حال با حضور هيئت‌هاي بلندپايه سياسي، ديپلماتيک و پارلماني ١٠٥ کشور جهان به همراه نمايندگان عالي‌رتبه بيش از ١٠ سازمان منطقه‌اي و بين‌المللي در مراسم تحليف رئيس‌جمهور که به منزله حضور نمايندگان حدود دوسوم اعضاي جامعه بين‌المللي است؛ تهران به پايتخت ديپلماتيک جهان و کانون توجه جهانيان تبديل شده است. حضور گسترده و چشم‌نواز بيش از ١١٠ هيئت از چهار گوشه جهان در مراسم و آيين تحليف رئيس‌جمهور، توأمان دربردارنده چند پيام مهم براي مردم ايران و جهان است:
١. دنيا به انتخابات رياست‌جمهوري و رئيس‌جمهور منتخب ملت، به ديده تکريم و تعظيم و احترام نگريسته و آن را مورد تحسين و حمايت قرار مي‌دهد.
٢. روند مردم‌سالاري ديني در ايران، روندي تثبيت‌شده و جاافتاده و مورد پذيرش و اقبال افکار عمومي جهانيان و قاطبه کشورها و دولت‌هاي دنياست.
٣. حضور ٤٤ميليوني مردم پاي صندوق‌ها و رأي ٢٤ميليوني به رئيس‌جمهور منتخب به منزله پذيرش و اقبال عمومي ملت ايران به راه و روش اعتدالي و اصلاح‌طلبانه است که رئيس‌جمهور منتخب در چهار سال گذشته در پيش گرفته و اين انديشه و اين راه مورد اقبال و پذيرش جامعه جهاني نيز قرار دارد.

٤. حضور وسيع و چشمگير هيئت‌هاي عالي‌رتبه سياسي، ديپلماتيک و پارلماني در مراسم تحليف رئيس‌جمهور، مؤيد شکست انگاره باطل ايران‌ستيزي و ايران‌هراسي است که دشمنان کينه‌توز نظام اسلامي از جمله رژيم صهيونيستي و برخي رقباي منطقه‌اي درصدد القاي آن هستند.

٥. حضور اين تعداد هيئت بلندپايه از کشورهاي مختلف و سازمان‌هاي بين‌المللي، از يک سو نشانگر موفقيت‌آميزبودن سياست خارجي فعال، سازنده و تعاملي دولت يازدهم در چهار سال گذشته و از سوي ديگر تأييد و تأکيدي است بر ادامه اين سياست‌ها از سوي جامعه جهاني.
٦. ميوه و ثمره برجام و ديگر موفقيت‌هاي سياست خارجي کشور را مي‌توان در چنين برهه‌هاي حساس و نقاط عطف تعيين‌کننده‌اي چيد و درو کرد، آنجا که با وجود فشارهاي ديوانه‌وار سران رژيم صهيونيستي و ترفندهاي گوناگون رقباي منطقه‌اي و اقدامات بي‌منطق و تحريم‌ها و تحديدهاي از سر استيصال دولتمردان آمريکايي، بازهم شاهد حضور پرشور و پرشعور بيش از ١١٠ هيئت عالي‌رتبه در مراسم تحليف رئيس‌جمهور منتخب هستيم تا با صداي بلند به ايران‌هراسي و ايران‌ستيزي دشمنان ايران يک «نه» بزرگ بگويند.
٧. پيام ايران صلح، دوستي، امنيت، توسعه و رفاه براي همه ملل جهان بوده و خواهد بود و ايران به تمامي آناني که خواهان حسن نيت و دوستي با ايران هستند، پاسخي مناسب و دوستانه خواهد داد. مراسم تحليف رئيس‌جمهور، اين پيام را به‌طور مستقيم و بي‌واسطه به نمايندگان و فرستادگان دوسوم جامعه بين‌المللي و به‌طور غيرمستقيم و از طريق ١٣٠ رسانه بين‌المللي حاضر در مراسم، به مردم جهان منتقل مي‌كند.

٨. مراسم تنفيذ و آيين تحليف رئيس‌جمهور و جلب توجه گسترده جهانيان به اين مراسم، نشانگر قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران است. برگزاري موفقيت‌آميز انتخابات رياست‌جمهوري، حضور گسترده و تعيين‌کننده مردم در اين انتخابات، انتخاب رئيس‌جمهور منتخب با آراي قاطع، پذيرش رأي مردم از سوي همه جناح‌ها و جريانات سياسي، تنفيذ حکم رئيس‌جمهور از سوي رهبري معظم نظام، حمايت قاطع و پشتيباني همه قوا، دستگاه‌ها و نهادهاي حاکميتي از جمله نيروهاي مسلح از رئيس‌جمهور منتخب و نهايتا برگزاري مراسم تحليف رئيس‌جمهور در پيشگاه نمايندگان مردم در خانه ملت، جملگي نمايانگر قدرت نرم جمهوري اسلامي و تأثير شگرف آن بر افکار عمومي مردم دنياست. قدرت نرمي که جهانيان را به تکريم و تحسين واداشته و بايد به پاسداشت و ارتقاي ظرفيت عظيم قدرت نرم در کنار قدرت سخت و کوبنده نظام و کشور اسلامي‌مان همت گماشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشور های بدبخت بیچاره تو تحلیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج