۵۷۹۵۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

امضای یک تفاهم نامه به نفع روستایی ها

سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌ جمهوری تفاهم‌نامه امضا کردند.

خبرگزاری ایسنا: سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌ جمهوری تفاهم‌نامه امضا کردند.

به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی کشور، زهرا احمدی‌پور- رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در این مراسم گفت: یکی از اولین مواردی که در بدو ورود به سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری پیگیری کردم، این بود که ظرفیت‌های روستاها را شناسایی کنیم و برای آن‌ها برنامه‌ریزی انجام دهیم، زیرا اگر در بحث توسعه، روستاها را نادیده بگیریم توسعه پایدار ایجاد نخواهد شد.

او با اشاره به ایجاد دبیرخانه‌ای در سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری که قرار شد از ابتدای سال ۹۶ در آن، بحث طرح ضربتی تولید و اشتغال در روستا پیگیری شود، ادامه داد: با توجه به برنامه ششم توسعه، ۷۸ روستا انتخاب شدند و کل اعتبارات این حوزه به آن روستاها اختصاص داده شد تا در آن‌ها اشتغال ایجاد شود.

معاون رییس‌جمهور بیان کرد: البته سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به مرحله‌ای نرسیده است که روستا به گفتمان مسلط این سازمان تبدیل شود. این تفاهم‌نامه می‌تواند کمک کند که چنین گفتمانی شکل بگیرد و رویکرد سازمان در قبال روستا در سال‌های آینده نیز بر همین اساس باشد. علاوه بر بحث معیشت مردم، روستا برای گردشگری جاذبه‌های زیادی دارد و نوع گردشگری دنیا به این سمت رفته که بازگشت به روستا بازگشت به اصالت‌ها و هویت‌هاست. گردشگران، بویژه گردشگران اروپایی اکنون به‌دنبال این هویت و اصالت هستند و تنوعی که در روستا وجود دارد می‌تواند جذابیت‌های بسیار زیادی برای گردشگران خارجی داشته باشد.

در ادامه این نشست، سیدابوالفضل رضوی - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌ جمهوری - نیز گفت: بسیاری از دستگاه‌ها روی کاغذ بحث روستا را دنبال می‌کنند، اما سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اولین دستگاهی است که به‌صورت عملی برنامه‌هایی برای روستاها دارد. ما با امضای این تفاهم‌نامه و پیشبرد همکاری مشترک می‌توانیم به نتایج خوبی در بحث روستاها برسیم.

او افزود: سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در دوره مدیریت فعلی توجه به روستاها را در دستور کار قرار داد. اگر این سازمان و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌ جمهوری با هم همکاری داشته باشند، می‌توان ۵۰۰هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد کرد. اشتغالی که در حوزه صنایع‌ دستی و گردشگری در روستاها ایجاد می‌شود، زود بازده‌تر و بهتر از اشتغال در سایر حوزه‌هاست.

این تفاهم‌نامه با حضور احمدی‌پور- معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری -، سیدابوالفضل رضوی - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌ جمهوری -، بهمن نامورمطلق - معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی -، ناصر زرگر - معاون امور فرهنگی و سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌ جمهوری -، محمدحسن طالبیان - معاون میراث‌فرهنگی -، سعید شیرکوند - معاون سرمایه‌گذاری و توسعه سازمان میراث‌ فرهنگی، فریدون میرزالو - مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی -، محمدعلی فیاضی - مدیرکل دفتر توافق‌های ملی گردشگری - به امضا رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج