۵۷۹۶۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

از آرزوهای بزرگ شیاطین سرخ تا کلاغ های نگران

دیباچه ای بر فصل ۱۸ - ۲۰۱۷ لیگ جزیره (۱)

در آستانه آغاز فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان قرار داریم. وبسایت guardian هر یک از ۲۰ تیم حاضر در این مسابقات را مورد بررسی قرار داده و رتبه آن ها را پیش بینی کرده است.

وبسایت نود: در آستانه آغاز فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان قرار داریم. وبسایت guardian هر یک از ۲۰ تیم حاضر در این مسابقات را مورد بررسی قرار داده و رتبه آن ها را پیش بینی کرده است. در هر بخش، چهار تیم لیگ برتر را بررسی کرده و خلاصه ای از نکات کارشناس های تحریریه guardian را تقدیم حضورتان می کنیم. در بخش اول، به سراغ تیم های ساوتهمپتون، نیوکاسل یونایتد، استوک سیتی و منچستر یونایتد می رویم.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (1)

ساوتهمپتون

قدیس ها در فصل گذشته به رتبه هشتم بسنده کرده ولی پیش بینی نویسندگان guardian، کسب رتبه نهم برای ساوتهمپتون در فصل آینده است. همچنین احتمال قهرمانی این تیم، ۲۵۰ به ۱ پیش بینی شد. هواداران ساوتهمپتون در تابستان امسال فقط با خبرهای متعدد درباره فیرخیل فان دایک مواجه بودند. فان دایک مدافع و کاپیتان قدیس ها طی یک بیانیه رسمی درخواست جدایی داده و با انصراف لیورپول، همچنان چند تیم دیگر از جمله چلسی به دنبال او هستند. فان دایک در هیچ یک از تمرینات یا بازی های تدارکاتی پیش فصل برای ساوتهمپتون به میدان نرفت. قدیس ها در فصل جدید با مائوریسیو پیگرینو مربی آرژانتینی و سابق آلاوز کار می کنند. وی در فصل گذشته توانست آلاوز را به فینال کوپا دل ری و مقام نهمی لالیگا برساند. مدیران باشگاه ساوتهمپتون ترجیح دادند تا پس از رتبه هشتمی لیگ و حضور در فینال جام اتحادیه در فصل گذشته، دیگر با کلود پول فرانسوی همکاری نکنند. پیگرینو از آن دسته مربیانی است که علاقه زیادی به جوان گرایی دارد. جیمز وارد پراوز، جک استیفنز و نیتان ردموند از بهترین های ساوتهمپتون در این روزها هستند.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (1)

البته هواداران ساوتهپتون چندان از عملکرد باشگاه در بازار تابستانی امسال راضی نبوده و انتظارات بیشتری دارند. تنها خرید عمده ساوتهمپتون تاکنون، یان بدنارِک ۲۱ لهستانی از تیم لخ پوزنان در ازای ۵ میلیون پوند و ماریو لمینا گابونی از یوونتوس در ازای ۱۸ میلیون پوند است. مایا یوشیدا ژاپنی نیز پس از انتقادات فراوان هواداران در دو فصل گذشته، به تدریج ارزش های خود را نشان داده و اکنون یکی از بهترین مهره های تدافعی قدیس ها محسوب می شود هر چند که بسیاری از کارشناس ها معتقدند که ساوتهمپتون به یک مدافع درجه یک برای جانشینی فان دایک نیاز دارد. ساوتهپتون در فصل گذشته فقط ۴۱ گل به ثمر رساند و اغلب گلزن های این تیم نیز هافبک بودند. مائوریسیو پیگرینو در اغلب بازی های پیش فصل از سیستم ۱-۳-۲-۴ استفاده کرد ولی در برخی از دقایق، به خط حمله دو نفره روی می آورد. به رغم تمدید قرارداد ۵ ساله فریزر فارستر دروازه بان ساوتهمپون، چند نمایش متزلزل از او در بازی های پیش فصل، موجب نگرانی هواداران گردید. کارشناس ها منتظر شکوفایی چند جوان محصول آکادمی قدرت مند باشگاه ساوتهمپتون در فصل جدید هستند زیرا این باشگاه ید طولایی در پرورش استعدادهای ناب دارد. ساوتهمپتون از جمله تیم های کوچکی بوده که کارشناس ها، انتظارات زیادی از این تیم داشته و خواستار ارائه فوتبال هجومی و جذاب از پیگرینو هستند. حال باید دید که آیا مائوریسیو پیگرینیو نیز همچون کلود پول، توسط تماشاگرهای ورزشگاه سن مربی، هو خواهد شد یا خیر؟

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (1)


نیوکاسل یونایتد

کلاغ ها در فصل گذشته تحت هدایت رافائل بنیتز با کسب عنوان قهرمانی در چمپیونشیپ، دوباره به لیگ برتر بازگشتند. تحریریه guardian رتبه سیزدهمی را برای نیوکاسل در فصل جدید لیگ برتر، پیش بینی کرده است. همچنین احتمال قهرمانی این تیم در لیگ برتر، ۵۰۰ به ۱ می باشد. هواداران پُر شور نیوکاسل علاقه زیادی به رافائل بنیتز دارند زیرا او همان تیم بحران زده را دو فصل پیش تحویل گرفت و به رغم سقوط به دسته پایین، روی نیمکت نیوکاسل نشست و اتحاد را در این تیم برقرار ساخت. بنیتز و هواداران نیوکاسل از عملکرد مایک اشلی مالک باشگاه در بازار تابستانی خشنود نیستند. شایعاتی به گوش می رسد که احتمالاً رافا بنیتز در اعتراض به این وضعیت، از نیوکاسل جدا شده و سناریوی مقطع دوم حضور کوین کیگان روی نیمکت کلاغ ها تکرار گردد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (1)

نیوکاسل در خرید تامی آبراهام و ویلی کابایرو ناکام بوده و بسیاری از انتقادات به سوی تیم مسئول نقل و انتقالات باشگاه معطوف شده است. اشلی و دستیارهای او منتظر کاهش قیمت بازیکن ها در اواخر ماه آگوست برای خرید یک مهاجم هستند. بنیتز تاکنون حدود ۳۰ میلیون پوند را برای خرید فلورین لژیون مدافع فرانسوی ایبار، خاویر مانکیو مدافع کناری سابق لیورپول و ساندرلند، جیکوب مرفی وینگر (بال کناری) تیم نوریچ، کریستین آتسو وینگر چلسی و میکل مرینو مدافع اسپانیایی تیم دورتموند خرج کرده است. کلاغ ها چند بازیکن ارزشمند همچون جونجو شلوی، دووایت گیل، مت ریچی، کیران کلارک و ایزاک هایدن را نیز در اختیار دارند. ترکیب نیوکاسل برای اجرای فوتبال متکی بر ضد حملات بسیار مناسب است. هواداران نیوکاسل منتظر هزینه ۷۰ میلیون پوندی باشگاه بودند اما با وضعیت کنونی، بسیار سرخورده به نظر می رسند. اگر چه نیوکاسل تقریباً با همین ترکیب به قهرمانی چمپیونشیپ رسید اما شرایط بازی در لیگ برتر بسیار متفاوت بوده و هواداران به شدت نگران هستند. تنها دلخوشی کلاغ ها، حضور رافا بنیتز روی نیمکت بوده و همین محبوبیت مفرط بینتز روی سکوهای ورزشگاه سن جیمزز پارک، موجب حسادت مایک اشلی مالک باشگاه و ایجاد روابط سرد بین این دو چهره شده است.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (1)


استوک سیتی

کوزه گرها در فصل گذشته لیگ برتر به رتبه سیزدهم دست یافتند اما فروش چند بازیکن کلیدی باعث شده تا کارشناس های تحریریه guardian، رتبه شانزدهمی را در فصل جدید برای استوک سیتی پیش بینی کنند. شانس قهرمانی استوک سیتی نیز ۷۵۰ به ۱ است. استوک برای دهمین فصل متوالی در لیگ برتر به میدان می رود. این تیم طی چند سال اخیر به یک تیم چغر و بد بدن مشهور شده و القابی همچون تیم راگبی یا فوتبال با توپ های بلند را به خود اختصاص داده است. استوک در فصل گذشته تحت هدایت مارک هیوز، پس از سه فصل پیاپی از جمع ۱۰ تیم حاضر در نیمه بالایی جدول، نزول کرد و فقط ۴۴ امتیاز را به دست آورد. شاگردان هیوز مقابل هیچ کدام از تیم های نیمه بالای جدول به جز ساوتهمپتون پیروز نشدند.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (1)

همین افت فاحش استوک و عدم بلندپروازی مدیران باشگاه باعث شده تا بازیکن های بزرگی همچون ژردان شکیری، مارکو آرناتوویچ و بویان کرکیچ انگیزه خود را برای بازی در این تیم از دست بدهند. آرناتوویچ به همین بهانه، از استوک سیتی جدا و به وستهم یونایتد پیوست. گلان ولان و جاناتان والترز دو ملی پوش ایرلندی و با تجربه استوک جزو چهره های محبوب هواداران بودند اما در تابستان جاری به ترتیب راهی استون ویلا و برنلی شدند. پیتر کرواچ ۳۶ ساله در فصل گذشته با ۷ گل، بهترین گلزن استوک لقب گرفت. سایدو براهینو خرید ۱۲ میلیون پوندی استوک در ژانویه گذشته نیز هنوز در این تیم جا نیفتاده و انتقادات زیادی را بر انگیخته است. بازگشت برونو مارتینز ایندی و حضور قرضی کورت زوما از چلسی، موجب تقویت خط دفاعی کوزه گرها خواهد شد. اریک ماکسیم شوپو موتینگ وینگر کامرونی شالکه نیز به جمع یاران استوک اضافه گردید. هیوز پس از فروش سه هافبک قدیمی، چاره ای جز خرید درن فلچر با تجربه برای تقویت خط هافبک تیمش نداشت. هنوز هم این خریدها موجب رضایت هواداران استوک را فراهم نیاورده و آن ها همچنان انتظارات بیشتری از تیم خود دارند.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (1)


منچستر یونایتد

شیاطین سرخ در فصل گذشته لیگ برتر به مکانی بهتر از ششمی دست پیدا نکردند اما قهرمانی در لیگ اروپا باعث شد که شاگردهای ژوزه مورینیو هدیه ای به بزرگی لیگ قهرمانان را به دست بیاورند. کارشناس ها تحریریه guardian رتبه سوم را برای منچستر یونایتد در فصل جدید لیگ برتر پیش بینی کرده و شانس قهرمانی این تیم را ۱۰ به ۳ می دانند. هواداران منچستر یونایتد با سابقه ۲۰ قهرمانی لیگ، به چیزی کمتر از فتح جام تاج دار در فصل آینده راضی نیستند اما نمایش یاران مورینیو در مسابقه سوپر جام اروپا مقابل رئال مادرید نشان داد که هنوز این تیم فاصله زیادی با روزهای اوج خود دارد. یونایتد طی یک سال اخیر دو ستاره گران قیمت یعنی پل پوگبا و روملو لوکاکو را به ترتیب با ۸۹ و ۷۵ میلیون پوند به خدمت گرفته است. ویکتور لیندلوف مدافع ملی پوش سوئدی نیز با ۳۱ میلیون پوند به اولدترافورد پیوست اما بازی های ضعیف او در پیش فصل، موجب تولید جوک های فراوان از سوی لیورپولی ها در فضای مجازی شد. خرید نمانیا ماتیچ با ۴۰ میلیون پوند باعث گردید تا خیال مورینیو بابت خط هافبک تیمش کاملاً راحت شود. گلیزرها پس از حضور مورینیو روی نیمکت یونایتد، حدود ۲۹۵ میلیون پوند را برای خرید بازیکن، هزینه کرده و در صورت خرید ایوان پریشیچ یا یک مهاجم دیگر، این عدد به ۳۵۰ میلیون پوند خواهد رسید. مورینیو ناکامی تیمش در فصل گذشته لیگ برتر را با دو قهرمانی دیگر یعنی جام اتحادیه و لیگ اروپا تا حدودی جبران کرد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (1)

به عقیده کارشناس ها، هنوز تیم مورینیو کامل نیست اما از پتانسیل بالایی برخوردار می باشد. سه پاشنه آشیل اساسی یونایتد در دفاع چپ، بازیساز (یار شماره ۱۰) و فقدان یک مهاجم کناری تمام عیار است. با خرید پریشیچ، بخشی از این مشکلات قابل حل خواهد بود. آندر هررا در سیستم ۱-۳-۲-۴ هیج جایی ندارد اما در سیستم ۳-۳-۴، فضا برای حضور این بازیکن اسپانیایی باز شده و چه بسا هنریک مخیتاریان کنار برود. پریشیچ احتمالاً به همراه رشفورد به عنوان دو مهاجم کناری و لوکاکو به عنوان مهاجم مرکزی ایفای نقش خواهند کرد. خط دفاعی سه نفره نیز یکی از گزینه های مورینیو در پیش فصل بود. از فیل جونز، دیلی بلیند یا متئو دارمیان به عنوان گزینه های مورینیو برای دفاع چپ نام برده می شود. منچستر یونایتد برای تقویت خود باید از درآمد ۷۵۰ میلیون پوندی حاصل از کمپانی آدیداس، استفاده کند. یکی از آرزوهای نه چندان محال هواداران یونایتد، استخدام یک ابرستاره همچون دله الی است. چه بسا با پیشنهاد ۱۲۰ میلیون پوندی، دنیل لوی و مائوریسیو پوچتینو چاره ای برای فروش ستاره ۲۱ ساله تاتنهام به اولدترافورد نداشته باشند. هواداران منچستر یونایتد از سال ۲۰۱۳ و پس از جدایی سر الکس فرگوسن، همچنان در حسرت قهرمانی لیگ برتر به سر می برند. آن ها برای اولین بار پس از ۱۳ سال، دیگر وین رونی را هم در تیم خود ندارند. آیا سومین وارث صندلی فرگوسن، طلسم این ناکامی ها را خواهد شکست؟

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج