۵۷۹۸۲۰
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

رهبر کره شمالی ماشه جنگ را می کشد؟

مقامات آمریکا و کره شمالی سطح تنش لفظی بین دو کشور را بالا برده اند.

عصر ایران: مقامات آمریکا و کره شمالی سطح تنش لفظی بین دو کشور را بالا برده اند.

همزمان با تهدیدهای متقابل مقامات دو کشور علیه یکدیگر، نگرانی از احتمال یک درگیری احتمالی نظامی که ممکن است به یک جنگ هسته ای ویرانگر تبدیل شود، بالا رفته است.

پس از تهدید روز سه شنبه ترامپ مبنی بر روبرو شدن کره شمالی با "آتش و خشمی" که جهان نظیر آن را تا کنون ندیده، دولت پیونگ یانگ در بیانیه ای، ترامپ را بی منطق خوانده و تاکید کرده آمریکا تنها زبان "زور عریان" را می فهمد.

این همان تعبیری است که مقامات آمریکایی نیز دیروز در توجیه تهدید اخیر ترامپ به کار برده و تاکید کرده اند تهدید ترامپ به این معنا بوده که رهبر کره شمالی تنها زبان زور را درک می کند.

در بیانیه دولت کره شمالی که چهارشنبه شب منتشر شده، تاکید شده که این کشور تا نیمه ماه آگوست طرح حمله موشکی به ۴۰ کیلومتری پایگاه آمریکا در جزیره گوام را آماده خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه قرار است ۴ موشک کره شمالی با عبور از فراز ژاپن و در مدتی بیش از هزار ثانبه در ۴۰ کیلومتری جزیره گوام فرود آید.

همزمان وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا دیروز در اظهاراتی تلاش کردند تهدید سه شنبه شب ترامپ علیه کره شمالی را تفسیر و تعبیر کنند.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در توجیه تهدید اخیر ترامپ علیه کره شمالی گفت منظور رییس جمهور آمریکا این بوده که واشنگتن صرفا درصورتی که هدف حمله واقع شود از خود دفاع خواهد کرد. به گفته تیلرسون ترامپ زبانی را به‌کار برده که کره شمالی متوجه می‌شود چون رهبر کره شمالی زبان دیپلماسی را خوب درک نمی کند.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز دیروز به مقامات پیونگ یانگ درباره هر گونه ماجراجویی نظامی هشدار داده و گفت:" مقامات کره شمالی باید از هر اقدامی که ممکن است به پایان رژیم آن و نابودی مردمشان منجر شود، دست بردارند."

همزمان با بالا گرفتن تهدیدات، ناظران بین المللی دو گونه تحلیل درباره این بحران ارایه می کنند: عده ای از ناظران با یادآوری سابقه تنش های لفظی دو کشور ، تهدیدهای روزهای اخیر را مساله تازه ای ندانسته و تاکید می کنند دو کشور تنها یکدیگر را تهدید می کنند و در عالم واقع نشانه ای از صف آرایی برای یک رویارویی نظامی دیده نمی شود. آنها به طور مشخص بر این نکته تاکید می کنند که با وجود تهدید کره شمالی برای شلیک موشک به سمت جزیره گوام، مقامات آمریکایی سطح تدابیر امنیتی در پایگاه نظامی خود در گوام را افزایش نداده اند.

آنها همچنین بر این نکته تاکید دارند که آرایش نظامی آمریکا در شبه جزیره کره تفاوت معناداری با هفته ها و ماه های گذشته ندارد.

اما گروهی دیگر از ناظران بین المللی با ابراز نگرانی از بالا رفتن سطح نش لفظی بین دو کشور، بر پیش بینی ناپذیری رهبران آمریکا و کره شمالی انگشت گذاشته و بر این نکته تاکید دارند که هر گونه ماجراجویی نظامی از سوی هر کدام از دو طرف می تواند منجر به یک رویارویی اتمی شود.

این ناظران عبارات مورد استفاده در تهدید اخیر ترامپ مبنی بر "روبرو شدن کره شمالی با آتش و خشمی که جهان تا کنون نظیر آن را ندیده" را اشاره غیر مستقیم به یک جنگ هسته ای تعبیر می کنند.

از سوی دیگر ناظران نگران می گویند عملکرد رهبر کره شمالی در ماه ها و سال های گذشته نشان می دهد او به بخش مهمی از تهدیدهای خود عمل کرده و عدم عقب نشینی او از آزمایش موشک های پی در پی بالستیک و پیشرفت قابل توجه پیونگ یانگ در عرصه تولید موشک های بالستیک قاره پیما، می تواند زمینه ساز یک ماجراجویی نظامی احتمالی از سوی این کشور شود.

باید دید با وجود تهدید کره شمالی به آماده شدن طرح شلیک موشک به سمت جزیره گوام تا نیمه های ماه جاری میلادی ( ۵ روز دیگر) آیا رهبر جوان کره شمالی دستور شلیک ۴ موشک بالستیک دوربرد به سمت جزیره گوام را خواهد داد یا نه؟ و در این صورت واکنش آمریکا به این اقدام دولت پیونگ یانگ به چه شکل خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش ی بار نابود بشه بره مردم از دست دیکتاتور راحت بشن

      پاسخ ها

      • سعید اسماعیلی

        عزیزم‌اینجوری فکر نکن ... بین‌اینا بمب اتمی رد و بدل شه نه جون تو نه جون من هیچکدوم تضمین نیست ... به هیروشیما فکر نکن ... اون هسته ای بود این اتمی(نیتروژنی) قدرتشون قدریه که کره زمینو از مدار خارج کنن

    • بدون نام

      جان مادرت بزن دیگه بمب اتم رو ! هم خودتو خلاص کن هم همه رو ! همش وعده هم وعید که نشد که !!!! چاقالووووووو

    • بدون نام

      ظاهرا اولین کشوری که دوست داره یک جنگ دیگه رخ بده و آمریکا درگیر جنگی دیگه بشه با هر کشوری ایران ماست و این بدخواهی به این دلیله فکر میکنیم آمریکا اینطوری تضعیف میشه که قطعا اشتباه میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزن لامصب تا یکم دلم ما خنک بشه..

    • بدون نام

      همین کره شمالی بود بود که دست ایران تو جنگ هشت ساله گرفت و موشک داد.بعد شما ها میگین.......

    • بدون نام

      همش جنگ همش دلهره واضطراب بابا دنیا رودارن نابود میکنن یه مشت حکام روانی خدا کنه اول خودشون و زن و بچه هاشون زود تر از همه نابود شن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر خوش باوری همش خالی بندیه

      • بدون نام

        چقدر خوش باوری همش خالی بندیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج