۵۸۰۴۷۲
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

تمام گزینه‌های جانشینی حاجی صفی و شجاعی

شجاعی و حاجی صفی با بازی مقابل مکابی این شانس را به برخی از بازیکنان پشت خط مانده دادند تا عزم خود را برای حضور در تیم ملی جزم کنند.

ایران ورزشی: شجاعی و حاجی صفی با بازی مقابل مکابی این شانس را به برخی از بازیکنان پشت خط مانده دادند تا عزم خود را برای حضور در تیم ملی جزم کنند. بازیکنانی که شاید بخت خود را برای حضور در جام جهانی از دست رفته می‌دیدند اما حالا این امید را دارند تا همراه تیم ملی به روسیه بروند و بازی در جام جهانی را تجربه کنند. اتفاقی که می‌تواند برای این طیف از بازیکنان فوق‌العاده باشد. اصلا آیا کسی هست که علاقه‌ای به حضور در جام جهانی نداشته باشد؟

محرومیت احسان حاجی صفی و مسعود شجاعی از حضور در تیم ملی. این مهم‌ترین خبر این روزهای فوتبال ایران است که البته شکل رسمی به خود گرفته و معاون وزارت ورزش آن را رسانه‌ای کرده. این دو بازیکن که سالهاست برای تیم ملی بازی می‌کنند، حالا باید روزهای دور از فوتبال ملی را سپری کنند. مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد، میانجیگری صورت بگیرد و یا آنها بابت حضور مقابل مکابی عذرخواهی کنند.

ملاک را برای نگارش این مطلب روی غیبت حاجی صفی و شجاعی در تیم ملی می‌گذاریم. اینکه در غیاب آنها کدام بازیکنان می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند و یا در فهرست کی روش قرار بگیرند. حاجی صفی سالها در نقش دفاع چپ تیم ملی بازی کرد. او یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی در این پست بود اما قبل از جام جهانی 2014 به خط هافبک رفت و همراه با جواد نکونام و آندرانیک تیموریان مثلث هماهنگی تشکیل داد.

احسان بعدها دوباره به پست دفاع چپ برگشت چون مهرداد پولادی دیگر نمی‌توانست برای تیم ملی بازی کند و البته بازیکنی هم در اندازه‌های او نبود تا بیاید و در دفاع چپ مهره‌ای کارساز و قابل اتکا باشد. میلاد محمدی اما پس از دو سال از راه رسید. او آمد، درخشید و این پست را مال خود کرد. میلاد با بازی‌های درخشانی که در مقدماتی جام جهانی انجام داد خیال کی روش را بابت حضور یک دفاع چپ آماده آسوده کرد. سپس حاجی صفی دوباره شد یک هافبک میانی. همان پستی که به آن علاقه داشت و فوتبال خود را از همان جا آغاز کرد.

حاجی صفی در مقدماتی جام جهانی 2018، بیشتر بازی‌ها را در پست هافبک میانی انجام داد. البته جز بازی آخر مقابل ازبکستان که او جای خود را به علی کریمی داد و روی نیمکت نشست. احسان حالا از تیم ملی کنار خواهد رفت و جانشین‌های او می‌کوشند به فهرست کی‌روش اضافه شوند و حتی در ترکیب تیم ملی به میدان بروند.

برای دفاع چپ، سعید آقایی می‌تواند جایگاه خود را تثبیت کند و یا محمد انصاری که گاهی به‌عنوان مدافع مرکزی و گاهی هم در قامت مدافع چپ در فهرست کی‌روش قرار می‌گیرد. این دو می‌توانند امیدوار باشند در غیاب حاجی صفی، پیراهن تیم ملی را بپوشند و ذخیره‌ای مناسب برای میلاد محمدی باشند.

پست در نظر گرفته شده برای احسان اما هافبک میانی است. کی‌روش روی حضور او در این منطقه از زمین حساب کرده بود. پس هافبک‌هایی که پشت خط مانده بودند باید امیدوار باشند. بازیکنانی نظیر کمال کامیابی‌نیا و حتی آندرانیک تیموریان که با حضور حاجی‌صفی به تیم ملی دعوت نمی‌شدند و یا یک در میان در فهرست کی‌روش قرار می‌گرفتند.

سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، امید ابراهیمی و احسان حاجی صفی چهار هافبک مرکزی تیم ملی بودند. دو تا از آنها در ترکیب اصلی بازی می‌کردند و دو تای دیگر روی نیمکت می‌نشستند. با توجه به محرومیت احتمالی حاجی صفی، آندو و کامیابی نیا می‌توانند از این موقعیت نهایت بهره را ببرند و با بازی‌های موثری که برای گسترش فولاد و پرسپولیس انجام می‌دهند، خود را به فهرست ۲۳ نفره کی‌روش تحمیل کنند. اتفاقی که با توجه به سابقه حضور این دو در تیم ملی دور از دسترس و بعید نخواهد بود.

برای پست مسعود شجاعی دو، سه گزینه حضور دارند که اصلی‌ترین آنها کسی نیست جز سروش رفیعی. بازیکنی که این فصل به قطر رفته تا برای الخور بازی کند. سروش طی دو، سه سال اخیر بارها به تیم ملی دعوت شده اما آنچنان که باید نتوانسته در ترکیب قرار بگیرد و بازی کند. با توجه به موضعی که وزارت ورزش درباره شجاعی و حاجی صفی گرفته، سروش می‌تواند امیدوار به بازگشت و حضور در تیم ملی باشد. او که در اردوهای گذشته تیم ملی جایی در فهرست کی‌روش نداشته، می‌تواند از غیبت شجاعی استفاده کند و وارد تفکرات کی‌روش شود.

به جز سروش، داریوش شجاعیان که به تازگی پیراهن استقلال را پوشیده و البته محسن مسلمان که در پرسپولیس می‌درخشد هم قادرند با ادامه روند رو به رشد خود جانشین شجاعی در فهرست تیم ملی باشند. البته بخت رفیعی بالاتر از مسلمان و شجاعیان است. بخصوص که کی‌روش نشان داده علاقه ویژه‌ای به بازی سروش دارد و سبک بازی او را بیشتر از مسلمان و شجاعیان می‌پسندد.

شجاعی و حاجی صفی با بازی مقابل مکابی این شانس را به برخی از بازیکنان پشت خط مانده دادند تا عزم خود را برای حضور در تیم ملی جزم کنند. بازیکنانی که شاید بخت خود را برای حضور در جام جهانی از دست رفته می‌دیدند اما حالا این امید را دارند تا همراه تیم ملی به روسیه بروند و بازی در جام جهانی را تجربه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رسانه های عزیز
      کمتر به این قضیه دامن بزنین آخه
      چرا جو رو میخواین ملتهب نگه دارین؟؟؟؟
      چه چیزی عایدتون میشه؟؟؟؟
      کاسه داغتر از آش نشین خواهشا

    • رضا هاشمی

      شاید آقا مسعود و آقا احسان قدر بازی های ملی رو ندونستن بازیکنانی هستن بجاشون که خوب قدر ایرانی بودنشون رو بلدن

    • بدون نام

      همه چی به نفع تیم ملی ایران میشه. یاد بگیریم ارمانها مون رو ارزون نفروشیم. سالهاست اروپا و امریکا افسانه هولوکاست رو تقدیس می کنن و تشکیک به اون بالاترین جرمه ولی ما می خواهیم جنایات واقعی اسرائیل رو فراموش کنیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج