۵۸۰۶۳۰
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

شارژ مجدد باتری با آب دهان!

فرض کنید در محلی دور از همه جا گیر افتاده اید و باتری موبایل تان هم تمام شده است. چون به برق و یا حتی انرژی خورشیدی دسترسی ندارید، به ناچار به آخرین امکان موجود روی می آورید: آب دهان تان!

وب سایت تک شات: فرض کنید در محلی دور از همه جا گیر افتاده اید و باتری موبایل تان هم تمام شده است. چون به برق و یا حتی انرژی خورشیدی دسترسی ندارید، به ناچار به آخرین امکان موجود روی می آورید: آب دهان تان. این همان ایده ای است که محققان دانشگاه بینگامتون در نیویورک در سر می پروراندند و باتری را توسعه داده اند که با آب دهان شارژ می شود.
شارژ مجدد باتری با آب دهان!

این فرآیند قدم دیگری در توسعه سلول های سوخت میکروبی (MFCs) است که جریان های الکتریکی را از طریق باکتری های موجود منتقل می کند. پروفسور چویی از این تیم تحقیقاتی تمرکز خود را بر ساخت منابع کوچک انرژی برای استفاده در محصولات سلامتی در مناطق برون شهری قرار داده، مناطقی که ممکن است به جریان بدون وقفه الکتریسیته دسترسی نداشته باشند.

این محقق در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد: «این منابع تولید انرژی بدون نیاز به نیروی برق زیاد بخصوص برای تجهیزات تشخیصی در جوامع در حال توسعه ضروری هستند. این تجهیزات بطور معمول فقط به چند میکرووات انرژی در چند دقیقه نیاز دارند، اما باتری های موجود یا سایر فناوری های مرتبط بسیار گران قیمت و غیر قابل دسترسی هستند و همچنین تهدیداتی برای محیط زیست را نیز به همراه دارند.»

این باتری های جدید باکتریایی بر پایه کاغذ ساخته شده اند. در ساخت آنها از سلول های خشک منجمد غیرفعال MFC که قابلیت ارسال الکتریسیته به خارج از دیواره های سلولی را دارند استفاده شده است که Exoelectrogenic نام دارد. این سلول ها با استفاده از آب دهان خیس می شوند و بدین ترتیب قابلیت تولید انرژی آنها فعال می شود.

قدم بعدی برای این باتری ها که با همکاری دستیار تحقیقاتی، مائده محمدی فر، توسعه یافته، بهبود تراکم انرژی است تا بتوان از هر اینچ مربع آن انرژی بیشتری به دست آورد. این اقدام یکی از اقدامات ضروری پیش از عرضه این باتری می باشد.

چویی گفته است: «در حال حاضر تراکم انرژی چند میکرووات بر سانتی متر مربع است. گرچه ۱۶ سلول سوختی که بصورت سری بر روی یک کاغذ قرار می گیرند می توانند انرژی مناسب و ولتاژ کافی برای روشن کردن یک لامپ LED را تولید کنند، بهبود در تولید انرژی برای استفاده این باتری در سایر تجهیزات الکترونیکی قطعا ضروری است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما چن ساله تو ایران با تف شارژ میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج