۵۸۰۷۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

به‌کارگیری پلیس افتخاری در اتفاقات‌غیرامنیتی

فرمانده ناجا با بیان اینکه آیین‌نامه بکارگیری پلیس افتخاری یکسال پیش ابلاغ شده است، گفت: جوانان علاقه‌مندی که بخواهند با یگان ویژه همکاری داشته باشند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند که در اتفاقات غیرامنیتی از آنها استفاده می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده ناجا در مراسم افتتاح باشگاه هوانوردی براق گفت: جوانان مستعد بدون امکانات می‌توانند از این باشگاه استفاده کنند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در مراسم افتتاح اولین باشگاه هوانوردی براق با بیان اینکه ورزش‌های هوایی از اهمیت‌ زیادی برخوردار هستند و برای واحدهای انتظامی در صحنه‌های عملیاتی بسیار پرکاربرد است، گفت: ورزش‌های هوایی موجب تقویت روان، افزایش اعتماد به نفس و ... در نیروها می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی باشگاه هوانوردی نشان‌دهنده سطح حرفه‌ای‌گرایی و آموزش واحدها است، گفت: استفاده از چتر و چتربازان در مناطق ناامن و برای پشتیبانی واحدها مناسب است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه از این حیث تمامی ارتش‌های جهان اصرار بر چتربازی دارند که نشان‌دهنده سطح حرفه‌ای‌گرایی ارتش‌ها است.

احمدی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه پلیس تخصصی رهایی گروگان نیز یکی دیگر از سطوح حرفه‌ای‌گرایی ماموران پلیس است، گفت: امکان ندارد پلیسی ضعیف باشد، اما بتواند واحد رهایی گروگان زبده‌ای را تربیت کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها برای رهایی گروگان و دستگیری گروگان‌گیر، اقداماتی را انجام می‌دهند که ممکن است گروگان و گروگان‌گیر کشته شوند، گفت: این هنر است که ماموران پلیس در سطحی از حرفه‌ای‌گرایی باشند که آسیبی به هر دو طرف وارد نشود.

فرمانده ناجا در ادامه تربیت سگ‌های موادیاب را یکی دیگر از مولفه‌های حرفه‌ای‌گرایی پلیس ایران عنوان کرد و گفت: شاید در وهله‌ اول آموزش سگ‌های موادیاب و زنده‌یاب کار ساده‌ای به نظر برسد، اما چندی پیش که بازدیدی از مرکز سگ‌های موادیاب داشته‌ام، یک سگ دیده شد که در طول عمر چند ساله خود، ۴۵ تن موادمخدر کشف کرده بود.

به گفته احمدی‌مقدم، تربیت سگ موادیاب، موادمنفجره‌یاب و ضد تروریست به ظاهر ساده است، اما سخت، پیچیده و تنها در انحصار چند کشور است. حتی اگر این افراد اقدام به فروش سگ کنند، آنها را عقیم می‌فروشند.

فرمانده ناجا همچنین با اشاره به عملکرد هواناجا، گفت: نیروی انتظامی یکی از پربالگردترین نیروهای جهان است که توانسته رکورد پرواز در شب را بشکند و آموزش‌های متناسب با این معقوله و در راستای توانمندسازی مامورانش انجام دهد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه این باشگاه هوانوردی در نظر دارد که فضا را برای جوان‌های علاقه‌مند و مستعدی که امکانات کافی ندارند، فراهم کند گفت: هر دستگاه پاراگلایدر ۱۵ میلیون تومان است که یک هلی‌کوپتر در یک سورت پروازی ۳۰ چترباز را منتقل می‌کند که همان هلی‌کوپتر در هر سورت پرواز هشت میلیون تومان هزینه در پی دارد، اما این مسئله برای ما ضرر نیست چرا که هواناجا برای آموزش و ارتقای مهارت‌های خلبانان خود مجبور به پرواز بدون سرنشین است و می‌تواند این چتربازان علاقه‌مند را نیز منتقل کند.

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا با بیان اینکه جوانان علاقه‌مند به اقدامات هیجانی می‌توانند از این باشگاه استفاده کنند، گفت: در صورت علاقه می‌توانند به صورت پلیس افتخاری در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه بکارگیری پلیس افتخاری یکسال پیش ابلاغ شده است، گفت: جوانان علاقه‌مندی که بخواهند با یگان ویژه همکاری داشته باشند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند که در اتفاقات غیرامنیتی از آنها استفاده می‌شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در حال حاضر این باشگاه هوانوردی با امکاناتی همچون چتر، پاراموتور و پاراگلایدر آغاز به کار کرده است، گفت: با این حال طی جلسه روز گذشته مشخص شد که پس از مدتی وسایل فوق سبک همچون جایروپلن و کایت کنترل‌دار نیز به این باشگاه اضافه شود.

فرمانده ناجا همچنین با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانند در کنار فرزندانشان از امکانات این باشگاه هوانوردی استفاده کنند، گفت: خانواده‌ها علاوه بر استفاده از امکانات پیشرفته این باشگاه می‌توانند فرزندان خود را در محیط امن این باشگاه به دست مربیان بسپارند.

امنیت روز به روز در حال ارتقا است

وی با بیان اینکه تامین امنیت اتفاقی نیست، گفت: امنیت روز به روز در حال ارتقا است و این مسئله نشان‌دهنده کارآمدی نیروی انتظامی در دفاع از مردم و برقراری امنیت آنان است.

به گفته احمدی‌مقدم، باشگاه هوانوردی نیروی انتظامی آمادگی پذیرفتن جوانان علاقه‌مند به ورزش‌های هوایی را دارد که این جوانان می‌توانند با هزینه حداقلی از امکانات این باشگاه استفاده کنند.

حضور زنان مانعی ندارد

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم همچنین در حاشیه افتتاح باشگاه هوانوردی در مورد ضرورت راه‌اندازی این باشگاه، گفت: رشته‌های هوایی یکی از ورزش‌های مورد توجه جوانان امروزی هستند که متاسفانه به دلیل ضعف در سرمایه‌گذاری، علاقه‌مندان نمی‌توانستند از این امکانات استفاده کنند و کشور ایران در این نوع ورزش حرفی برای گفتن نداشت که این یک نقص بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زنان نیز می‌توانند از این باشگاه استفاده کنند، گفت: در حال حاضر این باشگاه با مردان آغاز به کار کرده، مربی زن نیز نداریم، اما مانعی برای حضور زنان در این باشگاه وجود ندارد و به نظرم این ورزش منافاتی با حفظ عفاف ندارد، هر چند که ما در گام اول با آموزش مردان شروع کرده‌ایم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه استعدادهای زیادی در بین کارکنان و سربازان نیروی انتظامی ممکن است وجود داشته باشد، اما پرورش و شناسایی نشده‌اند، گفت: راه‌اندازی این گونه باشگاه‌ها می‌تواند به استعدادیابی نیز کمک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هموطن

      حالاسوال اینه:واردات غذای سگ شامل حال سگهای پلیس هم میشه آیا؟؟؟!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج