۵۸۱۸۵۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تهیه کننده فیلم اولی‌ها، تجربه کارگردانی داشته باشد!

تهیه کنندگی فیلم اولی‌ها بهتر است بر عهده تهیه کنند‌ه‌ای باشد که خود تجربه کارگردانی داشته باشد، زیرا در چنین شرایطی، کارگردان دیگر نیاز به مشاوره کارگردانی دیگر ندارد.

خبرگزاری مهر: در آخرین جلسه‌ای که میان نمایندگان کانون کارگردانان و انجمن تهیه کننده-کارگردانان برگزار شد، این دو صنف به این نتیجه رسیدند که تهیه کنندگی فیلم اولی‌ها بهتر است بر عهده تهیه کنند‌ه‌ای باشد که خود تجربه کارگردانی داشته باشد، زیرا در چنین شرایطی، کارگردان دیگر نیاز به مشاوره کارگردانی دیگر ندارد.
تهیه کننده فیلم اولی‌ها، تجربه کارگردانی داشته باشد!

در حالی که این روزها در سینمای ایران پدیده‌هایی نظیر تهیه کنندگی صوری وجود دارد و برخی‌ تهیه کنندگان تنها با مجوزی که در اختیار دارند درخواست پروانه ساخت می‌کنند و بسیاری از امور ساخت یک فیلم را کارگردان با تامین اسپانسر بر عهده می‌گیرد، دو تشکل کانون کارگردانان و انجمن تهیه کننده- کارگردانان به در آخرین نشست مشترک خود به نتایج جالبی رسیدند.

مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران و نایب رییس انجمن تهیه کننده-کارگردانان درباره بحث‌هایی که در این جلسه مطرح شد، به ما گفت: «هفته گذشته جلسه ای بین نمایندگان کانون کارگردانان با انجمن تهیه کننده-کارگردانان برگزار شد و در نهایت هر دو انجمن به این نتیجه رسیدند که تهیه کنندگی فیلم های کارگردانان اول بهتر است برعهده‌ آن دسته از تهیه کنندگانی باشد که قبلا تجربه کارگردانی داشته‌اند چرا که کارگردانان فیلم اول در چنین شرایطی دیگر نیازی به مشاور کارگردان ندارند.»

او در ادامه گفت: «در واقع زمانی که کارگردانان جوان اولین تجربه بلند سینمایی خود را پشت سر می گذارند، بی شک در طول کار نیاز به همراهی و مشورت در حوزه کارگردانی خواهند داشت که در چنین شرایطی تهیه کننده ای که خود پیش از این تجربه کارگردانی داشته می تواند در این زمینه به آن کارگردان جوان کمک کند.»

فرید در پایان به نکته ای درباره فعالیت تهیه کنندگان هم اشاره کرد: «البته این امر به این معنا نیست که تهیه کنندگانی که تنها به عنوان تهیه کننده فعالیت می کنند، اجازه نداشته باشند که تهیه کنندگی فیلم های اول را برعهده گیرند بلکه صحبت از اولویت‌ها و توانایی‌هاست. به قول معروف «چون که صد آمد نود هم پیش ماست».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج