۵۸۲۲۳۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چرا سپاهان «نقش‌ جهان» را به ذوب‌ آهن نمی‌دهد؟

علیرغم درخواست هایی که امیر قلعه نویی برای بازی در نقش جهان داشته، دربی اصفهان این هفته به میزبانی ذوب آهن و در ورزشگاه فولادشهر برگزار می شود.

ورزش سه: تیم فوتبال سپاهان فصل گذشته و پس از افتتاح ورزشگاه نقش جهان پس از نزدیک به ۱۰ سال به ورزشگاه خانگی خود بازگشت و اکثر دیدارهای فصل گذشته ی خود را در نقش جهان انجام داد؛ ورزشگاهی که به دلیل نزدیکی به شهر و کیفیت چمن آن، مورد توجه امیرقلعه نویی سرمربی ذوب آهن هم قرار گرفت و این مربی از مدیران باشگاه و مسئولین استانی درخواست کرد تا شرایط بازی در نقش جهان را برای ذوب آهن فراهم کنند؛ موضوعی که تاکنون به نتیجه نرسیده و مسئولان دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن هنوز نتوانسته اند، در مورد واگذاری نقش جهان به ذوب آهن برای انجام دیدارهای خانگی به توافق برسند.

۱۵ تا ۷۰ میلیون نوسان قیمت برای هر بازی در نقش‌جهان

تیم فوتبال سپاهان پس از اینکه ورزشگاه نقش جهان برای بازسازی وارد فاز دوم شد، به فولادشهر کوچ کرد و نزدیک به ۱۰ سال از این ورزشگاه در دیدارهای داخلی و آسیایی خود استفاده کرد. سپاهانی‌ها برای برگزاری دیدا‌رهای خود در ورزشگاه فولادشهربا مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای هر بازی در سال ۱۳۸۶ شروع کردند و زمانی که سال گذشته به نقش جهان کوچ کردند، ۷۰ میلیون تومان برای برگزاری هر دیدار خود در این ورزشگاه به ذوب آهن پرداخت می‌کردند. البته باشگاه سپاهان در صورت استفاده از نور ورزشگاه هم باید مبلغی به ذوب آهن پرداخت می کرد و به همین دلیل سپاهانی ها سعی می کردند، تا در حد امکان بازی‌های آنها در ساعاتی برگزار شود که نیاز به استفاده از نور نباشد.

۱۰۰ میلیون تومان رقم پیشنهادی سپاهان برای هر بازی

حالا پس از یک دهه استفاده‌ی تیم سپاهان از ورزشگاه خانگی ذوب آهن، شرایط برای دو تیم تغییر کرده است. امیر قلعه نویی مربی ذوب آهن تمایل دارد، بازی های خانگی این تیم در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود که کیفیت مطلوبی دارد و این در شرایطی است که رقم پیشنهاد سپاهانی‌ها مورد قبول مدیران باشگاه ذوب آهن قرار نگرفته است. سپاهانی‌ها برای برگزاری هر دیدار در نقش جهان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در نظر گرفته اند، اما این مبلغ مورد قبول مدیران ذوب آهن قرار نگرفته است.

استدلال ذوب آهنی‌ها این است که آنها در شرایطی ورزشگاه فولادشهر را در اختیار سپاهان قرار دادند، که هیچ ورزشگاهی در اصفهان وجود نداشته و در صورتی که آنها ورزشگاه خانگی خود را به رقیب همشهری نمی دادند، سپاهان باید در اراک یا کاشان دیدارهای خانگی خود را انجام می داد؛ ضمن اینکه معتقدند، سپاهانی‌ها با قبول رقم کمتری از ۱۰۰ میلیون تومان می توانند، بخشی از هزینه های نگهداری ورزشگاه نقش جهان را هم تامین کنند.

۱۰۰ میلیون تومان برای نقش جهان منطقی است؟

با این وجود مدیران شرکت فولادمبارکه ی سپاهان که مالکیت نقش جهان به مدت ۲۰ سال در اختیار آنها است، استدلال می کنند که وقتی آنها برای بازی در فولادشهر ۷۰ میلیون پرداخت می کردند، پیشنهاد ۱۰۰ میلیون تومان برای بازی در نقش جهان که هم از نظر جغرافیایی به شهر نزدیک تر است و هم کیفیت مطلوبی از نظر چمن و سایر امکانات دارد، مبلغ زیادی نیست و منطقی به نظر می رسد.

سپاهان و ذوب آهن دو تیم صنعتی شهر اصفهان هنوز در این مورد به توافق نرسیده اند و علیرغم اینکه تصور می شد، دربی اصفهان در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود، به دلیل موارد ذکر شده، این اتفاق تاکنون میسر نشده و ذوب آهنی ها همچنان در فولادشهر بازی های خانگی خود را انجام خواهند داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج