۵۸۲۸۱۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

کابینه دوازدهم روحانی؛ آرزو، واقعیت و ایده آل

به‌طور طبیعی دیدگاه‌های متفاوتی در مورد چینش کابینه دوازدهم وجود دارد که ممکن است برخی از این دیدگاه‌ها موجه هم باشند. از این رو، روی سخن این موجز به دلسوزانی است که دیدگاه‌های موجهی (همسو یا مغایر) در مورد کابینه دوازدهم دارند.

کورش الماسی در روزنامه آرمان نوشت: به‌طور طبیعی دیدگاه‌های متفاوتی در مورد چینش کابینه دوازدهم وجود دارد که ممکن است برخی از این دیدگاه‌ها موجه هم باشند. از این رو، روی سخن این موجز به دلسوزانی است که دیدگاه‌های موجهی (همسو یا مغایر) در مورد کابینه دوازدهم دارند.
همان‌گونه که همگان از پیچیدگی ساختار قدرت (و بعضا غیر منطقی بودن آن) آگاهند، همه سیاست‌ورزان در هر جایگاهی محدودیت‌هایی دارند و بسیار حائز اهمیت است در قضاوت خود از عملکرد سیاست‌ورزان و امور سیاسی (کابینه دوازدهم) تفاوتی اساسی میان آنچه یک دلسوز مثلا، آقای روحانی قلبا آرزو دارد انجام دهد، آنچه به‌طور بی‌طرفانه ایده‌آل است و آنچه در تعاملات با متنفذان انتصابی و انتخابی ممکن است، قائل شویم.
عملکرد بیشتر سیاست‌ورزان و سیاست‌بازان (صرف‌نظر از کیفیت، خوبی یا بدی، انسانی یا غیرانسانی، در راستا یا مغایر منافع و امنیت ملی بودن) تابع یک قاعده حاکم بر نظم کنش و واکنش‌های سیاسی است. اینکه در جهان معاصر یگانه ابزار کارآمد و کم هزینه برای تحقق اهداف سیاسی از هر جنسی صرفا راهکار دیپلماسی است.
دیپلماسی به ساده‌ترین بیان بدین معنی است که آنچه طرف‌های گوناگون به‌دست می‌آورند تابع بی‌قید و شرط توانایی و امکانات (عینی و ملموس و نه کاذب) گوناگون است. بنابراین با شناختی که از تمایلات، خواسته‌ها، آرزوهای سیاسی و ملی حسن روحانی وجود دارد، دستاوردهای آقای روحانی در امور گوناگون از جمله چینش کابینه دوازدهم نه آرزوی ایشان، نه ایده‌آل ایشان، بلکه آنچه بنا بر شرایط و واقعیات عینی و ملموس عرصه سیاسی عملی و ممکن است، می‌باشد.
شاید یک از موثر‌ترین شیوه‌هایی که منتقدانی که دیدگاه‌های موجهی (همسو یا مغایر) نسبت به چینش کابینه دوازدهم دارند، تلاش دولت دوازدهم و شخص آقای روحانی برای گسترده کردن مرزهای آنچه ممکن و عملی است به سوی آنچه ایده‌آل و آرزو است، باشد.
بنابراین منتقدان موجه ضرورتا باید به اشکال مختلف به تحقق اهداف ملی دولت دوازدهم کمک کنند، با نظارت و پیگیری عملکرد دولت دوازدهم موجب پیشگیری از انحراف (عناصر الصاقی) از اهداف انتخاباتی و ملی آقای روحانی شوند، از انتقادهای بی‌مصداق، ایده‌آلیستی و ناممکن که موجب کند شدن تلاش‌های دولت می‌شود، پرهیز کنند و توجه داشته باشند که درست است برخی امور (فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و...) باید به شکل خاصی باشند اما در مقطع فعلی شرایط تحقق آنها برای دولت مهیا نیست، پس نباید به‌خاطر این امور دولت را زیر فشار قرار داد.
با ارائه راهکارهای عملی و سودمند موانع گوناگون پیش روی دولت را بردارند. پیوسته و مصرانه از آقای روحانی بخواهند که شخصا پیگیر ایجاد زمینه عملی و ملموس برای دخالت اهالی دانشگاه در حوزهای گوناگون تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کلان کشور باشد. به این دلیل کاربردی و ساده که بنیادی‌ترین مولفه موفقیت در هر امر انسانی و اجتماعی داشتن دانش مورد نیاز برای اتخاذ تصمیم صحیح است، اینکه عوامل غیر متخصص که معمولا آشنایی بسیار ضعیفی با علوم کاربردی جهان معاصر، عینی، ملموس و زمینی دارند، مهم‌ترین موانع توسعه همه جانبه کشور هستند.
دولت دوازدهم نماد غلبه نخبگان دلسوز، خرد باور، اندیشمند و آگاه به امور داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، بر سیاست‌بازان است که گرایشات و شیفتگی شدید به منافع فردی و گروهی توانایی تشخیص، تصمیم‌گیری و قضاوت در مورد مصلحت منافع و امنیت ملی را در آنها از کار انداخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حالتون تو فضایید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج