۵۸۳۲۴۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

افزايش ۲۵ دلاري فروش و صادرات پتروشيمي

يكي از نقاط قوت وزارت نفت در دولت دوازدهم توسعه صنعت پتروشيمي در سايه افزايش تعاملات با شركت‌هاي خارجي، راه‌اندازي واحدهاي پتروشيمي و افزايش توليد و صادرات محصولات پتروشيمي است. ارزش فروش داخلي پتروشيمي كه در سال ۹۲ بالغ بر ١/٦ ميليارد دلار بود در سال ۹۵ به ١/٩ و ارزش صادرات محصولات پتروشيمي كه در سال ۹۲ معادل ٩/٩ دلار بوده در سال ۹۵ به ٥/١٢ ميليارد دلار رسيده است.

روزنامه اعتماد: يكي از نقاط قوت وزارت نفت در دولت دوازدهم توسعه صنعت پتروشيمي در سايه افزايش تعاملات با شركت‌هاي خارجي، راه‌اندازي واحدهاي پتروشيمي و افزايش توليد و صادرات محصولات پتروشيمي است. ارزش فروش داخلي پتروشيمي كه در سال ۹۲ بالغ بر ١/٦ ميليارد دلار بود در سال ۹۵ به ١/٩ و ارزش صادرات محصولات پتروشيمي كه در سال ۹۲
معادل ٩/٩ دلار بوده در سال ۹۵ به ٥/١٢ ميليارد دلار رسيده است.
ارزش فروش داخلي پتروشيمي در سال ۱۳۹۲، ١/٦ ميليارد دلار، در سال ۱۳۹۳، ٩/٦ ميليارد دلار، در سال ۱۳۹۴، هشت ميليارد دلار و در سال ۱۳۹۵، ١/٩ ميليارد دلار بوده است. اين ميزان در سال ۱۳۹۶ به ٣٣/٩ ميليارد دلار، در سال ۱۳۹۷ به ٧٧/٩، در سال ۱۳۹۸ به ٠٦/١٠ ميليارد دلار و در سال ۱۳۹۹ به ۱۱ ميليارد دلار خواهد رسيد.
ارزش صادرات پتروشيمي كه در سال ۱۳۹۲، ٩/٩ ميليارد دلار بوده است در سال‌هاي ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتيب به ٣/١٠، ۱۰ و ٥/١٢ ميليارد دلار رسيده است. ارزش صادرات پتروشيمي در سال ۱۳۹۶ به ۱۵، در سال ۱۳۹۷ به ۲۲، در سال ۱۳۹۸ به ۲۷ و در سال ۱۳۹۹ به ۳۰ ميليارد دلار خواهد رسيد.
به طور كلي جمع ارزش فروش داخلي و صادرات پتروشيمي در سال ۱۳۹۲، ۱۶ ميليارد دلار بوده كه اين ميزان در سال‌ ۱۳۹۵ به ٦/٢١ رسيده و در سال ۱۳۹۶ به ترتيب ٣/٢٤ ميليارد دلار خواهد رسيد. اين ميزان در سال‌هاي ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ٨/٣١، ۳۷ و ۴۱ ميليارد دلار مي‌رسد.
براساس اين گزارش خوراك نفت خام ۹ پالايشگاه در سال ۱۳۹۲، ۱۸۱۵ هزار بشكه در روز بوده كه اين ميزان در سال‌هاي ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ترتيب به ۱۷۵۵ و ۱۷۶۰ بشكه رسيده است. ميزان خوراك نفت خام ۹ پالايشگاه در سال‌ ۱۳۹۵، ۱۷۶۰ بشكه در روز بوده كه اين ميزان در سال‌هاي ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ حفظ خواهد شد و در سال ۱۳۹۹ به ۱۸۱۰ بشكه در روز خواهد رسيد.
خوراك ميعانات گازي ۹ پالايشگاه در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به ترتيب ۴۶ و ۴۵ هزار بشكه در روز بوده كه اين ميزان در سال ۱۳۹۴ به ۵۰ هزار بشكه در روز رسيده و تا سال ۱۳۹۹ به ميزان ۵۰ هزار بشكه در روز ثابت خواهد ماند.
به طور كلي جمع خوراك نفت خام و ميعانات گازي ۹ پالايشگاه در سال ۱۳۹۲، ۱۸۶۰ هزار بشكه، در سال‌هاي ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، ۱۸۰۰ بشكه در روز بوده است. اين ميزان كه در سال ۱۳۹۵، ۱۸۱۰ بشكه در روز بوده است در سال‌هاي ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ثابت مي‌ماند و در سال ۱۳۹۹ به ۱۸۶۰ بشكه مي‌رسد.
خوراك ميعانات گازي براي پالايشگاه‌هاي جديد از سال ۱۳۹۵ با ۸۲ هزار بشكه در روز آغاز شده كه اين ميزان در سال ۱۳۹۶ به ۳۰۰ هزار بشكه، در سال ۱۳۹۷ به ۵۷۰ هزار بشكه و در سال‌هاي ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به يك ميليون بشكه در روز خواهد رسيد.
براساس اين گزارش جمع كل سرمايه‌گذاري مورد نياز بدون سرمايه‌گذاري بهينه‌سازي (صرفه جويي از محل منابع داخلي شركت‌هاي دولتي) ٩/٦٥ ميليارد دلار از محل منابع خارجي - قراردادهاي مشاركتي ٦/٨٠ ميليارد دلار، از محل منابع صندوق توسعه ملي ۳۰ ميليارد دلار، از بازار سرمايه - مشاركت ٢/٢٥ ميليارد دلار و كل منابع مورد نياز ٧/٢٠١ ميليارد دلار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این همه ارقام ریز چیزی به درد خور ارائه نمی کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج