۵۸۳۵۶۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آخر هفته بارانی برای ۱۷ استان کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود موج بارشی به کشور خبرداد و گفت: ۱۷ استان کشور در پایان هفته با رگبار باران و احتمال سیلاب محلی مواجه هستند.

خبرگزاری تسنیم: امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز با نفوذ جریانهای شمالی و گذر موجی از نوار شمالی کشور در استانهای ساحلی دریای خزر ابرناکی و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعتهای آتی بارشهای باران، وزش باد و رعد و برق غالباً در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، سمنان و البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش رگباری بیشتر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و مناطقی ازگیلان و شمال اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت.

نقشینه اظهار کرد: طی روز پنج شنبه ناپایداری جوی و بارشها درمناطق بیشتری از شمال غرب و دامنه‌های البرزغربی و ارتفاعات غرب کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: در استانهای ساحلی خزر و ارتفاعات شرقی البرز نیز رشد ابر و رگبارو رعد و برق پیش‌بینی می‌شود؛ روز جمعه نیز بارشها در استان گلستان، مناطقی از مازندران و شمال سمنان رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی دو روز آینده در مناطقی از جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس جنوبی در استان هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، فارس، نیمه غربی کرمان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب یزد و با احتمال درچهارمحال بختیاری، جنوب اصفهان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

به گفته نقشینه، ناپایداریها روز جمعه در نوار جنوبی کشور کاسته می‌شود و تنها در مناطقی از هرمزگان و نیمه شرقی فارس باران پراکنده می‌بارد.

وی به وزش باد در شرق کشور اشاره کرد و افزود: وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق کشور باعث کاهش کیفیت هوا در زابل خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت آینده احتمال وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استانهای جنوب سمنان، شمال اصفهان و قم دور از ذهن نیست.

نقشینه به تشکیل توده گرد و خاک در روز پنجشنبه بر روی عراق اشاره کرد و گفت: این توده گرد و خاک می‌تواند موجب کاهش کیفیت هوا در استانهای ایلام، کرمانشاه و خوزستان می‌شود.

وی همچنین به خطر سیلاب محلی در مناطق بارانی و ذکر شده اشاره کرد و گفت: با توجه به رگبارهایی که در این فصل ایجاد می‌شود و احتمال سیلاب محلی مردم و عشایر باید دقت ویژه‌ای در نقاط پر حادثه داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج