۵۸۳۸۳۹
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

شدت مصرف انرژی الکتریکی در ایران ۳ برابر دنیا

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه در ایران حدود ۳۰۰ ساعت پیک بار بحرانی مصرف برق داریم گفت: شدت مصرف انرژی الکتریکی در ایران ۳ برابر متوسط جهانی بوده و این ناشی از یک مشکل نهادینه شده در مصرف انرژی کشور است.

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه در ایران حدود ۳۰۰ ساعت پیک بار بحرانی مصرف برق داریم گفت: شدت مصرف انرژی الکتریکی در ایران ۳ برابر متوسط جهانی بوده و این ناشی از یک مشکل نهادینه شده در مصرف انرژی کشور است.

محمودرضا حقی فام در همایش آموزشی نقش بسیج در نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف برق اظهار داشت: با توجه به آمار آژانس بین المللی انرژی تا سال ۲۰۳۰ رشد مصرفی کشورهای صنعتی و توسعه یافته محدود گشته است ولی کشورهای غیر صنعتی به شدت با رشد مصرف انرژی روبرو هستند که این امر بسیار نگران کننده است.

.ی افزود:به‌طور مثال در ایران شدت مصرف انرژی از تمام کشورها بالاتر است و ۴ برابر متوسط مصرف انرژی در دنیا شدت مصرف انرژی بیشتری داریم؛ در این میان شدت مصرف انرژی الکتریکی ۳ برابر این مقدار بوده و این ناشی از یک مشکل نهادینه شده در مصرف انرژی کشور است.
وی در ادامه گفت: کشورهایی مانند آمریکا و اروپا به سمت کاهش مصرف انرژی پیش می‌روند ولی این امر در خاور میانه و خصوصاً ایران رو به افزایش می‌باشد و در واقع ایران کشوری است که در آن مصرف انرژی الکتریکی تبدیل به ثروت نمی شود و به هدر می‌رود و این امر بخاطر اسراف در مصرف انرژی برق در کشور است.
معاون هماهنگی شرکت‌های توزیع برق توانیر افزود: میزان مصرف انرژی برق در کشور بصورت مقطع ای بوده بطوری که در تابستان فشار بر روی شبکه‌های ما بسیار زیاد می‌شود و در زمانهای دیگر این فشار بر روی شبکه‌های برق وجود ندارد و این قضیه بیانگر این است که بین شدت و ضریب با مصرف انرژی الکتریکی تعادل وجود نداشته و در نهایت منجر به اتلاف انرژی الکتریکی می‌شود.
وی در ادامه افزود: با بکارگیری روش‌های ساده مدیریت مصرف و آموزش آن به مردم و با کمک بسیج سازمان‌ها می‌توانیم مصرف انرژی الکتریکی در کشور را بطور چشمگیری کاهش دهیم و این کار کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد کرد.
حقی فام با اشاره به منحنی بار سالانه ۹۵ ابراز داشت: در ایران حدود ۳۰۰ ساعت پیک بار بحرانی داریم که با بکارگیری طرح‌های عمرانی ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود که اگر در این مقطع با مدیریت درست مصرف انرژی جلوی این اسراف گرفته شود به رشد اقتصادی کشور کمک شایانی خواهد شد و نیروهای بسیجی با ورود در این بخش می‌توانند بسیار اثرگذار باشند زیرا مدیریت مصرف انرژی برق در واقع به نوعی مدیریت اقتصاد کشور است و با کم شدن این هزینه‌ها کشور از یک فشار اقتصادی بزرگ خارج می‌شود.

وی گفت: طی بخشنامه‌های ابلاغی دولت می‌بایست مقدار مصرف انرژی ادارات نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یابد و باید چیزی حدود ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات و سازمان‌ها از طریق انرژی خورشیدی تأمین شود که اگر این دو امر محقق شود کمک شایانی به اقتصاد کشور می‌نماید و در این خصوص وجود بسیج که جزء اقشار دلسوز و خیرخواه نظام می‌باشند بسیار مهم و اساسی است و با یک برنامه ریزی منسجم و همکاری همه ارگان‌ها و اقشار مختلف جامعه خصوصاً قشر بسیجی می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری در بخش مدیریت مصرف انرژی برق دست یابیم و برای سال آینده نیز برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      آخه کی این دروغها رو باور میکنه فقط دارین صادر میکنید

    • بدون نام

      در همه موارد از فقرفرهنگی رنج می بریم بخصوص نبود فرهنگ مصرف منابع

    • majii911

      بخاطر اینکه وسایل برقیمون داغون هستن ، مخصوصا لامپهایی که استفاده میکنیم و مخصوووصا چراغ های عابر جاده ها و خیابانها ...

    • محمد سلطان

      شدت گرمای هوا در ایران 3برابر دنیاست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج