۵۸۴۲۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

نرخ جدید قبور بهشت زهرا(س) اعلام شد

در جلسه امروز شورای شهر تهران نرخ جدید قبور و خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا بررسی و تصویب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران لایحه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا(س) مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آن تعیین شد به منظور انجام تکالیف شرعی و فقهی مبنی بر وجوب کفایی و کفن و دفن و حفظ حرمت میت مسلمان و تامین هزینه های جاری و نگه داری آرامستان ها و ارائه خدمات مناسب به شهروندان در این زمینه سازمان بهشت زهرا موظف است در چهارچوب سیاست های مصوب جلسه امروز شورای شهر اقدام کند.

بر این اساس شهرداری موظف است نسبت به کف و دفن شهدا و خانواده های درجه اول آنان ، اهدا کنندگان عضو، کودکان تا ۷ سال، کارکنان تمام وقت و بازنشستگان سازمان بهشت زهرا(س) مشروط بر این که قبلاً قبر به آنان واگذار نشده باشند با تایید مراجع ذی ربط اقدام کنند.

همچنین شهرداری تهران موظف است نسبت به جانمایی و تعیین محل خاص و متناسب با شعور این افراد تحت عنوان قطعات شهدا، خانواده معظم شهدا، مشاهیر شهر تهران، اقدام نمایند و از زمان ابلاغ این مصوبه تعیین یا تخصیص قطعات تحت عناوین "غیر" در قبرستان بهشت زهرا(س) ممنوع است.

همچنین دفن شهدا و خانواده معظم درجه اول آنان با تایید رسمی بنیاد شهید انقلاب اسلامی و مشاهیر شهر تهران با تائید شورای فرهنگ عمومی در قطعات تخصیصی انجام خواهد شد.

در ادامه لایحه مصوب امروز شورای شهر تهران واگذاری هر قبر در کلیه قطعات فاز سوم آرامیستان بهشت زهرا(س) تا سقف ۷۰ درصد ظرفیت این قطعات رایگان است و در صورتی که وابستگان متوفی تمایل به در اختیار گرفتن طبقه بالای این قبور را داشته باشند هزینه هر قبر به ازای واگذاری هر قبر معادل ۳ میلیون ۵۰۰ ریال تعیین می شود . همچنین هزینه واگذاری هر قبر در ظرفیت پذیرش ۷۰ تا ۸۰ درصد معادل ۷ میلیون ریال و در ظرفیت پذیرش ۸۰ تا ۹۰ درصد معادل ۱۰ میلیون ریال و در ظرفیت پذیرش ۹۰ تا ۱۰۰ درصد معادل ۱۵ میلیون ریال تعیین می شود.

در ادامه بررسی این لایحه تصویب شد هزینه واگذاری هر قبر در قطعات فاز دوم آرامستان بهشت زهرا(س) تا سقف ۷۰ تا ۸۰ درصد این قطعات معادل ۲۰ میلیون ریال و در ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ درصد معادل ۴۰ میلیون ریال است و قطعات يک تا ۱۱۲ معادل ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریال در قبوری که استفاده نشده اند است.

عبداللهی معاون خدمات شهرداری تهران در ادامه بررسی این لایحه اظهار داشت: خدمات کفن و دفنی که بهشت زهرا ارائه می دهد بسیار مطلوب است و در مکان های دیگر با این کیفیت انجام نمی شود و در قطعات قدیمی نیز دفن نداریم و آمار بسیار اندک است./ز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين طهراني

      همش چرته. زير ١٠-١١ ميليون ندارند.
      مادر زن سيد اصغر مرد،يه قبر پرت ١٨ ميليون براش اب خورد.

    • saman

      امیدوارم که شهرداری کاری کنه که جنازه جانبازای متوفی در قطعه شهدا دفن نشن. یک محل جداگانه اختصاص داده بشه بهشون به همراه اهداء عضویها

    • مجتبی

      دروغه مهدی شیپورچی چی مرد 19 ملیون نقد گرفتند

    • مجتبی

      دروغه اصغر موتور چی مرد 19000000 گرفتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج