۵۸۴۹۸۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چالش سخت گوش‌شكسته‌ها در آوردگاه جهاني

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در حالی از امروز به میزبانی پاریس در فرانسه آغاز خواهد شد که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان با ترکیبی دگرگون شده نسبت به بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی سال ۲۰۱۵ روی تشک خواهند رفت.

روزنامه قانون: رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در حالی از امروز به میزبانی پاریس در فرانسه آغاز خواهد شد که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان با ترکیبی دگرگون شده نسبت به بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی سال ۲۰۱۵ روی تشک خواهند رفت. در تیم ملی کشتی فرنگی تنها دو کشتی‌گیر به نام‌های سعید عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم و یوسف قادریان در وزن ۸۰ کیلوگرم تجربه و سابقه حضور در مسابقات جهانی و المپیک را دارند هر چند که سایر نفرات اعزامی نيز چندان کم تجربه نیستند و سال‌ها سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی مختلف و اردوهای تیم ملی را در کارنامه‌شان دارند. البته در کشتی آزاد شرایط کمی بهتر و متفاوت‌تر است؛ نفراتی مانند بهنام احسان‌پور در ۶۱، میثم نصیری در ۶۵، مصطفی حسین‌خانی در ۷۰ و در نهایت حسن یزدانی، ستاره بی‌چون ‌وچرای این روزهای کشتی ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم قرار است روی تشک پاریس به میدان بروند.علی اشکانی وشاگردانش امسال بدون شک کار سختی در آوردگاه جهانی خواهند داشت؛ چرا که تیمی را روانه میدان می‌کنند که همان‌گونه که پیشتر گفته شد، به غیر از دو نفرشان، بقیه تجربه حضور در چنین میدان مهمی را ندارند، هر چند که چندان هم با حضور در میادین بین‌المللی بیگانه نیستند. مهرداد مردانی در وزن اول کار سختی خواهد داشت چرا که میراث‌دار بزرگانی مانند حسن رنگرز و حمید سوریان است که در یک دهه اخیر همواره این وزن را بیمه کرده‌اند. این جوان خوزستانی با درخشش در انتخابی تیم ملی صاحب دوبنده جهانی شد و حالا این فرصت را دارد تا خودی نشان دهد. در وزن دوم هم محمد الیاسی جوان، گام به میدان می‌گذارد که برای رقبای جهانی ناشناخته است و باید در وزنی کشتی بگیرد که نفرات مطرحی مانند آرتم سورکوف، داوو استفانک، سوسلان دائوروف، ریو هان‌سو، نایب قهرمان جهان از کره‌جنوبی در آن حضور دارند.در سایر اوزان نیز به نظر می‌رسد محمدعلی گرایی با انگیزه در وزن ۷۱ کیلوگرم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. سعید عبدولی به عنوان با تجربه‌ترین فرنگی‌کار حاضر در این رقابت‌ها به نوعی کاپیتانی تیم را بر عهده خواهد داشت و عملکردش می‌تواند نقش بسزایی در نتایج سایر اعضای تیم داشته باشد. سعید حالا که به اوج پختگی رسیده است، این فرصت را دارد تا دومین مدال‌ جهانی‌اش را كسب کند.در وزن ۸۰ کیلوگرم یوسف قادریان، جواني که حالا به یکی از باتجربه‌های تیم تبدیل شده است، به دنبال جبران ناکامی در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در سال ۲۰۱۶ است تا صاحب دومین مدال جهانی‌اش شود. در ۸۵ کیلوگرم حسین نروی بعد از سال‌ها پشت خط ماندن اجازه خودنمایی پیدا کرده است و امیدوار است بتواند خود را در قامت یک مدعی جهانی معرفی کند تا ثابت کند در این سال‌ها به ناحق از حضور در مسابقات جهانی و المپیک محروم شده است.

در وزن ۹۸ کیلوگرم مصطفی صالحی‌زاده جوان و باانگیزه در حالی گام به میدان می‌گذارد که در مسابقات انتخابی با قدرت از سد تمام مدعیان گذشته بود و حالا بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در اندیشه یک مدال خوش‌رنگ جهانی است و در نهایت در سنگین‌وزن شهاب قوره‌جیلی می‌خواهد ثابت کند مدالش در مسابقات جوانان جهان بی‌دلیل نبوده است؛ هر چند که با حضور بزرگان این وزن همچون رضا کایالپ کار سختی خواهد داشت.در کشتی آزاد در وزن اول رضا اطری گام به میدان خواهد گذاشت. اطری که در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوانی بهتر از سومی نرسید، به لطف مصدومیت حسن رحیمی، یکی از بهترین آزادکاران کشورمان در یک دهه اخیر، عازم فرانسه خواهد شد و این فرصت را دارد تا خودی نشان دهد. در وزن ۶۱ کیلوگرم برای سومین سال متوالی قرار است بهنام احسان‌پور روی تشک برود. او که در دو سال گذشته بادست خالی از مسابقات برگشته بود، این فرصت را دارد تا ناکامی‌های‌ سال‌های قبل را به دست فراموشی بسپارد وگرنه شاید دیگر بیش از این فرصتی برای عرض اندام نداشته باشد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم میثم نصیری که در اوج غافلگیری مسافر المپیک شده بود و با ارائه کشتی‌های ضعیف انتقادات را برانگیخته بود، به دنبال جبران مافات است. نصیری که بعد از المپیک نشان داد راه پیشرفت را پیدا کرده است و روند رو به رشدی را طی می‌کند، حالا این فرصت را دارد تا خود را به عنوان مدعی اصلی وزن سوم کشتی آزاد معرفی کند.

در ۷۰ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی حالا دیگر یکی از مدعیان جدی کسب مدال است. او که در مسابقات جهانی ۲۰۱۶ به مدال برنز رسیده بود این فرصت را دارد تا مدال برنزش را خوش‌رنگ‌تر کند هر چند کار بسیار سختی خواهد داشت. در ۷۴ کیلوگرم پیمان یاراحمدی جوان صاحب دوبنده‌ای شده است که پیش از این نفراتی مانند صادق گودرزی، عزت‌‌ا... اکبری و حسن یزدانی آن را پوشيده و ایران را در سال‌های اخیر صاحب مدال کرده‌اند. یاراحمدی باید تمرکز بیشتری داشته باشد و با ارائه کشتی‌های زیبا و بی‌نقص برتری خود را بر حریفان دیکته کند؛ هر چند با حضور نفرات مطرحی مانند جردن باروز، قهرمان آمریکایی جهان و المپیک، کار سختی پیش روخواهد داشت.

در ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی، قهرمان المپیک در وزن ۷۴ کیلوگرم و ستاره این روزهای کشتی ایران به میدان خواهد رفت که بدون شک یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا در این وزن خواهد بود.

در ۹۷ کیلوگرم قرعه شانس به نام امیر محمدی افتاد تا او نیز بعد از مصدومیت رضا یزدانی در المپیک ریو، صاحب دوبنده‌ای شود که در این سال‌ها همواره یکی از مدعیان اصلی عرصه مسابقات مهم بین‌المللی بوده است. باید دید آیا محمدی می‌تواند از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببرد یا کادر فنی باید به دنبال مهره‌ای قابل اعتمادتر در مسابقات آتی باشد. در نهایت در ۱۲۵ کیلوگرم یدا... محبی در شرایطی گام به میدان جهانی می‌گذارد که در مسابقات انتخابی تیم ملی نهایت استفاده را از مصدومیت و ناآمادگی کمیل قاسمی برد و با ارائه کشتی‌های هجومی، بلیت فرانسه را اوکی کرد. این جوان کرمانشاهی حالا این فرصت را دارد تا نشان دهد پیروزی‌هایش مقابل یکی از بهترین‌ سنگین‌وزن‌های دهه اخیر جهان اتفاقی نبوده است. با حضور نوابغی مانند طاها آکگول، قهرمان المپیک از ترکیه و گنو پتریاشویلی از گرجستان، او نيز کار بسیار دشواری پیش رو خواهد داشت.در هر حال باید چند روز دیگر صبر کرد و دید آیا اشکانی جوان و محمد طلایی با تجربه می‌توانند با نتایج شاگردان‌شان در پاریس، حکم ابقای خود برای مسابقات پیش رو را امضا کنند یا بايد ردای خداحافظی بر تن کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج