جاباما
۵۸۵۳۲۵
۶ نظر
۵۳۳۷
۶ نظر
۵۳۳۷
پ

قلیان می‌تواند برای سلامتی ریه‌ها مفید باشد!

متخصص طب سنتی گفت: استفاده از عرقیات نعناع و آرام بخش در قلیان بدون قرار دادن تنباکو می‌تواند برای ریه‌ها مفید باشد.

فارس: متخصص طب سنتی گفت: استفاده از عرقیات نعناع و آرام بخش در قلیان بدون قرار دادن تنباکو می‌تواند برای ریه‌ها مفید باشد.
قلیان می‌تواند برای سلامتی ریه‌ها مفید باشد!

نعمت‌الله مسعودی در خصوص استفاده از قلیان گفت: باید توجه داشت که استفاده از قلیان می‌تواند به گونه‌های متفاوتی انجام شود، به‌طوری‌که در مواقعی استفاده از آن به ضرر سلامت انسان و در مواقعی نیز می‌تواند برای بدن مفید باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه در قلیان‌ها از تنباکوهای میوه‌ای استفاده می‌شود که این موضوع می‌تواند به ریه و دستگاه گوارش انسان آسیب جدی برساند، همان‌طور که بسیاری از پزشکان و متخصصان می‌گویند که هر وعده استفاده از قلیان می‌تواند به اندازه ۱۰۰ نخ سیگار برای بدن مضر باشد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: اگر از قلیان به نحو صحیح استفاده شود، نه تنها ضرری به بدن انسان نمی‌رساند بلکه می‌تواند برای ریه‌ها مفید نیز باشد، به‌طوری که اگر در مخزن شیشه‌ای قلیان از عرق نعنا استفاده شود و بخارات آن وارد ریه‌ها شود، می‌تواند برای ریه مفید واقع شود.

مسعودی تصریح کرد: به توصیه متخصصان طب سنتی در مواقعی ترکیبات و عرقیات آرام‌بخش یا مقوی ریه در قلیان‌ها استفاده می‌شود، به‌طوری‌که به جای آب در شیشه قلیان، عرقیات نعنا یا سایر عرقیات آرام‌بخش را ریخته و بخار آن را استنشاق می‌کنیم.

وی در پایان گفت: باید توجه داشت که اگر فردی خواست از این روش برای تسکین یا آرام‌بخشی استفاده کند، نباید هیچ‌گونه تنباکویی در قلیان قرار دهد.

این متخصص طب سنتی گفت: متأسفانه امروزه قبح قلیان شکسته شده و همانطور که می‌بینید در بسیاری از خانواده‌ها استفاده از قلیان به یک امر عادی تبدیل شده است، به همین دلیل استفاده از این روش توسط متخصصان طب سنتی توصیه نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامتین

      آقای د‌کتر دمت گرم بالاخره یکی پیدا شد راستشو بگه
      پیش بسوی قلیون

    • سروش

      اون که دیگه قلیون نیست ، بوخوره !!!

    • بدون نام

      من خودم تا الان سمت قلیان نرفتم ولی متوجه نشدم یعنی چی که از تنباکو استفاده نشه مفیده؟ ...عرق نعنا با باد بفرستن تو ریه؟

    • مهدئ

      نگفت اگه عرق انگور هم بریزیم توقیلون واسمون خوبه یانه

    • یاغی ایرانی

      دوست دارم نظر این کارشناسو درباره تریاک و شیشه و حشیش بدونم

    • قلیونی

      دکتر جون قلیون بدون آتیش زغال که نمیشه ، تنباکو هم که میگین نزارید ، کله ی قلیون هم که سوراخ داره ، شما بگین عرقو کجا بریزیم ، آتیشو کجا بزاریم ، یا هردو را با هم قاطی کنیم . لطفا راهنمایی کنید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج