۵۸۵۶۷۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اشتراك روحاني و اصولگرايان معتدل

راي اعتماد به شانزده وزير پيشنهادي آقاي روحاني در درجه اول نشان مي‌دهد كه مجلس حاضر به همكاري با رييس‌جمهور است. اگر مجلس نهم و مشكلاتي كه بر سر راه دولت يازدهم بود را به ياد آوريم، به خوبي خواهيم ديد كه مجلس دهم با آقاي روحاني همراه است. البته همين انتظار هم وجود داشت.

صادق زيباكلام در روزنامه اعتماد نوشت: راي اعتماد به شانزده وزير پيشنهادي آقاي روحاني در درجه اول نشان مي‌دهد كه مجلس حاضر به همكاري با رييس‌جمهور است. اگر مجلس نهم و مشكلاتي كه بر سر راه دولت يازدهم بود را به ياد آوريم، به خوبي خواهيم ديد كه مجلس دهم با آقاي روحاني همراه است. البته همين انتظار هم وجود داشت.
آنچه عجيب بود، راي نياوردن آقاي حبيب‌الله بيطرف بود. او يكي از بارزترين و شناسنامه‌دار‌ترين وزيران معرفي شده اصلاح‌طلب بود. همچنين آقاي حجتي نيز از افراد شناسنامه‌دار نزديك به اصلاح‌طلبان بود اما با فاصله كمي توانست راي اعتماد بگيرد. خيلي‌ها نقدهايي به عملكرد فراكسيون اميد داشتند. درست است كه راي نياوردن آقاي بيطرف و ناپلئوني قبول شدن آقاي حجتي مقداري عجيب است .
عمده‌ترين انتظاراتي كه راي‌دهندگان به آقاي روحاني دارند در دو حوزه خلاصه مي‌شود؛ يكي انتظارات در حوزه اقتصادي است كه بهبود معيشت مردم و كاهش بيكاري و خروج از ركود را شامل مي‌شود. اين مساله در صدر درخواست‌ها و مطالبات مردم قرار دارد. انتظار ديگر در حوزه مسائل توسعه سياسي و دموكراسي‌خواهي خلاصه مي‌شود.
در خصوص دموكراسي‌‌خواهي خيلي اميدي به اين كابينه و دولت دوازدهم نمي‌توان بست اما در حوزه اقتصادي به نظر مي‌رسد كه فرمان اقتصادي دولت دوم در دست كساني است كه كم و بيش فرمان را در دولت اول در اختيار داشتند. البته موفقيت آقاي روحاني در زمينه مبارزه با تورم شايسته بود و نبايد آن را ناديده گرفت اما به هر حال انتظار زيادي از آقاي روحاني مي‌رود كه گامي جلو‌تر بيايد و شاهد خروج كشور از ركود باشيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج