۵۸۵۷۴۹
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

مهدویان: مشکلی با جعفر پناهی ندارم

اتفاق‌هایی که در یازدهمین جشن منتقدان رخ داد، همچنان بازتاب دارد و افراد و رسانه‌ها از طیف‌های مختلف به آن واکنش نشان می‌دهند. یکی از این اتفاق‌ها پایین رفتن جعفر پناهی از روی صحنه هنگام اهدای جایزه به محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» بود. چند روز بعد از این اتفاق، مهدویان می‌گوید او عامل مشکلاتی که برای پناهی در این سال‌ها رخ داده نیست و دلیل رفتار پناهی را نمی‌داند.

روزنامه شرق: اتفاق‌هایی که در یازدهمین جشن منتقدان رخ داد، همچنان بازتاب دارد و افراد و رسانه‌ها از طیف‌های مختلف به آن واکنش نشان می‌دهند. یکی از این اتفاق‌ها پایین رفتن جعفر پناهی از روی صحنه هنگام اهدای جایزه به محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» بود. چند روز بعد از این اتفاق، مهدویان می‌گوید او عامل مشکلاتی که برای پناهی در این سال‌ها رخ داده نیست و دلیل رفتار پناهی را نمی‌داند.

مهدویان درباره رفتار پناهی در جشن منتقدان ابتدا توضیح می‌دهد: «فیلم‌سازی که هیچ اعتراضی به او نشود، فیلم‌ساز مؤثری نیست. درواقع فیلم‌سازی که فیلم مؤثر می‌سازد، باید منتظر هرگونه واکنشی باشد. اگر فیلمی بی‌اثر و بی‌فایده بسازید، خب دیده و درباره آن نقدی نوشته نمی‌شود و طبیعتا واکنشی هم برنمی‌انگیزد. درواقع حتی کسانی که با اندیشه تو مخالف هستند به خودشان اجازه نمی‌دهند که به شما اعتراض کنند. به این علت که کارتان دیده نشده!»

این کارگردان جوان در ادامه نظر خود درباره واکنش به فیلم خود را این‌طور توضیح می‌دهد: «بخشی از این اتفاقی که در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان رخ داد، به نظرم ناشی از این است که فیلم «ماجرای نیمروز» در دو جشن مستقل «جشن حافظ» و «جشن انجمن منتقدان» مورد توجه قرار گرفت و دیگر نمی‌شد در مقابلش سکوت کرد. طبیعتا برخی‌ها واکنش نشان می‌دهند و ابراز ناراحتی می‌کنند.»

مهدویان سپس به شکل مشخص درباره جعفر پناهی اظهار نظر کرده است: «درباره واکنش آقای پناهی باید بگویم که من با ایشان مشکل شخصی ندارم. ما که همدیگر را نمی‌شناسیم. آشنایی قبلی‌ای هم با همدیگر نداریم. درباره دلایل رفتارشان باید از خودشان پرسید. من که نمی‌توانم انگیزه‌ها و نیتشان را بفهمم و نمی‌دانم که در ذهنشان چه گذشته که تصمیم گرفتند این کار را بکنند. بااین‌حال باید بگویم که من مسبب اتفاقاتی که برای ایشان در سینما افتاده، طبیعتا نیستم. اصلا اندازه این حرف‌ها نیستم.»

او سپس به دو فیلمساز دیگر که در جمع اهدا کنندگان جایزه بودند، اشاره می‌کند و به پناهی طعنه می‌زند: «البته محسن امیریوسفی و خانم بنی‌اعتماد هم در آن مراسم بودند و این دو فیلم‌ساز نجیب و دوست‌داشتنی هم در این سال‌ها کلی تحت فشار بودند و حتی فیلمشان توقیف شده، اجازه فیلم‌سازی پیدا نکردند و حمایت نشدند.
خب آنها که چنین واکنشی نشان ندادند، آیا اشتباه کردند؟ یا آقای پناهی درست‌تر از آنها تشخیص دادند؟ اینها سؤالاتی است که باید از خودشان پرسید، اما آنچه که خودم باید بگویم این است که بالاخره ما سرِ سفره پدر و مادر بزرگ شده‌ایم و اولین چیزهایی که یاد گرفته‌ایم این است که اگر بزرگ‌تر توی گوشمان هم بزند، همچنان احترامش را حفظ می‌کنیم.»

خودداری پناهی از حضور روی صحنه هنگام اهدای جایزه به مهدویان با انتقادهای تند و تیز رسانه‌های جناح اصولگرا مواجه شده و به نظر می‌رسد این انتقادها در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جعفر پناهی با آن کارنامه سیاه اصلا استحقاق حضور در این جشن را نداشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج