۵۸۵۸۰۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ژنِ خوب آمریکایی در تظاهرات بوستون

در چند روز اخیر، بحث ها درباره نژاد پرستی مدرن در آمریکا ، بالا گرفته و کاری به جایی رسید که استو بنن، استراتژیست ارشاد رییس‌جمهور ایالات متحده اخراج شد تا بقیه حساب کار دست‌شان بیاید که همین‌طور بدون فکر، دهان‌شان را باز نکنند.

مهدی دل روشن در روزنامه قانون نوشت: در چند روز اخیر، بحث ها درباره نژاد پرستی مدرن در آمریکا ، بالا گرفته و کاری به جایی رسید که استو بنن، استراتژیست ارشاد رییس‌جمهور ایالات متحده اخراج شد تا بقیه حساب کار دست‌شان بیاید که همین‌طور بدون فکر، دهان‌شان را باز نکنند.

اوضاع در برخی شهرهای آمریکا عادی نیست و هر آن ممکن است یک بحراني شبیه جنگ داخلی در این کشور پیشرفته به راه بیفتد.به گزارش دویچه وله، بامداد یک‌شنبه، بوستون شاهد حضور تظارات ده‌ها هزارنفری علیه نژاد‌پرستان بود. این تظاهرات با دستگیری ۲۷ نفر، اما آرام و بدون خشونت برگزارشد. زندگی سیاهان درست مانند بقیه مهم است.
مقاومت در برابر نژادپرستی ترامپ و شعارهایی شبیه به این، پلاکاردهایی بودند که ده‌ها هزار تظاهرکننده در شهر بوستون آمریکا در دست داشتند.این تجمع بزرگ علیه نژادپرستی روز شنبه (۱۹ اوت/ ۲۸ مرداد)، یک هفته پس از درگیری‌های خشونت‌بار میان راست‌گرایان افراطی و مخالفان‌ در شهر شارلوتزویل انجام شد. تظاهرات آرام و ده‌ها هزار‌نفری مخالفان نژادپرستی در واکنش به تجمع کوچک راست‌گرایان افراطی برگزار شد که به نام آزادی بیان، همزمان در پارکی در بوستون صورت گرفته بود.

قهرمان زن آمریکایی

هفته گذشته در شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا، درگیری میان راست‌گرایان افراطی و مخالفان منجر به کشته شدن یک زن شدكه در اثر برخورد با خودروی یک جوان‌نژادپرست که به میان مردم رانده بود، جانش را از دست داد.

عکس این زن با عنوان قهرمان آمریکایی در دست‌های تظاهرکنندگان در بوستون بود.تجمع مخالفان نژادپرستی در این شهر با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود.

ماموران دو گروه را به طور کامل از هم جدا نگه داشتند و تنها در یک نقطه مجبور شدند تظاهرکنندگان را به عقب برانند که در جریان همین اقدام ۲۷ نفر دستگیر شدند.

همزمان با بوستون در شهرهای دالاس و هیوستون نیز تظاهراتی علیه نژادپرستی برپا شد.

درباره کوکلوکس کلان‌ها

این گروه اولین بار در سال ۱۸۶۵ میلادی و در واکنش به جنبش سیاهان آمریکا برای برخورداری از حقوق شهروندی شکل گرفت و در سال ۱۹۶۰ این مجددا خود را سازماندهی کرد. در کارنامه این گروه اعمال جنایتکارانه و قتل‌های بسیاری نوشته شده است. امروز تخمین زده می‌شود که کوکلوکس‌کلان حدود پنج تا هشت هزار عضو داشته باشد.

برتری سفیدپوستان

برتری سفیدها، گروهی است که به نژاد سفید اعتقاد دارد و این واژه را به عنوان معادلی برای حقوق ویژه رنگ پوست و یا تعلق نژادی خاص استفاده می‌کنند. مثلا معتقدند که میان انسان‌ها برتری‌های بیولوژیکی وجود دارد و انسان‌هایی با ریشه اروپایی برترند. آن‌ها اطمینان دارند که سفیدها در جامعه رنگارنگی مانند آمریکا در رأس هرم قرار دارند.

راست آلترناتیو

جنبش راست آلترناتیو تقریبا جدید و جوان است. این گروه با افکار به شدت راست‌گرایانه و با تکیه بر هویت نژاد سفید و حفظ تمدن سنتی غرب جریانی علیه اقلیت‌ها، مهاجران، چپ‌ها و حتی محافظه‌کاران سنتی به شمار می‌رود و گروهی زن‌ستیز و ضد یهود است.رهبر این گروه ریچارد اسپنسر است که اتاق فکر بسیار افراطی انستیتوی سیاست ملی را مدیریت می‌کند. او در سال ۲۰۱۰ مجله اینترنتی برایت‌بارت را راه‌اندازی کرد. این گروه ارتباط نزدیکی با برتری‌سفیدها دارد اما کمی محتاطانه‌تر رفتار می‌کند.

استقبال ترامپ از تظاهرات بوستون

در پی تجمع هزاران نفر از مخالفان نژاد پرسی در شهر بوستون در شمال غربی آمریکا، پرزیدنت دونالد ترامپ در چند تويیت ضمن تقدیر از مسئولان این شهر،‌ همراهی خود را با تظاهرکنندگان ابراز کرد و از آن‌ها برای حضور علیه نژاد پرستی تشکر کرد.

رییس جمهورآمریکا ‌ ابتدا در تويیتر خود از تدبیر شهردار و پلیس شهر بوستون تشکر کرد. او سپس نوشت گاهی لازم است که مردم برای بهبود دردهاو آلام برجای‌مانده، تجمع کنند. آقای ترامپ با تاکید بر اینکه جامعه آمریکا دهه‌هاست که به دو بخش تقسیم شده،‌ ابراز امیدواری کرد كه به زودی یکپارچه شوند.

داستان این‌قدر پیچیده شده که حتی بسیاری از کارشناسان، بیم خیزش دوباره جنبش‌هایی مثل 99 درصدی‌ها را دارند. باید دید در چند روز آینده، ترامپ و همکارانش چه نسخه ای را در نظر خواهند گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج