۵۸۷۵۶۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بدنه وزارت نيرو بيطرف را همراهي نكرد

غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي، نايب‌رييس فراكسيون مستقلين در گفت‌وگو با «اعتماد» شايعاتي كه درباره ائتلاف دو فراكسيون مستقلين و اصولگرايان ولايي بر سر عدم راي اعتماد به بيطرف وجود دارد را رد مي‌كند و با لحني معنادار مي‌گويد: «ما فعلا سكوت مي‌كنيم اما واي به روزي كه سكوت ما بشكند.»

روزنامه اعتماد: غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي، نايب‌رييس فراكسيون مستقلين در گفت‌وگو با «اعتماد» شايعاتي كه درباره ائتلاف دو فراكسيون مستقلين و اصولگرايان ولايي بر سر عدم راي اعتماد به بيطرف وجود دارد را رد مي‌كند و با لحني معنادار مي‌گويد: «ما فعلا سكوت مي‌كنيم اما واي به روزي كه سكوت ما بشكند.»

فكر مي‌كنيد چرا وزير ارتباطات با وجود اينكه دو فراكسيون با او مخالف بودند، راي آورد؟
من فكر مي‌كنم دفاع جانانه آقاي رييس‌جمهور از آقاي آذرجهرمي و تضميني كه براي او داد خيلي از مسائل را حل كرد.
اما فراكسيون مستقلين در ميان صحبت‌هاي رييس‌جمهور تصميم فراكسيوني خودش و عدم حمايت از آذري‌جهرمي را اعلام كرد...
نه. ما قبل از سخنان رييس‌جمهور بيانيه را منتشر كرديم. فراكسيون ما ١٤ نفر را تاييد كرد و در مورد سه نفر وزراي كشاورزي، ارتباطات و نيرو نمايندگان عضو فراكسيون را آتش به اختيار گذاشتيم تا خودشان تصميم بگيرند. تصميم ما اين بود كه تا قبل از سخنان رييس‌جمهور نظرمان را اعلام مي‌كنيم و بعد از سخنان رييس‌جمهور هم نمايندگان فراكسيون خودشان تصميم بگيرند.
در مورد آقاي بيطرف برخي مي‌گويند دغدغه‌هاي منطقه‌اي سبب شد كه راي نياورد. اما همان روز راي‌گيري در لابي مجلس شنيده مي‌شد كه اصولگرايان قرار است به وزراي اصلاح‌طلب و از جمله آقاي بيطرف راي ندهند...
من از اين قرارها بي‌خبر هستم. ما كار خودمان كرديم.
هيچ ائتلافي بين شما و فراكسيون ولايي بر سر عدم حمايت از بيطرف رخ نداد؟
ببينيد فراكسيون اميد ضعف فراكسيوني خودش را خودش بايد برود حل كند. ما فعلا سكوت مي‌كنيم و واي به روزي كه سكوت ما بشكند. اين كارها سخيف است. فراكسيون‌هاي ر بايد در زمين خودشان بازي كنند. يعني چه كه گناه را گردن اين فراكسيون و آن فراكسيون مي‌اندازند. بروند و ضعف خودشان را برطرف كنند. عقل سياسي حكم مي‌كند هر كسي در زمين خودش بازي كند.
يعني هيچ ائتلافي بين فراكسيون شما و ولايي‌ها رخ نداده است؟
خير؛ ما گفتيم اگر هر سه فراكسيون پاي ميز مذاكره بيايند، ائتلاف مي‌كنيم و مشكلي نداريم. اما تك تك با هيچ كدام از دو فراكسيون ديگر ننشستيم. فراكسيون مستقلين بيشتر از ١٢٠٠ نفر - ساعت كار كارشناسي درباره وزرا انجام داد. با تمام وزرا صحبت كرديم. راي‌گيري مخفي كرديم، كميته انتخابات تشكيل داديم و در نهايت هم نظرمان را به صحن شجاعانه اعلام كرديم.
اما مطمئن باشيد يك روز اين اتهامات را به وقتش پاسخ مي‌دهيم. به ما گفتند فراكسيون مستقلين با ولايي‌ها هم قسم شده‌اند. در حالي كه ما كار خودمان را انجام داديم. شجاعانه ليست داديم و گفتيم اگر هم ببازيم، ايرادي ندارد. چرا فراكسيون‌هاي سياسي ديگر ليست ندادند؟ از چه مي‌ترسند؟
پيش‌بيني شما از راي‌آوري وزرا چقدر به نتيجه واقعي نزديك بود؟
٥ تا از وزرا رتبه‌اي كه در فراكسيون ما آوردند در صحن هم آوردند. سه نفر از آنها با اختلاف يك، رتبه‌شان فرق داشت. مثلا در فراكسيون ما هفتم شدند و اما در صحن هشتم شدند. يعني وضعيت ٨ وزير تقريبا مطابق پيش‌بيني‌هاي ما بود.
خود شما احتمال مي‌داديد كه بيطرف راي نياورد؟
صادقانه اگر بخواهم بگويم وقتي ليست وزرا آمد اصلا يك درصد هم احتمال نمي‌دادم. اما وقتي مذاكرات شروع شد و در يك هفته منتهي به روز راي‌گيري كم‌كم نگران شدم. ما ايشان را در دفاع از خودش راغب و جدي نديديم. به علاوه وزارتخانه نيرو ايشان را جا گذاشت و بدنه وزارت نيرو با ايشان همراهي نكرد.
هر وزيري كه به مجلس آمد بدنه سازماني هم با او آمد اما بدنه وزارت نيرو با ايشان نيامد. به علاوه من فكر مي‌كنم آقاي رييس‌جمهور هم خوب از ايشان دفاع نكرد. چون موضوع آب الان خيلي مهم است. چطور آقاي رييس‌جمهور در مورد آقاي جهرمي گفت من امنيت و آزادي را تضمين مي‌كنم اما در مورد ايشان نگفت موضوع آب را تضمين مي‌كنم. به علاوه وزرايي كه فكر مي‌كردند نمي‌توانند راي بياورند خيلي خوب كار كردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج