۵۸۷۵۶۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

مصیبت‌های شورای ‌شهر پنجم

شورای‌ شهر تهران از هم‌اینک که فعالیت خود را آغاز کرده با مشکلات زیادی روبه‌رو است. آنچه به خدمات شهری و مجموعه شهرداری تهران ضربه زد همانا مخدوش شدن مرزهای خدمات شهری با موضوعات و مسائل سیاسی بود. شورای شهر تهران گاه به‌گونه‌ای رفتار و موضع‌گیری می‌کرد که مطلوب نظر اصولگرایان باشد.

صادق زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت: شورای‌ شهر تهران از هم‌اینک که فعالیت خود را آغاز کرده با مشکلات زیادی روبه‌رو است. آنچه به خدمات شهری و مجموعه شهرداری تهران ضربه زد همانا مخدوش شدن مرزهای خدمات شهری با موضوعات و مسائل سیاسی بود. شورای شهر تهران گاه به‌گونه‌ای رفتار و موضع‌گیری می‌کرد که مطلوب نظر اصولگرایان باشد.
شهردار تهران هم گاه به شکلی رفتار می‌کرد که اصولگرایان از او راضی باشند. حاصل این چنین نگرشی همان شد که ده‌ها هزار میلیارد تومان بدهی روی دست مجموعه شهرداری باقی مانده و علاوه بر آن ده‌ها هزار نفر توسط شهردار سابق تهران محمدباقر قالیباف، وارد مجموعه شهرداری شده و به استخدام این نهاد درآمدند در حالی که شائبه‌های سیاسی در این مورد وجود دارد و به آن شائبه‌ها و ابهام‌ها پاسخ داده نشده است.
مشخص نیست که این همه پرسنل در شهرداری چگونه می‌تواند در خدمت شهرداری باشد. گفته می‌شود شهرداری تهران حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که تنها هفت هزار میلیارد به دولت بدهکار است. مصیبت دیگری که اصلاح‌طلبان آن را تحویل گرفته‌اند آن است که شهرداری حدود ۷۰هزار کار‌مند دارد.
درحقیقت نجفی که به عنوان شهردار انتخاب شده، از یکسو بدهی کلانی را تحویل گرفته و از سوی دیگر باید حقوق ۷۰ هزار کارمند شهرداری را تامین کند. دست کم نیمی از این ۷۰ هزار نفر در ۱۲ سال گذشته و در زمان قالیباف جذب شهرداری شده‌اند و ای‌کاش می‌توانستند باری از دوش مسائل شهرداری بردارند.
این افراد غلبا استخدام شده‌اند چون استخدام آنها از روی برخی ملاحظات و برای دلربایی از اصولگرایان بوده است و خدا می‌داند که محمدعلی نجفی با این وضعیت چه خواهد کرد؟ بنابراین ازجمله گام‌ها‌یی که شورای شهر باید بردارد این است که حتما باید به مردم اعلام کنند که چه شورای شهری را تحویل گرفته‌اند.
به عبارت بهتر شورای شهری که مهندس هاشمی و اصلاح‌طلبان در حال تحویل گرفتن آن هستند، وضعیت مناسبی ندارد. آقای محمدعلی نجفی حتما باید اعلام کند که وضعیت شهرداری که از قالیباف تحویل‌گرفته چگونه است و چه میزان بدهی دارد و چه مقدار نیروی انسانی مازاد در آن جمع شده‌اند.
بنابراین راه دشوار و مشکلی فراروی شورای شهر و شهرداری قرار دارد و تنها راهی که به‌نظر می‌رسد عبور از این گردنه دشوار را تا حدی ممکن سازد، پرهیز از روش گذشته است. یعنی پرهیز از رفتارهای سیاسی و جناحی در مدیریت شهر؛ کاری که لایه‌هایی از اصولگرایان انجام دادند.
متاسفانه در حالی که بودجه شهرداری باید صرف فضای سبز و توسعه مترو و حمل و نقل می‌شد، خدا می‌داند چه میزان از بودجه شهرداری برای دلربایی اصولگرایان صرف شد. این موارد باید مدنظر اعضای شورای شهر باشد و خود را تنها به مردم تهران پاسخگو بدانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نیروی انسانی مازاد!!!!@!!! آقای زیبا کلام بگو این بندگان خدا که سالهاست دارن کار میکنن رو اخراج کنید و بعد همفکرهای خودتون رو جایگزین کنید . انصافا از هر طرز فکر و گروهی هستید با نون مردم بازی نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج