پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
داستان بیست و یک روز بعد در مورد زوج روزنامه نگاری است که می خواهند در مورد مافیای دارو که از پس تحریم ها رشد کرده افشاگری کنند و بازی فساد را به هم بزنند.
برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه: نمایش «اگه بمیری» به کارگردانی سمانه زندی نژاد و با بازی رضا بهبودی مرد درخشان این روزهای سالن های تئاتر تهران ، الهام کردا، ستاره پسیانی و کاظم سیاحی صدا پیشه جیگر در مجموعه کلاه قرمزی. نمایشی که در ایرانشهر روزهای آخرش را می گذراند. از آن نمایش ها که اگر نمایشنامه اش را از قبل مطالعه کرده باشید لذت تماشایش دو چندان می شود. کاری که فلوریان زلر آن را نوشته.
نمایش با یک تخت خواب شروع می شود و روایت گر داستان زنی است که پس از 12 سال زندگی مشترک همسرش را از دست می دهد. او نمی داند چگونه بدون همسرش به زندگی ادامه دهد و در این میان دست نوشته هایی از همسرش پیدا می کند که باعث می شود گذشته ی زناشویی اش را شخم بزند و نمایش از این جا میان زمان گذشته و حال در حرکت می شود و تئاتر شما را از فضایی که در آن هستید جدا می کند. نمایش چند لایه که در ظاهر رویی عشق و خیانت و زندی و در لایه های زیرین قدرت تاویل و تفسیر می دهد. کار خوبی است که ارز تماشا دارد.
«تو پی یر رو دوست داشتی . اونم تو رو عاشقانه می پرستید الانم هم تو چون نمی تونی فراموشش کنی داری دنبال چیزی تو زندگیش می گردی که دیگه دوستش نداشته باشی»
اکران: «بیست و یک روز بعد» کاری از محمدرضا خردمندان در فضایی بی شباهت به کلیت این روزهای سینمایی ایران داستان متفاوتی را تعریف می کند. داستان پسری که می خواهد فیلمساز شود و اما از میانه راه و برای خانواده اش مجبور به از خودگذشتگی می شود. فیلم بی شباهت به فیلم های موسوم به کانونی نیست فیلم هایی که در دهه های گذشته از سمت کانون پرورش فکری ساخته می شد به دنیای کودکان نزدیک میشد قهرمان داشت و فضایی که نه آپارتمانی بود نه از خیانت می گفت و نه از مسائل جنسی. شاید گمان کنید با چنین داستانی قرار است فضای کسل کننده ای ببینید اما تدوین مناسب ریتم فیلم را جذاب کرده وتا انتها آن را سراپا نگه می دارد.
خورجین: طی دو هفته گذشته از سه گانه ریچارد لینک لتر نوشتم و سه گانه ای که برای هر کسی در هر جایی از هر رابطه ای واجب است دیدنش. فیلم «پیش از نیمه شب» شروع و اوج یک رابطه ی عاشقانه، افت آن و روزمرگی آن را در گذر زمان با جزئیات دقیق و شخصیت پردازی های کم نظیر نشان می دهد. انگار دو دوست مقابلمان نشسته اند. چیزهایی می گویند و کارهایی می کنند که خودمان هم در معرض ارتکاب آن کارها بوده ایم. در بخش سوم این سه گانه زوج داستان به یک سفر تفریحی می روند قرار است به آن ها خوش بگذرد. اما آن جا دچار تلاطم می شوند و تنش و تشنج رابطه ی آن ها را تا مرز فروپاشی می برد.
کیوسک: «سرنخ» دو هفته نامه حوادث موسسه همشهری است که اتفاقا این روزها تحت تاثیر تحولات وسیعی قرار دارد. نجفی آمده و قالیباف رفته. باید ببینیم پس لرزه هایش در فضای مطبوعاتی به کجا می انجامد . دو هفته نامه حوادث و شگفتی های موسسه همشهری برای آن های که عاشق صفحه حوادث روزنامه و خبرهای عجیب و غریب هستند خیلی خواندنی است . در این شماره مطالبی درباره اردوگاه پناهندگان ایرانی در مانوس. نگاهی به حوادثی که در دو هفته گذشته از جنایی و خانوادگی و همچنین مساله سیل در خراسان رضوی و گلستان و پرو نده ای درباره مجرمانی که دست نوشته هایشان رازهایشان را فاش کرده را می خوانید. شکستن دست و پا و شگردهای عجیب برای گرفته بیمه از مطالب خواندنی این شماره است. داستان سوپرمن استرالیایی هم که خیلی ها را از خودکشی نجات داده جالب توجه است.
پ
نظر کاربران
داداش داری اشتباه می زنی کارگردان بیست و یک روز بعد که همایون اسعدیان نیست!
خیلی حس بدیه وقتی ۱۸ سالت باشه و قلبت واسه تئاتر و سینما بتپه و دلت هوس بوی ورقه های تازه کتاب بکنه و بخوای مجله های رنگارنگ رو قورت بدی اما...همش حسرت باشه برای یه بچه شهرستانی که صدها کیلومتر از امکانات دوره
زندگی توی ی کشور جهان سوم با این همه اختلاف طبقاتی و نبود امکانات...زجریه ک جبر جغرافیایی اعمال میکنه...و این سوال مثل مته مغزمو سوراخ میکنه که چرا من و چرا اینجا؟!!!
پاسخ ها
آخی :(